8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Darkgnome

Noobvraag?

Beste,

Kan ik door middel van een kabeltje (maar welk :p) een imac g3 aansluiten op mijn intel imac?
    En de imac dan wat herstellen, bewerken wat dan ook via mijn imac of zo?

Bijdrager
    Oortjes

Firewire misschien?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor. FireWire. Heb ik ook gedaan.

Een iMac G3 zonder DVD-drive heb ik op die manier OS 10.4 op geĂ¯nstalleerd.

Bijdrager
    Nikita

Alleen zit je wel met het verschil dat de iMac G3 geen Intel is… En de Intel iMac kan niet opstarten met een PPC OSX versie.
    Maar je kan inderdaad met een FireWire kabel de twee Macs verbinden. Als je de iMac G3 opstart met de T ingedrukt, krijg je een FW-icoon te zien op het scherm. Als je daarna de FW kabel tussen beide hangt, verschijnt de G3 bij de Intel op het bureaublad. Andersom werkt natuurlijk ook :wink:

Bijdrager
    Rickje

Maar niet elke iMac G3 had Firewire, althans, dat dacht ik.

Dus als je iMac G3 geen Firewire hebt zal je het moeten proberen met USB;)

Bijdrager
    Darkgnome

Maar kan je de G3 dan ook herstellen/kuisen via de intel?

Bijdrager
    chocolate

Wat bedoel je onder herstellen? Als je bedoelt de tiger versie te herinstalleren via je intel mac gaat dat niet gaan omdat de tiger versie van intel in andere code is geschreven dan de ppc versie.

Bijdrager
    Nikita
    ”Rickje”

Maar niet elke iMac G3 had Firewire, althans, dat dacht ik.
    Dus als je iMac G3 geen Firewire heeft zal je het moeten proberen met USB;)

Inderdaad, alleen de modellen van 400 MHz en hoger hebben FireWire. Maar verbinden via USB? Vergeet dat maar… Al was het alleen maar omdat USB 1.1 van de iMac te traag is om lekker even een paar gig aan bestanden over te gaan zetten :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.