14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    remier

Norton SystemWorks 2.0 defrag vraagje

Bij deze de vraag ofdat iemand weet ofdat ik via Norton SystemWorks mijn schijf kan defragmenteren… (via de CD wel te verstaan niet onder X!)

Op de site van Symantec staat nl.:

NL-site> Speciale editie van Alsoft DiskWarrior® voor ‘data recovery’
    US-site> A special edition of Alsoft DiskWarrior® 2.1 helps you recover data in emergencies.

Niet echt super duidelijk dus, misschien dat hier al iemand ervaring met dit pakket heeft?

PS: Het gaat hier om een SurfSpot CD (via school) dit kost maar 12,- ipv +/- 110,- voor DiskWarrior of Drive 10, daar heeft deze student geen geld voor :cry:

Bijdrager
    remier

Niemand? :o

Bijdrager
    remier

Hmm vond net dit op http://www.macstuuf.nl over SystemWorks 1.0:

BOOTABLE CD INSTRUCTIONS

To use any of the bootable CDs, first insert the CD into the CD-ROM drive. Next, restart your Macintosh by selecting Restart from the Special menu. Hold down the C-key on the keyboard until the Norton CD des………….

<KNIP>
    …………..the newer definitions file.

Denk wel dat het dus ook met 2.0 gaat

Bijdrager
    awesomemac

Ik heb zelf Norton Utilities 7. Ik weet niet of deze ook bij de Systemworks zit. Maar dacht het wel. Start vanaf de cd op zoals aangegeven door de Mac opnieuw te starten en de c knop ingedrukt te houden. Na het verschijnen van de “Happy Mac” kan je de knop loslaten en start je Mac met OS 9.2.1. Dan kan je je hd controleren met Disk Doctor en optimaliseren (beter dan defragmenteren) met Speed Disk.

Bijdrager
    remier

Heej bedankt!

Heb de CD al besteld voor die 12,- 8)

Bijdrager
    awesomemac

‘tis wel spotgoedkoop €12,-!! Mazzelaar!:wink:

Bijdrager
    remier

Zekers 8)

Wat dacht je van MacroMedia DW+Flash+FW (Win+OSX) voor ? 26,25
    en Office v. X voor ? 12,-

Zwaar gelukt bij, want AppleWorks importeert die Office doc’s toch niet echt lekker hoor…

Bijdrager
    remier

gvd!! :evil:

Net die CD binnengehad, maar die boot dus niet!

Hebben ze daar bij SlimmeROM natuurlijk die folders via windows gekopieerd ipv een 1:1 clone te draaien van het orginele! (er staat wel een systemfolder van OS9 op enzo)

Bijdrager
    awesomemac

Het kan, maar hoeft niet, aan je cd te liggen. Op mijn iBook kan ik ook niet opstarten met het oudere Norton Utilities 6.

Mijn iBook is geleverd met 9.2.2. en 10.1.4. Met een lagere Systeemmap opstarten gaat helemaal niet. Heb jij hetzelfde probleem?

Met welke versie OS 9 werd jouw Mac geleverd? En welke ROM versie staat er op de cd?

Bijdrager
    remier

Exact hetzelfde wat jij hebt denk ik,

OS8-NL 9.2.2 en OSX 10.1.? nu draait ik OSX 10.2.4

Waar kan je je ROM versie zien?

Bijdrager
    awesomemac

Op de cd staat een mapje met de naam systeemmap (system folder) en daarin een icoontje met “Syteem”. Klik daar 1x op en dan op apple+i en je ziet welke versie het is.

Wat bedoel je met:

OS8-NL 9.2.2 en OSX 10.1.? het gedeelte OS8? Typ foutje?

Bijdrager
    remier

Typfout idd OS8 moet OS9 zijn 8)

Enfin ik heb even gegeken:
    ROM versie op HDD : N-5.0
    ROM VERSIE op de CD van Norton : 8.4 ((c)1983-2001) Mac OS 9.2.1

Bijdrager
    awesomemac

Als jouw Mac geleverd is met OS 9.2.1 of 9.2.2. zou je Mac met de Norton cd moeten starten.

Wel vreemd. Zou dan toch de cd verkeerd gebrand zijn?

Bijdrager
    remier

Hmm, ik laat hem mij leraar van Java wel booten die heeft het moedel powerBook van voor de TiBook (=waalstreet??)

Dat moet wel gaan denk die draait OS9.1

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.