8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bugman

Norton Internet Security en Tiger

Ik installeerde deze avond Tiger. Sindsdien heb ik problemen met Norton Internet Security. Ik ben niet zeker meer dat mijn Mac beschermt is. Parental Control werkt niet meer en van Norton Antivirus Autoprotect weet ik het niet. Heeft er nog iemand dezelfde ervaring ? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Mac terug voldoende beschermt is ?

Bijdrager
    Woziak

Is er geen nieuwe versie van Norton voor Tiger?

Je mac is eigenlijk “safe” van zichzelf, alleen parental control heeft ie niet standaard (alhoewel het wachtwoord geheim houden ook helpt:wink: )…

Bijdrager
    Oppie

Je beschermt je Mac het beste door alles van Norton eraf te flikkeren!:evil:

Bijdrager
    Napsju

Dacht ergens gelezen te hebben dat Symantec er mee stopt voor OS X. Mensen die dus Tiger icm Norton willen gebruiken hebben gewoon dikke pech.

*Napsju zoekt het even op.

/Edit: Napsju heeft het gevonden.

Bijdrager
    Robse

Onder accounts kan je in tiger gewoon parental control aanzetten. voor zowel de Mail, Finder, iChat, Safari en de dictionary. En virussen zijn er (nog) niet. Dus Norton kan je beter weggooien omdat de support wordt gestopt en het voor problemen zorgt voor osx zoals Napsju en Oppie al zeggen.

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Napsju”

Dacht ergens gelezen te hebben dat Symantec er mee stopt voor OS X. Mensen die dus Tiger icm Norton willen gebruiken hebben gewoon dikke pech.

*Napsju zoekt het even op.

/Edit: Napsju heeft het gevonden.

Napsju, misschien is het handig als je een klein beetje doorleest. Symantec stopt namelijk alleen met de ontwikkeling van Norton Systemworks en Norton Utilities. Dat zijn toch al twee pakketten die alleen maar voor veel ergernis bij de Maccers zorgden…De andere Symantec-producten zullen echter gewoon blijven bestaan en verder worden ontwikkeld. Dus dat verhaal dat Symantec er helemaal mee ophoudt klopt niet:wink:

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Robse”

Onder accounts kan je in tiger gewoon parental control aanzetten. voor zowel de Mail, Finder, iChat, Safari en de dictionary. En virussen zijn er (nog) niet. Dus Norton kan je beter weggooien omdat de support wordt gestopt en het voor problemen zorgt voor osx zoals Napsju en Oppie al zeggen.

Zie post hierboven. Ik ben niet rouwig om het verdwijnen van Norton Utilities en Systemworks. Er zijn immers zat andere alternatieven (Diskwarrior, Techtool Pro enz.) die veel beter werken op de Mac. Met Norton Internet Security is echter weinig mis vind ik. Zelf heb ik het ook en er zijn zelden problemen. Het enige onderdeel waar Symantec iets aan zou moeten doen is dat LiveUpdate. Het werkt niet automatisch zoals op mijn PC en het genereert nog weleens fouten…Voor de rest vind ik het redelijk goed spul. OK, er zijn nog geen virussen voor Mac OS X, maar je weet nooit en bovendien voorkom ik dat Windows-vrienden ellende krijgen doordat ook PC-virussen worden tegengehouden door Norton:)

Bijdrager
    Macwagen Polo

Norton stopt met systemworks, all dit soort programma’s hebben een eenvoudige update nodig om te werken met Tiger, Norton heeft al aangekondigd dat ze dit niet meer zullen doen…. jammer genoeg, veel mensen niet zow blij mee…..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.