6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    KREO

Noodvoeding

Hallo,

Ik wil mij graag een degelijke noodvoeding voor mijn Mac Pro aanschaffen zodat ik hem op een veilige manier kan afsluiten wanneer de stroom plots uitvalt.

Is er iemand die hier ervaring bij heeft of enkele aanraders kan opnoemen.

Groetjes
    Kreo

Bijdrager
    Yaris

Dat is enkele dagen geleden nog maar pas gevraagd. Zie de tip in

Back-up power supply

Bijdrager
    Yaris

Dat is enkele dagen geleden nog maar pas gevraagd. Zie de tip in
    http://www.onemorething.nl/community/topic/back-up-power-supply

Goodheart op 23 november 2010

Zoiets heet een UPS of uninterruptable power supply. Veel gebruikt zijn die van APC, als ik het zo zie heb je aan een 500VA uitvoering ruim voldoende.

Bijdrager
    KREO

los over gekeken blijkbaar.
    dank je

Bijdrager
    bitsflew

Ik heb deze: APC Back-UPS ES 550VA inmiddels al meer dan twee jaar.

Die UPS heeft een USB interface en wordt automatisch herkend door OSX.

Bijdrager
    iep

@Yaris: dat advies is voor een iMac die een stuk energiezuiniger is dan een Mac Pro. Aan dat topic heeft de TS dan ook weinig. Beter is om even de op de APC site te doorlopen om te achterhalen wat je nodig hebt. De meeste Mac Pro mensen schaffen een UPS aan van minstens 1000VA (daar begint de wizard van APC ook vaak bij). Die zitten aan een noodtijd van ongeveer een 10 tot hooguit 20 minuten (dat is waar men gemiddeld bij een UPS bij uit gaat: 10 minuten lang op de accu draaien). Ikzelf heb een 750VA waarbij ik zeer benieuwd ben wat die gaat doen, dat wordt best krapjes maar de 10 minuten moet ie imo wel kunnen halen. Overigens is het handig om even in de gaten te houden hoeveel Watt zo’n UPS aan kan, dat rekent wat makkelijker dan de weergave in VA omdat o.a. Apple Watt gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.