12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    John H. Derksen

[Opgelost] Notities verdwenen

Via iCloud zijn de meeste apps gesynchroniseerd met al mijn apple devices. Tot ik kortgeleden ineens al mijn Notities kwijt was op mijn telefoon. Dus ook op iCloud bleek de map notities helemaal leeg en dus niet meer terug te zetten. Nu heb ik een MacBook die niet met internet is verbonden waar de meest actuele ‘Notities’ opstaan. Hoe krijg ik deze Notities weer als actuele notities? Zodra ik verbinding maak met iCloud synchroniseert iCloud neem ik aan de ‘lege’ notities richting MacBook i.p.v de MacBook notities richting iCloud.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Hansi2124

Maak nu een backup van je Macbook en laat hem daarna synchroniseren via iCloud. Mocht het mislukken, heb je altijd nog de backup….

Bijdrager
    GoeieDag

John H. Derksen op 4 juli 2018 om 17:40
    Zodra ik verbinding maak met iCloud synchroniseert iCloud neem ik aan de ‘lege’ notities richting MacBook i.p.v de MacBook notities richting iCloud.

Als het dezelfde notities zijn die je al dan niet per ongeluk hebt weggegooid, dan zullen ze inderdaad logischerwijs ook verdwijnen.

Als het andere notities zijn, zullen ze richting iCloud gaan.

Bijdrager
    Jos Opel

Ik weet niet of het om veel notities gaat. Maar als je de titel van de noties hernoemd zullen deze volgens mij gewoon naar iCloud gesynchroniseerd worden.

Bijdrager
    roto

Misschien een overbodige vraag, maar heb je bij Notities ook al bij “Onlangs verwijderd”, of bij iCloud.com bij “Recent verwijderd” gekeken?

Bijdrager
    John H. Derksen

@hans: Een backup van de MacBook klinkt als een veilige optie om te testen. Dit betekent dat er toch ook een bestandje op de MacBook moet zijn waar de notities instaan? Misschien een optie om van de MacBook notities ‘Lokale bestanden’ te maken, vervolgens synchroniseren met iCloud en hierna de lokale bestanden weer in iCloud zetten.

@jos: Het zijn erg veel notities, maar dit klinkt als een mooie escape. Blijft spannend.

@roto:  Op zowel iCloud als desktopnotities zie ik nergens ‘verwijderde bestanden’ staan

NB: in de browser zie ik bij iCloud.com/#notes2 staan. Helaas werkt het niet om hier #notes1 of #notes van te maken.

Bijdrager
    jorikcaljouw

Bij mij heet het ook #notes2, maar ik zie wel gewoon alle notities die ik zou verwachten.

Bijdrager
    fred44nl

misschien heb je hier iets aan:

How to export Notes

Bijdrager
    John H. Derksen

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb weer een paar opties om uit te zoeken. Nu even verder voor mijn klanten en dan laat ik later weten of en welke manier gelukt is… (of nog niet).

Bijdrager
    John H. Derksen

Opgelost. Misschien niet de meest snelle manier, maar ik heb offline alle nog bewaarde Cloud notities en mappen van de MacBook in de lokale Notities geplaatst. Vervolgens weer ingelogd bij iCloud om de MacBook te synchroniseren. Hierna de lokale MacBook mappen en notes in de iCloud map gezet. Pffft. Bedankt voor jullie reacties en tips!

Bijdrager
    Q-collective

1. Creëer een “op mijn Mac” notitie account in Notities.

2. Zet daar alle notities in.

3. Zet internet aan.

4. Zet alles weer terug in het iCloud account.

Bijdrager
    John H. Derksen

Beste Q-collective. Deze oplossing is het inderdaad geworden! Bedankt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.