6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Notities probleem sharing tussen iOS9 en 10

Ha ik heb een jaar geleden of zo extra Apple ID aangemaakt voor gezamenlijke agenda, notities, herinneringen. Heel prettig.
    Komt Apple met iOS 10.

Alleen, Notities aanzetten vanuit ‘familie Apple ID account’ lukt niet meer in iOS 10, notities kan dus tegenwoordig alleen met hoofd-iCloud Apple ID.

En notities delen lukt alleen als diegene met iOS 9 het opent in webversie icloud.com. Lekker handig op iPhone.

Ik dacht dat Apple stond voor: ‘geen gezeur, het werkt gewoon‘.

Conclusie, we kunnen die gezamenlijke ID eigenlijk gewoon helemaal weggooien. Maar hoe moeten we Notities dan onderling delen ongeacht OSX/iOS versie? Dat we te allen tijde ernaar kunnen kijken èn wijzigen op welke plek en apparaat dan ook?

Bijdrager
    Wauters

Hey,

Hier iets gelijkaardig voor met iBooks.
    Dacht even snel nog een stukje te lezen, blijkt dat het boek van mijn ipad (IOS 10) verdwenen is.

pfff, al van 22:00 mee bezig, weer een uur van mijn dag verpest met dingen die vroeger “gewoon werkten”.

sorry maar Apple begint hoe langer hoe meer te “frustreren”

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Wauters.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Wauters.

Bijdrager
    GoeieDag

Niet gelijk zo mekkeren. Laten we eerst kijken of we het probleem kunnen oplossen, daarna kunnen we alsnog los gaan.8-)

Ik heb ook meerdere secundaire iCloud accounts, om verschillende zaken te syncen, waaronder Notities.
    Ik zie nu inderdaad dat op een van de accounts waarop ik Notities syncte, het niet meer kan. Maar op een andere secundaire account kan het vooralsnog wel gewoon. Dus het lijkt me eerder een bug o.i.d. dan een bewuste keus.
    Maar het is wel zo dat in de vorige macOS/iOS update met Notities aardig wat is veranderd, en die veranderingen werkten alleen in de primaire account.
    Ik ga het verder onderzoeken, ook voor mezelf.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    GoeieDag

Het zou ook te maken kunnen hebben met (weer) een nieuwe functie in Noties, de Shared Notes?

Bijdrager
    SvS

Dat zou inderdaad kunnen.
    Maar weet je, vorig jaar met de upgrade naar iOS9, kwamen ook vele nieuwe functies binnen Notities en icm iOS 8 werkte de sharing dan nog steeds gewoon, alleen werkten daar de nieuwe functies gewoon niet, maar functioneren deed het wel.

Ik heb via Gmail account geprobeerd, maar dat is ook niet ideaal, in desktopversie (safari) kun je het niet bijwerken.

Moeten we soms over naar third party apps zoals Evernote…?
    Vreemd van iBooks, @wauters

Bijdrager
    GoeieDag

SvS, maak nog eens een Apple ID (iCloud account) aan en kijk of daar de optie van Notities syncen nog in staat.

Die notities is dacht ik ook een standaard feature van IMAP, als de provider mee doet. Zo werkt het bij Xs4all al heel lang goed, en kan ik ook via hun perfect notities syncen tussen Mac’s en iDevices. Iets voor jou?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.