15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Nogmaals Virtual PC

Hieronder staat een topic “Virtual PC”. Deze is keurig geplaatst in de categorie “Overige Software”. Omdat ik ook benieuwd was naar de oplossing van de vraag, bleek mij plotseling dat de topic weer eens op slot gegooid werd door de af en toe wel overijverige Turbanus. Dat hij daarbij wel eens door de rem schiet, en het verkeerde argument gebruikt, weet ik onderhand ook. Ook dit keer weer: hij hanteert het argument ” En vedrer behandelen we originele software voor macosx..”.
    Hoezo? De Virtual PC is gemaakt voor de OSX, ontwikkeld door een legale ontwikkelaar. Bovendien stond de vraag in de juiste categorie, en wel van “overige software”.Het is mij een compleet raadsel waarom deze topic dus is afgesloten. Dat betekent volgens Turbanus zijn meetlat dat geen enkel programma, wat niet door Apple is ontwikkeld, besproken mag worden. Ik vind dit sooort slotjes onderhand een behoorlijk hoog misplaatst censuur-gehalte krijgen

Bijdrager
    KarelWillem

De vraag ging eerder over de werking van Windows onder Virtual PC als over Virtual PC zelf.

Vandaar misschien?

Bijdrager
    sedikit
    ”KarelWillem”

De vraag ging eerder over de werking van Windows onder Virtual PC als over Virtual PC zelf.

Vandaar misschien?

De vraag ging over Virtual PC. En het woord zegt het al: het gaat over Windows. Laat nou héél toevallig de VPC Windows simuleren op een Mac. Dus ligt het nogal voor de hand dat je dus vragen kunt krijgen over Windows in relatie tot VPC.

Bijdrager
    iJoost

De vraag ging over Windows device drivers, Windows virus killers (of dat nodig is… duz;-) en DLL hell. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat er betere plaatsen zijn om die vragen te stellen dan hier.

Bijdrager
    sedikit
    ”iJoost”

De vraag ging over Windows device drivers, Windows virus killers (of dat nodig is… duz;-) en DLL hell. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat er betere plaatsen zijn om die vragen te stellen dan hier.

De TS zegt: “BTW. Stel dat ik in windows op internet zit. Ik zou dan in theorie een virus/spyware kunnen krijgen. Het is logisch dat het mijn mac gedeelte geen schade aan kan richten.”
    Ik kan het niet anders lezen dat hij het hier over de Windows op de Mac heeft, dus, ook gezien zijn vraag, over de Windows in zijn VPC. Hoewel ik inmiddels ook wel beter weet, heb ik mij die vraag ook ooit ook wel eens , of het internetten op de VPC, gevaarlijk zou kunnen zijn voor de Mac. En die vraag zou niet legitiem zijn, nou ja : hier niet kunnen ? Omdat het over Windows gaat? Op de Mac?

Bijdrager
    iJoost

De tweede vraag, of je een virus killer moet draaien onder Windows is legitiem. Het is alleen niet een vraag die ook maar iets met MacOS X te maken heeft. En het antwoord op die vraag, wat je echt overal kunt vinden zou ik zeggen ;-), is natuurlijk: ja. Iedereen die Windows draait en z’n computer niet beschermt maak zich mede schuldig aan de ellende.

Of het virus de MacOS X omgeving ook kan bedreigen is op zich wat boeiender maar die vraag lees ik er niet in. En gegeven dat je sowieso een virus killer moet draaien is ie misschien ook wat minder relevant.

Verder zie ik vraag één over welke video driver hij moet gebruiken. Hartstikke legitiem. Maar beter te stellen op een plaats waar men van dat soort zaken meer verstand heeft.

En dan nog de derde vraag of ie DLL hell kan verwachten. Ook legitiem, maar ehm… als het kwaakt als een eend, eruit ziet als een eend, smaakt als een eend, dan is er een kans dat het gewoon een eend is, natuurlijk. Kortom, welkom in de wondere wereld van Windows. Zucht…;-)

Kortom, ik blijf erbij. Compleet off topic op dit forum en wat mij betreft een terechte beslissing. Het gaat gewoon niet over Virtual PC, Parallels of Bootcamp maar over Windows. ‘T is even wennen maar er zijn ook nog andere sites om vragen te stellen op internet dan alleen macosx.nl, en die zijn ook leuk en nuttig.

Bijdrager
    sedikit

@iJoost!

Ik leg me bij jouw almachtig oordeel neer…Je weet het; ik dicht jou een zeer grote deskundigheid toe. en dat zal in deze topic vast ook wel gelden. Dus nu mijn verzoek, ik doe het zelden: deze topic mag op slot!

Bijdrager
    iJoost

Het was maar een mening… één van de vele.;-)

Mag ik weer van het voetstuk af? Ik heb hoogtevrees…

Bijdrager
    KarelWillem
    ”sedikit”

@iJoost!

….Ik leg me bij jouw almachtig oordeel neer…

Ik had daar maar twee regeltjes voor nodig. :wink:

Blijkbaar valt het kwartje bij jou niet zo snel en heb je dus wat meer uitleg nodig…

Bijdrager
    sypie

Een andere, indirecte, vraag kwam wel bij mij opdagen: Is het mogelijk om VPC te draaien op volle resolutie van het scherm?

Ik heb geen VPC, ook geen belang bij het antwoord maar dat was denk ik wel de insteek van de TS van dat draadje. De vraag over de DLL zooi was misplaatst.

Bijdrager
    computer space

In de oude Virtual PC moet je VRAM toewijzen. Als dat genoeg is kun je hogere resoluties kiezen. Deze zitten bij de “Mijnsysteemnaam Setttings”. Onder de normale preferences kun je het full-screen gedrag aangeven. Een combinatie van deze instellingen zorgt dat je krijgt wat je wilt.
    Een terechte vraag op dit forum, omdat het windowsdeel van VPC er geen biet mee te maken heeft.

Bijdrager
    dyn

Opzich is de vraag wel legitiem omdat het tussen de regels door ook een vraag staat of dit een specifiek probleem is van VPC of dat het een kwestie is van Windows. Bij virtualisatie software is het door de regel zo dat je de bijbehorende tools moet installeren in het guest OS: het OS wat je in iets als VPC of Parallels draait. Dat geldt voor ieder operating system: Linux, Windows, etc. Die tools zorgen voor de nodige drivers en dat zaken zoals de klok gelijk loopt met die van de hardware waar het op draait (en dan bedoel ik hier dus niet een klok die uren en minuten aangeeft).

De vraagsteller en de reacties zoals die in dit topic staan tonen aan dat men dat kleine detail niet weet. Er is echter wel iemand geweest die het meteen door had en als antwoord gaf dat de VPC tools geïnstalleerd moeten worden en dat als dat niet goed gaat het dan echt een Windows aangelegenheid is en niet een VPC aangelegenheid. Zie ook de reactie van Martiniman. Een (deels) onterechte sluiting van het topic veroorzaakt door onwetendheid op gebied van virtualisatiesoftware en misschien is er ook iets teveel naar de andere Windows specifieke vragen gekeken (waar overigens door de regel men toch veelal naar andere fora zoals die van tweakers.net verwijst).

Bijdrager
    Gloaming

For freakin god sake…

Ik stel die vraag omdat het een Mac applicatie is, werkend op Mac OS X, het besturingssysteem van mijn Apple computer, kortom een applicatie voor mijn mac…..

Ik weet ook wel dat wanneer je Bootcamp zou draaien, je wel een anti-virus/spyware troep moet installeren. Maar omdat het in dit geval om een VIRTUALISATIE van hardware gaat, zou dat virus dan die gevirtualiseerde schijf met Windows kunnen vernagelen?

Als dit soort half-Windows georiënteerde vragen hier niet welkom zijn dan moet je alle topics sluiten die over Bootcamp, Virtual PC, Parales, enzo, sluiten.

Het is maar dat mijn vraag bij de 1e post beantwoord was…

Bijdrager
    iJoost
    ”Borderline

zou dat virus dan die gevirtualiseerde schijf met Windows kunnen vernagelen?

Ja.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Borderline

…Als dit soort half-Windows georiënteerde vragen hier niet welkom zijn dan moet je alle topics sluiten die over Bootcamp, Virtual PC, Parales, enzo, sluiten…

Zou i.d.d. best een fijn idee zijn. :wink:

Ik werk met een Apple Macintosh omdat het besturings-systeem van de Mac mij het meest aanspreekt. Dat is de reden dat ik niet voor Windows heb gekozen en er alles aan doe het gebruik van Windows te mijden.

Daarnaast bezoek ik een site die de naam ‘MacOSX.nl’ heeft.
    Wat mij enigszins de indruk geeft dat de makers van deze site ook de overtuiging hebben dat het besturings-systeem dat Apple op de markt brengt hen het meest aanspreekt.

Echt verwonderlijk is het dus niet dat alle vragen die maar een ietsepietse ruiken naar Windows-gerelateerd de kop ingedrukt worden.

Jouw vraag begaf zich helaas een beetje in een grijs gebied tussen Mac en PC.
    Het ging niet alleen (of in ieder geval niet duidelijk) over Virtual PC, maar ook over het gebruik van Windows. Daar ligt dus de grens.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.