16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ronald

norton antivirus update sniet te verwerken na 10.3.9

Vreemd probleem.

Updates van Norton worden wel binnen gehaald. Bij installeren verschijnt een fout : mmicrodefs etc.

Ofwel, ergens is er in 10.3.9 iets veranderd en kunnen de updatefiles van Norton niet meer worden geinstalleerd.

Iemand anders deze problemen?

Bijdrager
    iAntalya

als ik jou was zou ik dat hele gedoe van norton uninstalleren, heb ik onlangs ook gedaan…
    mijn mac loopt nu vet soepel en geen crashes meer…

Moderator
    Night

Da’s natuurlijk geen oplossing:

“H├ę jongens, ik heb een probleem met dit en dit programma!”
    Antwoord: “Gebruik het dan maar niet meer…”

:?

Ik heb hetzelfde probleem en duik er even in.

EDIT
    Mijn huidige ervaring is dat na 3 x een customized update te doen vanuit Life-updater, het geheel weer up-to-date is. Dus dan zal het vanaf nu wel weer werken dan.

Bijdrager
    arminas

is er eigenlijk wel een virus scanner nodig voor mac?

Bijdrager
    sedikit

De update vanuit het programma werkt inderdaad niet meer. Maar ik heb de oplossing gevonden door de update via versiontracker naar binnen te halen en dan te installeren, Dat gaat n.l. w├Ęl.

Bijdrager
    Oppie
    ”Night”

Da’s natuurlijk geen oplossing:
    … etc

Ben ik het normaliter helemaal mee eens, maar in het geval van Norton is dat zonder meer een terechte opmerking; iAntalya geeft ook het argument aan.
    Norton sucks bigtime!

@arminas: in principe niet, maar er staat al meer dan genoeg hierover in dit forum, dus: zoeken!

Bijdrager
    jobwol

Voor de Mac is er maar ├ę├ęn virus en dat is Norton. Gooi die rotzooi eraf en geniet van je snelheid.

Moderator
    Night

Okee, maar in dat geval:

Hoe voorkomen JULLIE dan dat je ongemerkt PC-geïnfecteerd spul binnehalen en misschien zonder het te weten dat het geïnfecteerd is, doorstuurd naar een Windows-gebruiker?

Bijdrager
    Jello

Virussen zijn .exe, .bat…
    uw mac snapt er geen kl**t van…
    hoe kan hij ze dan doorzenden…
    het zijn de progjes zelf die ervoor zorgen dat ze worden doorverzonden,
    maar de mac kan de progs niets starten dus ….

Je kan wel een windows virus op uw mac hebben,
    maar deze niet ongemerkt doorgeven…
    en het virus zal niets kunnen doen…

den Apple is voor 1 ding gevoelig ….. wormen :innocent: :evil:

Bijdrager
    JeePee
    ”Jello”

En wat dacht je van .scr, .vbs, .pif, enz.

”Jello”

uw mac snapt er geen kl**t van…
    hoe kan hij ze dan doorzenden…

Nou, wanneer je denkt: Hmm, jammer, ik kan het niet openen. Gaaf heb ik eindelijk iets leuks om door te sturen, stuur door als origineel, aan…. verzenden… Hoppa. :P
    Maar wat ook kan is het volgende. Je downloadt wat illegale rommel en neemt dat mee naar je familie om ze even uit de brand te helpen met hun PC. Je installeert de boel en komt er achter dat er toch wat mis gaat…

”Jello”

het zijn de progjes zelf die ervoor zorgen dat ze worden doorverzonden,
    maar de mac kan de progs niets starten dus ….

Klopt, alleen met behulp van Virtual PC kun je ze starten en problemen krijgen met je Windows-versie.

”Jello”

Je kan wel een windows virus op uw mac hebben,
    maar deze niet ongemerkt doorgeven…
    en het virus zal niets kunnen doen…

Je kunt het dus wel ongemerkt doorgeven. Je kunt het doen zoals ik boven beschreef, maar wat ook kan is dat je Macro-virussen doorstuurt, terwijl je niets doorhebt. Je stuurt gewoon je PowerPoint- of Word-bestandjes naar iemand door en weet niet dat ze besmet zijn. Dit overkwam Ludo (niet van Goede Tijden (denk ik) maar op dit forum). Interessant is de vraag hoe andere bestanden besmet konden raken.
    Macro-virussen zouden een reden kunnen zijn om een antivirus te gebruiken. Gelukkig kunnen niet alle Macro-virussen op de Mac kwaad, maar er zijn wel een aantal en wanneer je Office gebruikt, dan kunnen je Office-bestanden beschadigd raken. Zonder Office hoef je hier niet bang voor te zijn.

”Jello”

den Apple is voor 1 ding gevoelig ….. wormen :innocent: :evil:

Inderdaad, behalve PC-wormen dan, h├Ę?!:wink:

En Ronald, helpt het wanneer je de ComboUpdater 10.3.9 download en die eroverheen zet? Overigens heeft Norton vrijwel altijd moeite met updates voor het OS, dit is ook een reden voor hen om te stoppen met SystemWorks en Utilities.:roll:

Bijdrager
    Jello
    ”JeePee”
    ”Jello”

En wat dacht je van .scr, .vbs, .pif, enz.

ik typte 3 puntjes … wat staat voor etc , enzo… m.a.w. nog ONEINDIG veel:D

Bijdrager
    JeePee

Ah, ja je had ook zoveel puntjes in je bericht staan…:wink:

Bijdrager
    Jello
    ”JeePee”

Ah, ja je had ook zoveel puntjes in je bericht staan…:wink:

tja…. nou niet boos zijn h├ę … ik verjaar vandaag … en dat is maar 1 keer in 1 jaar dus :wink:

Bijdrager
    Oppie

Jello! Een jaar ouder! En wijzer!?
    Zal me benieuwen, maar gefeliciteerd.:P

Bijdrager
    Oppie
    ”Night”

Hoe voorkomen JULLIE dan dat je ongemerkt PC-geïnfecteerd spul binnehalen en misschien zonder het te weten dat het geïnfecteerd is, doorstuurd naar een Windows-gebruiker?

Opletten!

Dàt is de beste remedie mijns inziens.
    Bijvoorbeeld geen bestanden doorsturen waar je ook niet van de hoed en de rand weet.
    En vooral niet mee doen aan het rondsturen van allerlei ‘leukigheid’!

Bijdrager
    JeePee

Jello, alsnog van harte gefeliciteerd! 8)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.