10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Notities probleem Sierra

Sierra geïnstalleerd. Lijkt probleemloos.
    Maar toch gaat er iets fout, ik open Notities om een png bestandje toe te voegen en direct klapt Notities eruit.
    Opnieuw starten geeft geen soelaas.
    Steeds klapt ie er uit.

Vreemd is dat ik via TM een vorige versie Notities teruggezet heb (van voor het png bestand) en dat helpt niet.
    iMac (5k 2015) opnieuw starten helpt ook niet.

Op mijn Macbook werkt notities wel gewoon goed, kennelijk heeft het iets te maken met het png bestand. Hoe kan ik dat weer verwijderen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    GoeieDag

Een vorige versie van Notities? Van voor Sierra?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    OMT-fan

Kan niet, melding is:

Het gekke is dat ik, nadat ik eerder de Notities terugzette, nu dit zie in de programma map (2x Notities, die er beiden uitklappen)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, ik bedoelde of je dat gedaan had? Want dat leek me niet zo verstandig. Maar het kan dus niet, blijkbaar.

Bijdrager
    essiw

Ik neem aan dat je met “er uit klappen” crashen bedoelt? Het is mogelijk dat bij het installeren iets fout is gegaan (aannemende dat dit niet een vaker voorkomend probleem is met Sierra), je zou kunnen proberen om Sierra nog een keer te installeren.

Geblokkeerd
    Carp

Ik zou 1 versie verwijderen uit je map en de .plist van Notities uit de Preferences gooien, daarna wel herstarten, en het opnieuw proberen.

Bijdrager
    Shmoo

Start je computer gewoon eens opnieuw op bij dit soort dingen. Of maak tijdelijk een nieuwe gebruiker aan en probeer daar eens met Notities te werken.

Geen gekke dingen willen doen als apps terugzetten die gewoon van Apple zijn. Dat gaat niet, die horen bij het OS ( alles dat ingebakken zit in OS X of macOS moet je afblijven )

Bijdrager
    koen

Kijk ook eens in de crashlog of daar wat info staat. Dat kun je vinden via de Console utility (hulpprogramma’s). Je kunt dat dan hier posten, maar nog belangrijker, ook even doorsturen naar Apple via hun feedback website.

Bijdrager
    OMT-fan

Zeer verrassend!!!
    Vanmorgen werkt alles (incl. Notities) gewoon naar behoren….!!!???

Bijdrager
    koen

Tja, ook notities moeten wel eens slapen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.