7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    overstapper

[Opgelost] Notities toevoegen aan pdf-bestanden

Weet iemand waar ik een gratis programma kan vinden waarmee je notities kunt toevoegen aan een pdf-bestand?
    Ik heb het geprobeerd via Wondershare PDF Element en dat werkt wonderwel, maar nu blijk ik het bestand vervolgens niet op te kunnen slaan. Dat schiet niet op natuurlijk.

Bijdrager
    GoeieDag

Voorvertoning/Preview, standaard op je Mac.

Bijdrager
    sedikit

Bij mijn weten kun je dat ook in Voorvertoning doen:

Voorvertoning/Menubalk/Extra’s/Annoteer

Edit: GoeieDag was me net voor!

Bijdrager
    overstapper

Dank voor de tip, maar in voorvertoning lukt het me niet om meerdere notities op de juiste plekken in de tekst te plaatsen. Ik krijg er maar 1 en die staat dan ook nog eens op een willekeurige plek in het scherm.

Terwijl ik echt op specifieke plekken bijv. wil aangeven ‘kan dit element wat meer naar rechts/links’ of ‘dit moet met dt’ etc.

Doe ik iets fout, of kan dat niet in Voorvertoning?

Bijdrager
    rho

<p class=”cite”>overstapper op 2 april 2020 om 17:24</p>
    Dank voor de tip, maar in voorvertoning lukt het me niet om meerdere notities op de juiste plekken in de tekst te plaatsen. Ik krijg er maar 1 en die staat dan ook nog eens op een willekeurige plek in het scherm.

Terwijl ik echt op specifieke plekken bijv. wil aangeven ‘kan dit element wat meer naar rechts/links’ of ‘dit moet met dt’ etc.

Doe ik iets fout, of kan dat niet in Voorvertoning?

Verplaatsen van een tekst object is soms een beetje lastig, maar kan toch redelijk eenvoudig: als je de cursor nabij de tekst houdt (en niet erop) dan verandert deze in de ‘verplaats’ cursor. Op dat moment kun je de tekst verplaatsen middels drag & drop

Bijdrager
    mowat

Als je annoteer/tekst klikt dan verschijnt er een klein veldje op een willekeurige plaats op je pdf blad. Als je daar op klikt kan je dit veldje verslepen naar waar je maar wil op je blad. Als je op het tekstveldje klikt dan kan je het woord tekst vervangen door gelijk welke tekst en dus verslepen naar waar je wil. Je kan trouwens zoveel “tekstjes” aanmaken als je wil als je telkens annoteer/tekst of op de toetsencombinatie   ⌃⌘T  klikt.

Bijdrager
    overstapper

Het werkt! Jullie zijn fantastisch (en mijn computertje ook).:-) Veel dank! Het thuiswerken is hiermee weer een flinke stap eenvoudiger geworden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.