5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TheNick

Notities en herinderingen op apple watch

Hey OMTers,

Gister mijn apple watch ontvangen. Nu was ik opzoek naar de notities en herinneringen app van apple zelf. Kan hem nergens vinden, klopt het dat ie er gewoon helemaal niet is. En wat gebruiken jullie als alternatief?

Nick

Bijdrager
    Shmoo

Daar is het device niet geschikt voor omdat je niet kunt typen en spraak > tekst is niet goed genoeg om dingen serieus op te nemen.

Wat veel gebruikt wordt zijn de zogenaamd GTD ( Getting Things Done ) ToDo apps, dat zijn als het ware de nieuwe notitieblokjes. Je hebt Things, maar is (te) prijzig wil je de hele familie aan apps hebben. Er is ook Todoist deze is gratis voor de standaard versie en 30,- per jaar voor de Pro versie.
    Voordeel van Todoist is dat het een web app is en dus beschikt over API’s. Je kunt dus via IFTTT systemen allerlei taken automatisch laten toevoegen via mail en al dat soort dingen. Een support systeem bijv. iemand stuurt je een mailtje met een vraag en dit wordt automatisch een taak in je ToDo app.

Kortom, je Apple Watch zal meer een beheer gedeelte zijn. Het afvinken van taken niet echt het toevoegen van taken.

Bijdrager
    martfra

Van harte gefeliciteerd met de ontvangst van het meest nutteloze gadget van dit moment.
    De apple aandeelhouders zijn erg blij met je.

Om je vraag te beantwoorden:
    Als alternatief gebruik ik een horloge en een laptop.
    Werkt al jaren probleemloos.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja martfra. Dat is een nuttige bijdrage.
    Zo’n laptop werkt ook echt bijzonder handig onderweg als je op de fiets zit en zo.

Werkt Google Keep op een Apple Watch?

http://www.iculture.nl/nieuws/google-keep-notitie-app-ios/

Spraak naar tekst is uiteraard best goed genoeg om serieus notities mee te maken.
    Ik doe het in ieder geval met grote regelmaat.

Laatst werd ik een beetje onderbroken door iemand, en Google noteerde ruwweg dat hele gesprek.:)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    TheNick
    KarelWillem op 10 mei 2016

Ja martfra. Dat is een nuttige bijdrage.
    Zo’n laptop werkt ook echt bijzonder handig onderweg als je op de fiets zit en zo.

Jup, can’t disagree with that. Ik vind het wel tof.

KarelWillem op 10 mei 2016

Werkt Google Keep op een Apple Watch?

http://www.iculture.nl/nieuws/google-keep-notitie-app-ios/

Spraak naar tekst is uiteraard best goed genoeg om serieus notities mee te maken.
    Ik doe het in ieder geval met grote regelmaat.

Alright, thx!:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.