10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Petervv

Notitie snel versturen

Op mijn iPhone gebruik ik veel de APP Captio en Braintoss. Met beide apps kan je snel een notitie of een gedachte naar het ingestelde mailadres sturen.

Nu zoek ik ook zo iets voor OS X.
    Wie heeft hier tips en ideeën voor?

Moderator
    Night

Waarom geen Evernote? Dan heb je alle notities gesynct op al je iDevices én je Mac.

Overigens kan Apple’s eigen Notes al wat jij wil. Je klikt gewoon op het share icoontje en selecteert Mail om je note door te sturen.

Bijdrager
    Petervv

Ik werk graag vanuit mijn mail. Hier verzamel ik alles en werk ik het weg. Als ik een andere app zoals Evernote ga gebruiken dan vergeet ik er te kijken of er iets mee te doen. Mijn mail kijk ik elke dag en zie alles staan op die manier.

Het gaat mij er puur om dat ik snel iets naar een vooraf ingesteld email adres kan sturen met zo min mogelijk handelingen. Notities openen, share knop drukken en mail adres intoetsen duurt veel te lang voor mij:(

Moderator
    Night

Wat let je dan om de notitie direct in Mail in te voeren als mailtje aan jezelf? Of in Automator een actie aan te maken die de note direct kan doorsturen naar het gewenste mailadres? Of maak een heel simpel Automator Appje dat de inhoud direct naar je doormailt? (zie voorbeeld 1):

10 Automator Apps You Can Create in Under 5 Minutes [Mac]

Bijdrager
    Richard Wolfe

Als maker van Braintoss8-) kan ik me hier goed in verplaatsen. Voor de Mac gebruikte ik een tijd Note2Self maar die is out-of-operation op de Mac. Ook Alfred workflows en andere scripts verslaan voor mij de handelingen met sneltoetsen niet echt.. Cmd-Tab naar Mail, Cmd-N voor een nieuwe, de eerste letters van mijn naam, enter, tab, tab.. mijn brainwave in het onderwerp en versturen met Cmd-Shift-D.

Is even wennen maar razendsnel. En als we een keer onze stoute schoenen aantrekken zullen we ook eens kijken naar Braintoss voor OS X.. maar dat blikje durf ik nog niet open te trekken.

Groet, Richard

Bijdrager
    Shmoo

Ik zeg niet dat je deze app moet gebruiken want dit is een ToDo app maar alleen naar het principe kijkende is dit wat je zoekt.

In Things heb je een Quick Entry tool, dit is eigenlijk een hulpprogramma die op de achtergrond aanstaat en waarmee je supersnel items in Things kunt plaatsen zonder de Things app te openen.

Je selecteert alleen de stukjes tekst die je wilt, drukt op een speciaal ‘copy’ commando en het schermpje van Things komt omhoog met daarin al de geselecteerde tekst uit Mail of elke andere app.
    Daarna is het een kwestie van titel toevoegen en op Enter drukken en boem je bent klaar.

Zoiets zou je moeten vinden maar dan voor een notitie app. Ik heb geen idee welke app dit heel goed kan, ik ben niet zo van de notities en ToDo apps.

Bijdrager
    Petervv

Dank jullie wel voor de reacties. Nog niet geheel wat ik zoek, maar ben wel blij met de reacties:-)

Het mooiste zou zijn als je een venster op je bureaublad staat (net iets als plaknotities), dat je het kan invullen en op de knop versturen drukt. Simpel, maar snel.

Moderator
    Night

Dat zou dus kunnen met een Automator app. Ik heb het even getest en het werkt vlekkeloos naar jouw specificaties.

1) Open Automator en kies voor ‘Application’.
    2) Selecteer gewoon de getoonde drie stappen uit de linkerlijst en bewaar het als app (⌘-S)

3) Desgewenst kun je de app zèlf ook nog toevoegen later (met ‘Open Finder Item’), zodat er automatisch een nieuw tekstvenster wordt geopend als de mail verstuurd is.

Bijdrager
    Shmoo

Als het op je bureaublad kan dan zou je eigenlijk eens moeten kijken of er een app is met een Notificatie-systeem integratie. Bijv. een simpel mail widget waar je snel mailtjes vanuit kunt sturen.

Je hoeft dan alleen met drie of vier vingers van de zijkant naar binnen te swipen om het Notificatie-panel te openen, typen en op verzenden drukken.

Bijdrager
    Petervv

@night Super, dank je wel voor deze uitleg. Het werkt inderdaad goed:-)

@shmoo Ik ben het nog niet tegen gekomen, denk dat dat ook zeker goed zou werken. Als jij iets gezien hebt dan hoor ik dat graag van je.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.