7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Notities en handtekeningen in PDFjes

Hallo,

Is er software waarmee je makkelijk PDF’s kunt ondertekenen (bijv. met behulp van Inklet) en handgeschreven notities erbij kunt zetten?

Alvast bedankt,

Lexis.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hoi Lex!

In Acrobat Pro moet je hier zijn:

Bijdrager
    Lexis

Heb ik daar dus echt Acrobat Pro voor nodig? Kan niet makkelijker?

Thanks wel hoor; dan weet ik tenminste wat…!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Er zijn ook andere programma’s, maar wat je even moet bedenken is dat PDF’s eigenijk niet bedoeld zijn om aangepast te worden. Als je veel opmerkingen en dergelijk in een PDF moet zetten is het denk ik handiger om geen PDF’s uit te wisselen maar tekstverwerkerbestanden.

Bijdrager
    Lexis

Maar dan nog, in Word is het ook niet makkelijk om een handtekening te zetten en opmerkingen neer te schrijven….

Oh, ik heb trouwens nog Smileonmymac PDFpen gevonden, dat lijkt er meer op…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Huh? In Word (of Pages, of eender welke andere moderne tekstverwerker) een handtekening zetten lijkt mij een kwestie van er eentje op papier zetten, scannen en als afbeelding invoegen. Opmerkingen in Word zijn ook zo gedaan: klik op menu Invoegen -> Nieuwe opmerking en er verschijnt er eentje in de kantlijn. In Pages gaat dat net zo via Voeg in -> Opmerking.

Bijdrager
    iep
    Lexis op 25 november 2010

Heb ik daar dus echt Acrobat Pro voor nodig? Kan niet makkelijker?

Je ontkomt niet aan de aanschaf van een pakket als Acrobat of PDFpen. Je zou het met Preview kunnen doen maar dan moet je wel een grote concessie doen: het droppen van handgeschreven notities want dat kan Preview niet (wel getypte tekst). Je zult je moeten afvragen of je er geld voor over hebt of niet en of de andere kant er ook zo blij mee is. Als je een krakkemikkig handschrift hebt kan de andere kant zich ergeren aan het feit dat ze moeten ontcijferen wat er staat; ben je beter af met getypte tekst.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.