24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas De Lange

NOS 10 sec te laat

Ik heb gisteravond tussen 31 dec 2015 en 1 jan 2016 met de NOS mee afgeteld en vergeleken met mijn Apple watch en die van mijn zusje en we zagen beide dat de NOS 10 sec te laat was mer het aftellen

Hebben andere mensen met een Apple watch dat ook? Aangezien ze allemaal tegelijk moeten lopen

Bijdrager
    Koning Frank

2016 nu al verneukt. Hopelijk wordt 2017 beter.

Bijdrager
    hatolex

Hier zit IS achter volgens mij ?

Bijdrager
    Shmoo

Ik wist dat ik wat vergeten was, op mijn Apple Watch te kijken.. ?

Bijdrager
    computer space

Welkom in de wereld van digitale compressie. In de analoge tijd was dit niet merkbaar. Heb je ook nog eens zo’n moderne platte kut tv met supermotionflow en andere verbeteronzin en er komt nog een seconde bij.

Bijdrager
    arnout

Het OS van Apple watch is niet compatibel met het algoritme van de atoomklok, deze is ook wegens veiligheidsoverwegingen niet goedgekeurd door Apple.
    Apple hanteert haar eigen, superieure en mooiere ‘design tijd’ en daarmee loopt Apple wederom op de tijd vooruit.

Bijdrager
    basiel

Die 10 seconden zijn ongeveer de tijd die nodig is om het beeld te encoderen (digitaal maken) dus ja alle digitale media heeft enkele seconden vertraging. Dit kan je ook zien bij bvb webradio. Zet de webstream op en zet ernaast een fm ontvanger op zelfde station en je zal merken dat hierop ook +-3 seconden vertraging zit.

Bijdrager
    Brombeer

“Zoals Heinrich Heine al gezegd heeft”, gebeurt alles in Nederland vijftig jaar later, dus over die paar schrikkelseconden zou ik niet malen.

Bijdrager
    M..

Bij mij hetzelfde. Ik keek RTL4 maar daar ook 10 seconden verschil met m’n Watch. Omdat Apple altijd gelijk heeft, zal de Time wel goed zijn?.

Bijdrager
    hnijveen
    Inactief
    Anoniem

Het OS van Apple watch is niet compatibel met het algoritme van de atoomklok, deze is ook wegens veiligheidsoverwegingen niet goedgekeurd door Apple.
    Apple hanteert haar eigen, superieure en mooiere ‘design tijd’ en daarmee loopt Apple wederom op de tijd vooruit.

Hahahaha die was leuk:-D

Bijdrager
    SunKeeper

Dat komt inderdaad door de overdracht van beeld. Geluid wordt vertraagd om gelijk te lopen.

Het wordt dus tijd dat televisie een compressiecompensatie gaat hanteren. Live-uitzending worden nu soms express vertraagd uitgezonden om live ondertitels eronder te krijgen zodat anderstaligen gewoon met het complete gesprek kunnen meedoen en de kijkers ook.

Bijdrager
    Ome Kor

Ach, die 10 seconden, jullie zien het allemaal veel te lineair. Was tijd niet een big ball of wibbly-wobbly, timey-wimey stuff?:wink:

Bijdrager
    computer space

Volgens laatste inzichten is tijd geen lineaire dimensie, maar enkel volgorde van evenementen.
    Ruimte-tijd moet dus zijn ruimte-volgorde

Bijdrager
    iKweethetbeter

Analoge kabel heeft een vertraging van enkele seconden, digitale kabel (DVB-C) doet daar weer een paar seconden bij, reken op nog meer tijd voor satelliet (DVB-S), en IPTV spant helemaal de kroon!

Ik merk het altijd bij EK’s en WK’s. Wij kijken digitaal, mijn achterbuurman analoog, hij juicht al een paar seconden voordat bij ons het doelpunt gemaakt is!

Bijdrager
    Spinozo

Je kunt de Apple Watch 10 seconden terug in de tijd zetten zodat ie in sync loopt met de tv. Vraag dat ook even aan de lokale kerk en iedereen in de buurt met een analoge tv of Apple Watch. Ik stond bij de Hofvijver en zelfs daar liep het zo’n 10ms achter op de superieure Apple Watch.

Bijdrager
    Brombeer

Dus met een appelwatsj is je tijd tien seconden eerder gekomen? Daar gaan je famous last words!

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Onze buren beginnen altijd al te juichen als de bal bij ons nog in het doel geschoten moet worden. Vooral in de zomer wanneer de deuren en ramen openstaan is dat echt een probleem. 4 seconden voor elk moment suprême is er altijd wel een spoiler te verwachten. En hoe los ik dat dan op? :(

Bijdrager
    SunKeeper

Koptelefoon op je bakkes en knoeperhard volume zetten.

Dan ook nog een 50″ gebogen scherm met 4K HD Ultra 3D View en het lijkt net alsof je zelf als een drone door het station fladdert.
    :-P

Of gewoon een baksteen door de buis gooien bij de buren. Dan moeten ze wel digitaal.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Targaryen

Die vertraging merk ik ook bij Telenet. Als ik via YeloTV naar een voetbalwedstrijd zit te kijken en een vriend van mij kijkt bij hem thuis op de televisie, dan stuurt hij meestal een 15-30 tal seconden voor een doelpunt valt al iets van ‘yesssss, gescoord’. Leuk om te zien dat het dus verklaarbaar is.

Bijdrager
    Shmoo

En als je digitaal Live TV kijkt uit Amerika dan is het nog veel erger die vertraging.

Mensen die de Amerikaanse sporten volgen zoals NFL, NBA, NHL en MLB die zullen het vast wel opgemerkt zijn dat hun Live wedstrijden gewoon ongeveer een minuut achterlopen met wat er in real life gebeurt.
    Zo irritant, dat deze bedrijven heel weinig aandacht besteden aan mensen aan deze kant van de plas die hun sporten volgen. Als je push notificaties aan hebt staan krijg je dus een berichtje dat er gescoord is terwijl het team nog moet beginnen aan hun aanval.

Je kunt alleen hun apps gebruiken tussen de media breaks om even wat statistieken te bekijken en dan weer snel afsluiten anders heb je continu last van spoilers.

Bijdrager
    GoeieDag

What’s new?
    Voetbal EK/WK kijken op HD, en dan al allerlei geluiden horen uit de buurt (juichen, of ‘oooooh’ e.d.) terwijl bij ons de bal nog uit het doel met vertrekken.

Bijdrager
    MrHammond

Wanneer het je stoort: gewoon boze brief schrijven aan de staat dat ze de analoge televisie weer terug moeten brengen:-P

Ook dan nog: de vraag of het beeld slechts met minieme (in het bereik van milliseconden) vertraging bij het analoge zendstation wordt aangeleverd…

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.