10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Notebook Standaard

Hallo,

Ik wil misschien een notebook standaard aanschaffen voor mijn nieuwe MBP die over 2 weken komt. Ik zit een beetje een beetje op internet rond te neuzen en zie er wel een paar staan bij ‘alternate.nl’ alleen weet niet wat ik daar van moet denken. Is er hier iemand die een mooie notebook standaard heeft voor zijn MacBook of MacBook Pro? Zo ja, wat zijn de ervaringen.. Of is het gewoon dood zonde van je geld?

Alvast bedankt allemaal!

Bijdrager
    Gates

Ik gebruik de mStand van Rain Design. Hij ziet er goed uit en is zeker nuttig als je je MB als desktop wil gebruiken. Ik vind ‘m wel nogal duur (60 euro).. zelf heb ik ‘m op marktplaats.nl gekocht voor 30 euro. Een goedkoper alternatief is de Griffin Elevator

Bijdrager
    Chantal C.

Waarom geen externe monitor bluetooth keyboard en muis? Je kan je MacBook ook in clamshell mode gebruiken (dichtgeklapt).

http://support.apple.com/kb/TA24722

Bijdrager
    Gates

Daar krijg je weer de kosten van een goed scherm bij. Ik heb zelf een tijdje gewerkt met een extern scherm, maar vond ‘m niet scherp genoeg. De volgende keer zal ik dan zeker ook kijken naar een scherm met een DVI-aansluiting, maar voorlopig houd ik de mStand.

Bijdrager
    ChrisMax

En kan je zelf ook nog wat knutselen of een oplossing bedenken? Want ik bij alle standaards dat het beter is voor de warmte die de laptop kwijt moet aan de onderkant. Kan ik dus niet gewoon 2 dopjes van goed materiaal links en rechts aan de achterkant plaatsen (los) zodat mijn laptop schuin staat? Of is dit te gek:P

Bijdrager
    Lesliedec

hier ook een zeer tevreden gebruiker van een RainDesign mStand….misstaat niet op je bureau…zelfs als er geen MacBook of MacBook Pro opstaat;-)

Bijdrager
    ChrisMax

Ik denk dat dit ook wel wat voor mij is:
    http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,418/category_id,32/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Ik hoop alleen trouwens niet dat het met plakkertjes gaat ofzo die ik moet bevestigen op mijn MBP. Weinig zin in..

Bijdrager
    Gates

Gaat het nou om een ergonomische houding of slechts om het afvoeren van warmte? Voor dat laatste heb je namelijk geen (dure) standaard nodig. Die dopjes aan de onderkant lijken me nou niet echt veel nut op te leveren. Je MB(P) wordt niet vaak zo warm dat je hem niet gewoon op je schoot of bureau kan plaatsen.

Bijdrager
    ChrisMax

Gaat toch vooral om het afvoeren van warmte. Maar als die dopjes dus weinig zin hebben dan laat ik het gewoon lekker zitten en probeer ik het eerst wel gewoon zonder. Kan altijd nog een standaard aanschaffen..

Moderator
    Mac Daddy

Ik wil ooit nog wel een standaard aanschaffen, maar eerder komt er nog een extern scherm. Bij mijn stage had ik er 1 en die mis ik nu toch wel. Ik heb nu wel een standaard. Die bestaat uit 2 dozen van mij MyBook schijven. Het is een ideale hoogte, want ik merk vooral als ik ergens anders met mijn laptop aan een tafel zit dat het niet goed voor je houding is.

Om warmte af te voeren zou ik het niet doen. Juist om je houding als je er lang achter wilt zitten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.