8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wacon

Nokia nbu converter voor Mac??

Me een ongeluk gegoocheld, maar ik kan nergens een nbu (nokia gsm) bestand converter(naar bv excel) voor Mac vinden.
    Wel meerder voor PC, toch vreemd. Iemand een idee/oplossing. Hier bij de community zelf kan ik het ook niet vinden.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik neem aan dat een .nbu bestand een bestand is waarin je contactpersonen of iets dergelijks zijn opgeslagen?

Als je je contactpersonen wilt synchroniseren met je Mac kun je gebruikmaken van iSync. Dat programma is intussen door Apple verwijderd uit de standaardinstallatie van de nieuwe OS’en. Via internet kun je echter nog een oude versie downloaden.

Vervolgens zorg je ervoor dat je Nokia ingesteld wordt via iSync en dan kun je volgens mij je contacten importeren naar bv. Contacten.

Bijdrager
    wacon

Hi Niiiiiickkk,

Bedankt voor uw reactie. Idd een .nbu bestand. Van iSync ed weet ik nog van de vorige OS en dat werkte goed ook met mijn Nokia via Bluetooth, ook de contacten ed.

Het .nbu bestand dat ik nu heb is een volledige download van de gsm met alle sms’en ed als back-up.
    Via werk kan ik wel een PC gebruiken, maar die zijn beveiligd om daar nieuwe software op te zetten. Gewoon wat vreemd dat er voldoende PC programmatjes zijn om .nbu naar bv excel of pdf om te zetten, maar voor de Mac schijnbaar geen…. Er zijn toch voldoende Nokia gebruikers nog. Heb momenteel geen nood aan een iPhone.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Ah, het is een back-up van je telefoon. Heb je geen kennis van wie je zijn/haar pc even kunt gebruiken? Ik wil je gerust helpen (ik heb Windows op mijn Mac via Boot Camp) maar ik kan er inkomen dat je dat liever niet doet (i.v.m. privacy). Ik heb niet meteen een andere optie voor ogen dat te kijken of er kennissen zijn met een Windows pc.

Bijdrager
    wacon

Hoi, Ja denk kennissen zoeken met PC of Boot Camp de beste oplossing. Heb de meesten in de loop van de jaren een Mac aangepraat:-) Idd ivm privacy hou ik het liever in eigen hand. Gevoelige materie:-) Bedankt voor je aanbod.

Gewoon vreemd van Nokia dat er via hun site Mac software hiervoor is te downloaden. Wel voor sync van contacten.

Bijdrager
    JJmac

En via Gmail dan?

Bijdrager
    wacon

Dag JJmac, Hoe bedoel je via Gmail? Ben ff niet helemaal mee… Het gaat om een .nbu bestand dat nu op mijn iMac staat al. Het is een volledige back-up van mijn Nokia gsm, inclusief sms’en ed. Groeten

Bijdrager
    JJmac

Ik had in gedachten dat Google Sync, misschien een optie zou zijn, in het verleden namelijk ook via Gmail de adressen over gezet, en Gmail heeft toch ook een kalender?
    Heb het niet voor je uitgezocht maar misschien is het een idee.

Misschien is dit ook wat, http://www.nokisoft.com/inoki/news.html

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.