11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Anne Knipt

Nooit meer renderen?

Er is mij ter oren gekomen dat dat kan, nooit meer renderen, heeft iemand ervaring met die kaart en wat het eigenlijk kost. Zijn er bugs dat diegene weet. Lijkt me wel echt heel relaxed, want als je rendert kun je niet monteren. :D

Anne

Moderator
    Adriaan Mol

Waar komt dit gerucht vandaan? Haha.. nee volldig niet waar.

Bijdrager
    Steves lovechild

Er zijn genoeg professionele kaarten -ook voor de Mac- die analoge of digitale video in realtime naar MPEG-2 kunnen omzetten. Ik neem aan dat je dit bedoelt. Kijk voor info maar eens op:
    http://www.filmwareproducts.com/

Bijdrager
    oogappel
    ”Anne

Er is mij ter oren gekomen dat dat kan, nooit meer renderen, heeft iemand ervaring met die kaart en wat het eigenlijk kost. Zijn er bugs dat diegene weet. Lijkt me wel echt heel relaxed, want als je rendert kun je niet monteren. :D

Anne

Wat bedoel je precies met renderen? Er zijn inderdaad voldoende kaarten die Realtime effecten aanbieden (niet de preview realtime die FCP heeft, maar echte!). Voor encoderen ook, zie de post van Steve’s Lovechild

Waar komt dit gerucht vandaan? Haha.. nee volldig niet waar.

Wel dus!

Bijdrager
    Stof

Bedoel je soms (semi) realtime editing? Dat kan bijvoorbeeld met de Matrox RTMac (zie de websites van Matrox en Apple).

Het probleem met de RTMac is dat voorlopig alleen OS9 officieel ondersteund wordt. OSX drivers zijn wel in ontwikkeling, maar een releasedatum is niet bekend. De RTMac kost ex.btw rond de 700 euro.

Bijdrager
    Steves lovechild

Anne: Waarom ga je niet in op de vragen en antwoorden die hier gegeven worden? Forumgebruikers steken hier tijd in om je te helpen! Het minste is toch wel: reageren.:?

Bijdrager
    Anne Knipt

Dank allen voor het antwoord, ik wacht geduldig op een degelijke release.

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Anne

Anne

Maar als je niet rendert kun je ook geen koffie meer drinken. Be care full what you wish for. met een regisseur naast je is het maar al te fijn om ff te renderen…

Dual stream Uncompressed video bestaat al wel, maar is nog (voor de consument) onbetaalbaar. O.a. beschikbaar op Symphony:

http://www.avid.com/products/datasheets/symphony.pdf

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Steve’s

Anne: Waarom ga je niet in op de vragen en antwoorden die hier gegeven worden? Forumgebruikers steken hier tijd in om je te helpen! Het minste is toch wel: reageren.:?

Live and let live!:lol:

Bijdrager
    Anne Knipt

Ik besef me terdege dat het voor een prof erg prettig is zo nu en dan een rendermoment te hebben, heb ook al te veel mensen kapot zien gaan aan te lange/intensieve dagen.
    Maar als ik mijn eigen editor ben, wil ik ook mijn eigen snelheid bereiken….

Anne

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Anne

Ik besef me terdege dat het voor een prof erg prettig is zo nu en dan een rendermoment te hebben, heb ook al te veel mensen kapot zien gaan aan te lange/intensieve dagen.
    Maar als ik mijn eigen editor ben, wil ik ook mijn eigen snelheid bereiken….

Anne

Very True. Ambitie om prof te worden?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.