4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    j.vandort

Noodzaak update iMovie '11

Op dit moment bewerk ik videootjes uit een grijs familie-verleden (V8-, Hi8- en D8-Sony-camcordermateriaal uit de negentiger jaren) met iMovie ’09. Er hapert van alles: titelgenerator sluit iMovie af zodra ik die wil gaan gebruiken, overvloeiers en fades zijn halsstarrig waar het hun lengtes betreft, strandbal steeds enkele tellen zichtbaar bij elke bewerking, bronfragmenten vallen weg zodra ik ze hernoem enz.
    Is het verstandig te updaten naar iLife ’11 ? De nieuwste versie van iMovie rept van Hollywoodachtige effecten, maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. Maw.: wordt de functionaliteit van iMovie door aanschaf van een latest update – die van ’11 dus – ook verbeterd op de punten die ik noemde? “Final cut,” hoor ik u al roepen, maar dat is in mijn portemonnee een brug te ver.
    (iMac hardware eind ’09. Is dat genoeg? Werkgeheugen 8 Gb. 1067 MHz en processor 30.6 GHz Intel Core 2 en een HD van 1Tb. Verder software: OSX 10-7-5, iMovie ’09.) Wie kan mij adviseren?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik draai iMovie 9.0.8 (iLife ’11 dus) met exact dezelfde machine als jij.

Zelfs het geheugen is hetzelfde. Ik draai alleen Mountain Lion.

Maar niet één van de problemen die jij aanhaalt herken ik.
    Ik bewerk redelijk vaak films, en ben (na een aantal versies overgeslagen te hebben) best blij met iMovie.

Bijdrager
    tarun

De laatste versie van iMovie werkt prima. Je kan makkelijk en snel filmpjes bewerken en delen.

Bijdrager
    j.vandort

Dank je Karel Willem en Tarun,

Hier kan ik toch wat mee. Ga die iMovie ’11 maar eens proberen.

Jaap

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.