7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Snert

Norton Utilities

Kan iemand mij helpen, het volgende is het geval:

Ik start op van de Norton Utilities CD. Dan besluit ik te gaan “speed disken”. Hij gaat keurig de harde schijf analiseren, en start dan met het defragmenteren van de harde schijf. Dat kan je zien want hij gaat met de “kleurtjes” aan de gang. Na een minuut verdwijnt dat scherm en is het einde oefening. Soms na twee minuten, maar hij knalt eruit. Wie heeft een idee? Ik heb het over Norton Utilities 8.02.

G4 computer 733 , systeem 10.3.6.

Bijdrager
    hansenonline

ik zou een ander programma nemen ipv norton, heel veel maccers hebben problemen met norton sinds osx er is. zelf heb ik de suite er ook op gehad en er weer afgehaald omdat de live update het niet meer deed, elke keer als er een systeem update is begint norton dat niet meer op mijn systeem moet zitten te klagen dat ik norton moet updaten. voor mijn systeem gebruik ik macjanitor om regelmatig het onderhoud te doen dat bij unix hoort en voor de structuur van de hd gebruik ik disk warrior.

daan.

Bijdrager
    Oppie

Snert, Norton voor de Mac is zwaar klote; eraf gooien is het enige wat je ermee moet doen.
    Zoek hier maar eens.

Bijdrager
    Van Cot

sinds 2003 heeft norton geen enkel fatsoenlijk product meer gemaakt, zowel niet voor osX als voor windows.

Bijdrager
    Deskman

Norton heeft vooral ook de ontwikkelingen stopgezet en na elke update zal het riskanter worden Norton te gebruiken…

Zelfs er af gooien is een dama. Gebruik de uninstaller van de site (niet die van de CD) en zoek daarna je schijf af op onzichtbare Symantec files. Allemaal weggooien!

Bijdrager
    jafolkers

Norton sucks, zowel op Mac als op PC.
    Dus weg ermee, heb ik in mijn PC tijd al gedaan.
    Heb en wil het niet in huis hebben.

Bijdrager
    JeePee

Daar komt nog bij dat defragmenteren onder Panther weinig tot niets oplevert. Filefragmentatie wordt door Panther zelf grotendeels aangepakte en Schijffragmentatie heeft geen invloed op de snelheid. Alleen gigantische fragmentatie zou problemen kunnen geven met de directory en dan kan zelfs DiskWarrior de boel niet meer repareren. Echter voordat dit zover is, dan ben je een hele tijd verder.:D Lees ook andere draadjes op dit forum. 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.