7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Norton Ghost alternatief

Toen ik nog met Windows werkte maakte ik, nadat ik Windows had geinstalleerd met alle software en insellingen een image m.b.v. Norton Ghost. Deze image zette ik dan op een andere patitie of een externe schijf. Als Windows dan vervuilt was of niet meer werkte (zo om de twee weken zeg maar) dan zette ik het image terug en kon ik weer twee weken verder.

Ik zoek nu software dat draait onder OS X waarmee ik hetzelfde kan doen. Dus een kopie maken van de partitie met OS X en deze kopie in geval van nood terug kunnen zetten naar de mijn opstartpartitie.

Welke software, die onder onder OS X draait, bestaat hiervoor ?

alvast hartelijk dank

Breuf

Bijdrager
    Len

Het Mac OS X “Schijfhulpprogramma” ( zoek in Programma’s/Hulpprogramma’s/ ) kan dat.

Andere programma’s:

Carbon Copy Cloner
    SuperDuper!

Over het algemeen blijft OS X wel draaien, en zijn de OS updates veel sneller dan de kritieke crashes, als je daar al last van hebt. Het backuppen van bestanden is eigenlijk makkelijker.

Je hebt wel een externe of tweede harde schijf nodig, tenzij je je schijf in partities verdeelt.

Geblokkeerd
    Breuf

Zoeken doe ik altijd eerst even. Misschien ligt het aan mij en kan ik niet goed zoeken, maar ik krijg vaak heel veel zoekresultaten en als ik dan de eerste 20-30 doorlees, gaan de meeste niet over wat ik zoek.

Voorbeeldje: als ik zoek op image + software krijg ik o.a. de volgende resultaten:
    1)update Adobe Photoshop
    2)Wat is nou goede scansoftware
    3)Reason installatie software
    4)HP PSC Software
    5)Photoshop probleem

De eerste vijf zoekresultaten gaan dus niet over wat ik zoek.

Zoeken op Norton Ghost levert alleen Windows topics op

Als ik zoek op opstartpartitie klonen krijg ik de volgende reslutaten:
    1+2)Opstartschijf wisselen zonder ellendemet FCP
    3)Mac OS X installeren zonder cd

In dit laatste topic vind ik de naam “Carbon Copy Cloner”. Maar dit zijn de enige drie zoekreultaten. Ik verwacht wel meer info tenzij het niet te vinden is op het forum, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Kan ik een cursus “zoeken” volgen ergens?

Iedereen hart. dank voor de bijdragen.

Breuf

Bijdrager
    jeroenimo

Ik ben ook nooit echt onder de indruk geweest van de zoekfunktie van het forum, maar goed het schijnt inderdaad wel mogelijk te zijn om iets te vinden, tot nu toe lukt het mij wel, maar da’s vaak na een poging of 3.

Het probleem vind ik toch wel dat er over elk onderwerp minimaal 20 topics bestaan, waardoor het natuurlijk nog onoverzichtelijker wordt, nu ook nog eens bijna alle moderators opgestapt zijn is de wildgroei helemaal niet meer te stoppen.

Maar om even door te gaan op jouw probleem, CarbonCopyCloner is een hele goeie, maar mijn favoriet is nog steeds SuperDuper , Dit programma doet zijn werk perfect en heeft een aantal handige funkties. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Moderator
    unSOUND

Er is een uitleg over de zoekfunctie, die staat hier:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45562

Maar darnaast is het heel simpel om eerst te bedenken waar je vraag over gaat, namelijk over het maken van een backup van je systeem, dus het sub-forum “Het OS” zal de beste plaats zijn om te kijken… en daar staat bovenaan een topics met de meest gestelde vragen, en guess what: die vraag staat er ook bij.

:)

Geblokkeerd
    Breuf

Ik had een vraag of software dacht ik en heb dus in het dat sub-forum gezocht, niet in OS.
    Maar ik zal voortaan beter mijn best doen

Breuf

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.