4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Notities: Map delen incl notities

Is het mogelijk om in notities een map te delen zodanig dat als je er een nieuwe notitie in zet deze automatisch bij de andere ook in die map te zien is?

Wij hebben bijvoorbeeld voor het gezin een ‘gezamenlijke map’. Elke nieuwe notitie die ik daar in zet moet ik eerst delen. Ik zou graag hebben dat elke notitie in die ‘gezamenlijke map’ automatisch verschijnt bij iedereen waarmee ik die map deel.

Bijdrager
    GoeieDag

Bij mij werkt het wel zo; bij de iCloud ID welke ik gebruik om Notities te delen (is niet mijn primaire iCloud), worden alle mappen en de daarin gezette notities, netjes gedeeld. Het kost soms even tijd voordat de sync over alle apparaten helemaal rond is, maar ik hoef er verder niks voor te doen.

Echter, ik kan geen nieuwe map maken op een iPhone, want die zet ie primaire iCloud account, waar ik ook notities van heb. Op de Mac kan dat wel.

Bijdrager
    Willumpie

@goeiedag:
    Thanks voor je reactie. Op mijn eigen apparaten met dezelfde iCloud account (mijn account) is het geen probleem.
    Gaat om de andere apparaten van gezinsleden. Met die personen / apparaten zou ik graag een map delen waarin de inhoud ook automatisch gedeeld wordt.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan neem je een aparte iCloud account die je enkel voor notities gebruikt, en zo stel je het in voor alle gewenste apparaten. Als je dan een map in die notities maakt, wordt deze gedeeld over al die apparaten.

’Zomaar’ een map delen gaat uiteraard niet lukken; het delen is gekoppeld aan een Apple ID/iCloud account.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.