7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TonyJ

Notebook koelers

Heb sindskort een MPB maar nou ben ik nogal van het goed koelen van hardware. Zijn er wat goede notebook koelers op de markt voor de MBP. Had zelf er al eentje van zalman gezien maar die werkte op usb en aangezien ik maar 2 usb poorten heb zou dat een beetje zonde zijn van de usb poorten of ik moet een hubje nemen.

Maar iig zijn er verder dan de zalman koeling nog wat goede koelers te koop?

Bijdrager
    Turbanus

Deze schijnen het heel aardig te doen… en niet zo prijzig ook.:wink:

Bijdrager
    iMarc

Ik gebruik deze

Geblokkeerd
    Anoniem

Je notebook hoed je niet te koelen, dat doet ‘ie zelf:wink:

[offtopic]

”Turbanus”

Deze schijnen het heel aardig te doen… en niet zo prijzig ook.:wink:

Vet:o waar haal je die vandaan?

[/offtopic]

Bijdrager
    bommels

Had zelf er al eentje van zalman gezien maar die werkte op usb

Da’s een goeie :x Ga je een koeler aan de power van je USB poort hangen, waardoor je interne voeding meer stroom moet leveren, en dus warmer wordt.

Was er niet zo’n programmaatje waardoor je de fans in je MBpro eerder kan laten aanslaan? Dat lijkt me dan beter, warmte onttrekken waar het ontstaat.

groeten Bart

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom doe je zo veel moeite? De MBP regelt het allemaal zelf hoor!

Bijdrager
    TonyJ

ja dat regelt hij allemaal zelf maar als ik een game speel wordt hij dus aardig warm en aangezien ik ervaring heb met hardware die te warm werd en daardoor nogal wazig ging doen wil ik het nu wel goed koelen. Ik bedoel als ik mijn hand even neerleg op me notebook aan de bovenkant dan vind ik dat soms best warm.

En over dat voeden van koeling via usb….usb trekt niet zoveel heel stroom en niet zo heel veel warmte.

Btw link naar de zalman koeler http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=224&code=030

zie dus ook op deze site dat er een usb poort in de koeler zit:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.