23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

Nogmaals: .rtf automatisch openen in Teksteditor, niet in Word

Mavericks. .rtf opent steeds in Word, wat ik er ook aan doe. Ik dacht het probleem te hebben opgelost (zie mijn topic een week geleden):

https://goo.gl/7Eunou

Maar ik zit wéér met hetzelfde probleem. Ten overvloede, de .rtf documenten zijn/waren allemaal origineel gemaakt in Teksteditor.

Wat ik steeds maar weer doe is:

-de overbekende acties met Toon info/open met/wijzig alles en/of “Open met”

-vond op Google, Apple’s advies:

gebruiker/bibliotheek/preferences/com.apple.LaunchServices.plist naar de prullenmand

herstart de computer

Word document/Open met/ Teksteditor

herstart

-Dit lost het probleem tijdelijk op. Soms na een paar uur, soms na een dag, weer hetzelfde probleem.

-Ben dat langzame starten van Word beu. weet iemand de definitieve oplossing? Alvast mijn grote dank!!

Bijdrager
    SvS

Opties:

• Gooi MS Word gewoon eens echt WEG! Dùrf! 
    • Of gebruik Word alleen op een Mac die je niet veel gebruikt. (ervan uitgaand dat je meerdere Macs bezit)
    • Of sleep rtf documenten naar dock icoon van Teksteditor (wel dat app vastzetten in Dock)

Je hebt allemaal goed gedaan, dus ik snap zelf ook niet waarom het niet lukt.

Bijdrager
    tarun

Je kan het icoon van Teksteditor in de kop van het Finder-venster zetten:

Om te openen sleep je een document op het juiste icoon.

Bijdrager
    sedikit

@svs en @tarun,

Beiden bedankt voor deze (misschien tijdelijke) oplossing. Het slepen van het document naar het icoon Teksteditor ligt voor de hand. Vergeten aan te denken. Doe het doorgaans met andere bestanden nl. wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik begrijp dat de instelling van de lettergrootte van een nieuw document inmiddels is gevonden in de voorkeuren van Teksteditor? (Twee verschillende vragen in één topic is altijd wat verwarrend.)

Over jouw vraag van nu: ik lees in het andere topic dat het zou gaan om .rtf documenten die tot je via mail of websites zijn gekomen, en niet de .rtf documenten die jij zelf in Teksteditor hebt aangemaakt. Geldt dat nog voor deze vraag? Want wel een belangrijk onderscheid.

PS: het verwijderen van een .plist zal geen ‘Apple advies’ zijn, maar van hun discussie pagina’s komen, vermoed ik.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,

Je hebt gelijk. Twee verschillende onderwerpen in één topic werkt verwarrend. Hoewel…ze hadden alletwee betrekking op kuren van Teksteditor. Zoals gemeld was de lettergrootte opgelost (een beetje stom dat ik daar wat laat achter kwam). Dat heb ik ook gemeld. Maar tijdens de topic kwam dat probleem (zie boven) op de proppen. Vandaar.

En het advies van het verwijderen van de .plist kwam inderdaad van een Apple-discussie-pagina. Van een Apple-medewerker. In mijn ogen lood om oud ijzer!

Bijdrager
    feek

gebruiker/bibliotheek/preferences/com.apple.LaunchServices.plist naar de prullenmand herstart de computer

Heb je al een keer in plaats van herstart een Save-boot geprobeerd? Dus SHIFT ingedrukt houden tijdens de herstart, voordat het Apple-logo verschijnt.  Daarna inloggen en tenslotte uitzetten. Na deze acties zijn ook alle caches geleegd. Tis het proberen waard.

Bijdrager
    sedikit

@feek,

Bedankt voor de tip. Dat zal ik ook maar eens proberen. Alhoewel ik voorlopig ook tevreden ben met het slepen van het document op het Teksteditor-icoon in het dock.

Edit: Kan het iets te maken hebben met de zgn “(pre) bindings”? Kwam ik ergens tegen op Google.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

GoeieDag op 23 januari 2018 om 17:09
    Ik lees in het andere topic dat het zou gaan om .rtf documenten die tot je via mail of websites zijn gekomen, en niet de .rtf documenten die jij zelf in Teksteditor hebt aangemaakt. Geldt dat nog voor deze vraag?

Was dit dan nog zo? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>tarun op 23 januari 2018 om 16:26</p>
    Je kan het icoon van Teksteditor in de kop van het Finder-venster zetten:

Om te openen sleep je een document op het juiste icoon.

Of nog makkelijker: zet Teksteditor in het Dock.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,

Het kost me moeite om jou, met je grote kennis en begrip, te zeggen “dat heb je dan dit keer niet goed begrepen”. Ik heb zowel in de eerste topic als in deze vermeld dat het ging om zelf aangemaakte teksteditor-documenten (.rtf) gaat. Het spijt me!!

@Jakko Westebeke, ik had sowieso al standaard Teksteditor in het dock staan. En inderdaad, slepen naar dat icoon is dan nu de beste oplossing.

Bijdrager
    GoeieDag

Toch schreef je nochtans dit: “ik heb vergeten te melden dat mijn eigen database wel correct opent, maar via het internet(sites en mail) ontvangen .rtf-bestanden geven dit ‘probleem’.” Dan denk ik: wat begrijp ik hier verkeerd aan?

Hoe dan ook: het kan niet anders dan dat een één of andere plugin of derde partij instelling hiervoor zorgt, want dit gebeurt niet zomaar. Heb je al eens uitgeprobeerd wat soortgelijk bestand doet (in welk programma het opent) in een schone (nieuw aangemaakte) gebruiker op je Mac?

Want eerlijk gezegd vind ik dit zo’n vreemd verschijnsel, dat ik nooit tevreden zou zijn met de gegeven work around.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,

Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan?

Systeemvoorkeuren/Gastgebruiker/slotje open maken?

En dan?

Als het probleem zich daar dan niet voordoet? Wat moet ik dan verder doen?

En waar zou ik dan het door jou vermoede plug-innetje moeten vinden?

Ik heb ooit, misschien 8 jaar geleden dit ook eens gedaan, maar kan me er niets meer van herinneren!

Bijdrager
    GoeieDag

Met het ‘plusje’ in het venster linksonder (naast het ‘minnetje’).

Dan log je in op die gebruiker, bv via de menubalk rechtsboven, waar je naam staat, mits je in hetzelfde Systeemvoorkeur bij Inlogopties (onderin de lijst met gebruikers) hebt aangevinkt: Menu voor snelle gebruikersoverschakeling: -naar keuze-.

Bij het inloggen in de nieuwe gebruiker moet je de iCloud inlog overslaan, waar ie de eerste keer om zal vragen. Als je nu een gewraakt bestandje op bv een usb stickje of zo zet, en dan naar binnen haalt en dan eens opent…

Het is altijd handig om zo’n tweede gebruiker (Beheerder) te hebben, want bij zware problemen in je gebruikersaccount, kun je iig nog inloggen in je Mac. En om dit soort checks te doen.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag, (Ben je Belgisch?)  Dank voor je aanwijzing. Ik ga dat nu niet meteen proberen, maar heb je aanwijzingen op een Teksteditor (ja!)-document gezet. Eén dezer dagen “ga ik ermee aan de slag”. Nog drie vragen: als deze “nieuwe gebruiker” het euvel niet heeft, kan ik dan voortaan definitief op deze “Gebruiker” overgaan? Hoe doe ik dat dan? De eerste (originele) gebruiker met het minnetje elimineren?

Bijdrager
    GoeieDag

Belgisch? Net zo Amsterdams als jij!

Je kunt de eerst gebruiker inderdaad met het ‘minnetje’ (en gelukkig nog een keuze/bevestiging er achter aan) elimineren, maar dan ben je alles kwijt. Geen goed idee, dus! En het overzetten van alle data en instellingen is ook geen sinecure.

De test met een andere gebruiker zegt ons (en jou) wat over de mogelijke oorzaak. Als hetzelfde bestand in die gebruiker wel ‘normaal’ werkt, ligt het dus niet aan het bestand, noch aan een instelling in het OS (zoals die van Info>Open met.. etc). Dan moet je het echt in een instelling in je gebruikersomgeving zoeken, of bv een rename progje wat continue draait o.i.d.. Dan zou een EtreCheck rapport ons verder kunnen helpen.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag (alleen Belgen plegen “nochtans” te zeggen. Vandaar). Ik heb jouw laatste tekst toegevoegd aan het .rtf-bestandje van je eerdere tekst.

EtreCheck (maak je borst maar nat…) Ik verwacht echt niet meteen antwoord. En als je geen zin hebt deze lap tekst te lezen: ook goed!

EtreCheck version: 3.4.6 (460)
    Report generated 2018-01-23 21:03:50
    Download EtreCheck from https://etrecheck.com
    Runtime: 4:31
    Performance: Good

Click the [Lookup] links for more information from Apple Support Communities.
    Click the [Details] links for more information about that line.

Problem: Other problem
    Description:
    .rtf starts always with word

Hardware Information: ⓘ
    iMac (24-inch, Early 2008)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac8,1
    1 2.8 GHz Intel Core 2 Duo (Duo) CPU: 2-core
    4 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    2 GB DDR2 SDRAM 800 MHz ok
    BANK 1/DIMM1
    2 GB DDR2 SDRAM 800 MHz ok
    Handoff/Airdrop2: not supported
    Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n

Video Information: ⓘ
    ATI Radeon HD 2600 Pro – VRAM: 256 MB
    iMac 1920 x 1200

Disk Information: ⓘ
    ST1000DM003-1CH162 disk0: (1 TB) (Rotational)
    [Show SMART report]
    (disk0s1) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    HD (disk0s2 – Journaled HFS+) / [Startup]: 999.86 GB (796.84 GB free)

USB Information: ⓘ
    EHCI Root Hub Simulation
    Apple Inc. Built-in iSight
    Hitachi-LG Data Storage Inc Portable Super Multi Drive
    EHCI Root Hub Simulation
    USB2.0 Hub
    USB2.0 Hub
    Canon iP4300
    Apple, Inc. Keyboard Hub
    Apple Inc. Apple Keyboard
    UHCI Root Hub Simulation
    UHCI Root Hub Simulation
    Apple Computer, Inc. IR Receiver
    UHCI Root Hub Simulation
    UHCI Root Hub Simulation
    UHCI Root Hub Simulation
    Apple Inc. BRCM2046 Hub
    Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller

System Software: ⓘ
    OS X Mavericks 10.9.5 (13F1911) – Time since boot: about 2 hours

Configuration files: ⓘ
    /etc/sysctl.conf – File exists but not expected
    /etc/hosts – Count: 22

Gatekeeper: ⓘ
    Anywhere [Fix Gatekeeper security]

Kernel Extensions: ⓘ
    /Library/Application Support/Roxio
    [not loaded] com.roxio.TDIXController (2.0) [Lookup]

/Library/Extensions
    [loaded] at.obdev.nke.LittleSnitch (3.6.4 – SDK 10.8) [Lookup]
    [loaded] com.movavi.driver.SoundGrabber (1.6.5 – SDK 10.6) [Lookup]

/Library/StartupItems/BRESINKx86Monitoring
    [loaded] com.bresink.driver.BRESINKx86Monitoring (9.0) [Lookup]

/System/Library/Extensions
    [loaded] com.AmbrosiaSW.AudioSupport (4.1.3 – SDK 10.8) [Lookup]
    [loaded] com.Cycling74.driver.Soundflower (1.6.7 – SDK 10.7) [Lookup]
    [loaded] com.Perfect.Driver.SystemAudioRecorder (1.1.0 – SDK 10.6) [Lookup]
    [loaded] com.corel.painter.PainterAudioDriver (1.0 – SDK 10.10) [Lookup]
    [loaded] com.dvdfab.kext.fabio (1.0) [Lookup]
    [not loaded] com.hzsystems.driver.CDSDAudioCaptureSupport (1.5) [Lookup]
    [loaded] com.hzsystems.terminus.driver (4) [Lookup]
    [not loaded] com.ntius.driver.BDDriver (1.0.2f5) [Lookup]
    [not loaded] com.olympus.CamBlockCommandsDevice (2.0.0) [Lookup]
    [not loaded] com.olympus.CamBlockCommandsDeviceUP (3.1.0 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.paceap.kext.pacesupport.master (5.7) [Lookup]
    [not loaded] com.taoeffect.ispy.kext (2.0.1) [Lookup]
    [not loaded] com.wacom.kext.pentablet (Pen Tablet 5.3.6-6 – SDK 10.9) [Lookup]
    [not loaded] com.wacom.kext.wacomtablet (Wacom Tablet 6.1.6-4) [Lookup]

/System/Library/Extensions/OlympusDSCDriver.kext/Contents/PlugIns
    [not loaded] com.olympus.CamFWSerialBusProtocolTransport (2.0.0) [Lookup]
    [not loaded] com.olympus.CamUSBMassStorageClass (2.0.0) [Lookup]

/System/Library/Extensions/PACESupportFamily.kext/Contents/PlugIns
    [not loaded] com.paceap.kext.pacesupport.leopard (5.7) [Lookup]
    [not loaded] com.paceap.kext.pacesupport.panther (5.7) [Lookup]
    [not loaded] com.paceap.kext.pacesupport.snowleopard (5.7) [Lookup]
    [not loaded] com.paceap.kext.pacesupport.tiger (5.7) [Lookup]

System Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] 6 Apple tasks
    [loaded] 148 Apple tasks
    [running] 30 Apple tasks

System Launch Daemons: ⓘ
    [failed] com.apple.softwareupdated.plist (Apple, Inc. – installed 2017-02-11)
    [not loaded] 52 Apple tasks
    [loaded] 140 Apple tasks
    [running] 55 Apple tasks

Launch Agents: ⓘ
    [running] at.obdev.LittleSnitchUIAgent.plist (Objective Development Software GmbH – installed 2017-02-11) [Lookup]
    [failed] com.adobe.ARMDCHelper.cc24aef4a1b90ed56a725c38014c95072f92651fb65e1bf9c8e43c37a23d420d.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-04-12) [Lookup]
    [running] com.bjango.istatmenusagent.plist (Bjango Pty Ltd – installed 2017-09-02) [Lookup]
    [running] com.bjango.istatmenusnotifications.plist (Bjango Pty Ltd – installed 2017-09-02) [Lookup]
    [running] com.bjango.istatmenusstatus.plist (Bjango Pty Ltd – installed 2017-09-02) [Lookup]
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist (Google, Inc. – installed 2017-09-28) [Lookup]
    [not loaded] com.maintain.LogOut.plist (Shell Script 52c16c4b – installed 2017-02-11)
    [not loaded] com.maintain.PurgeInactiveMemory.plist (Apple, Inc. – installed 2017-02-11)
    [not loaded] com.maintain.Restart.plist (Shell Script b392741a – installed 2017-02-11)
    [not loaded] com.maintain.ShutDown.plist (Shell Script 83dbe49b – installed 2017-02-11)
    [not loaded] com.maintain.Sleep.plist (Shell Script 269361ac – installed 2017-02-11)
    [running] com.maintain.SystemEvents.plist (Apple, Inc. – installed 2017-02-11)
    [running] com.micromat.TechToolProAgent.plist (Micromat, Inc. – installed 2017-12-10) [Lookup]
    [running] com.wacom.pentablet.plist (Wacom Technology Corp. – installed 2017-09-02) [Lookup]

Launch Daemons: ⓘ
    [not loaded] PT.updd.plist (? 0 ? – installed 2017-04-29) [Lookup]
    [running] at.obdev.littlesnitchd.plist (Objective Development Software GmbH – installed 2017-02-11) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-04-12) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-04-12) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.fpsaud.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-12-15) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.versioncueCS3.plist (? e716f322 9b3e398d – installed 2010-10-03) [Lookup]
    [loaded] com.ambrosiasw.ambrosiaaudiosupporthelper.daemon.plist (Ambrosia Software, Inc. – installed 2015-09-11) [Lookup]
    [loaded] com.apple.aelwriter.plist (Apple, Inc. – installed 2013-03-05)
    [running] com.apple.qmaster.qmasterd.plist (Apple, Inc. – installed 2009-06-20)
    [running] com.autodesk.backburner_manager.plist (? 7756993a 4d42ae28 – installed 2013-02-04) [Lookup]
    [running] com.autodesk.backburner_server.plist (? d65be064 87f6d28b – installed 2013-02-04) [Lookup]
    [loaded] com.autodesk.backburner_start.plist (Shell Script 2fc05dde – installed 2013-02-04) [Lookup]
    [loaded] com.barebones.authd.plist (? 7d7988a6 6d8e3738 – installed 2013-02-12) [Lookup]
    [loaded] com.barebones.bbedit.plist (? a13d3b83 878a296d – installed 2009-11-04) [Lookup]
    [running] com.bjango.istatmenusdaemon.plist (Bjango Pty Ltd – installed 2017-09-02) [Lookup]
    [loaded] com.charlessoft.pacifist.helper_10.6.plist (Charles Srstka – installed 2014-01-09) [Lookup]
    [running] com.freemacsoft.appcleanerd.plist (Julien Ramseier – installed 2017-10-27) [Lookup]
    [not loaded] com.globaldelight.Voila.plist (? 536167aa da260340 – installed 2009-05-25) [Lookup]
    [loaded] com.google.keystone.daemon.plist (Google, Inc. – installed 2017-10-13) [Lookup]
    [not loaded] com.maintain.AutoLoginUserScreenLocked.plist (Apple, Inc. – installed 2017-11-30)
    [not loaded] com.maintain.CocktailScheduler.plist (Shell Script da64ddf8 – installed 2017-06-04)
    [not loaded] com.maintain.HideSpotlightMenuBarIcon.plist (Apple, Inc. – installed 2017-02-11)
    [loaded] com.malwarebytes.HelperTool.plist (Malwarebytes Corporation – installed 2017-02-12) [Lookup]
    [running] com.micromat.TechToolProDaemon.plist (Micromat, Inc. – installed 2017-12-10) [Lookup]
    [loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist (? a075cdf4 afb3bef0 – installed 2010-11-29) [Lookup]
    [loaded] com.prosofteng.DriveGenius.locum.plist (? d39b1525 e1f1f84a – installed 2017-07-15) [Lookup]
    [loaded] com.soma-zone.LaunchControl.Helper.plist (? c988caf 5dd1f9bd – installed 2018-01-20) [Lookup]
    [running] com.synium.cleanappdaemon.plist (? adbc7a09 51082de2 – installed 2017-10-27) [Lookup]
    [running] com.tclementdev.timemachineeditor.scheduler.plist (Thomas CLEMENT – installed 2017-08-30) [Lookup]
    [loaded] com.teamviewer.Helper.plist (TeamViewer GmbH – installed 2014-06-22) [Lookup]
    [loaded] com.tunabellysoftware.TGFanHelper.plist (Tunabelly Software – installed 2017-06-18) [Lookup]
    [loaded] uk.co.canimaansoftware.ClamXavHelper.plist (Mark Allan – installed 2017-02-17) [Lookup]
    [loaded] uk.co.canimaansoftware.ClamXavHelperUpdater.plist (Mark Allan – installed 2017-02-17) [Lookup]

User Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] com.adobe.ARM.[…].plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2017-12-05) [Lookup]
    [loaded] com.dropbox.DropboxMacUpdate.agent.plist (Dropbox, Inc. – installed 2017-08-27) [Lookup]
    [loaded] com.dxo.OpticsPro10LaunchAgent.plist (? 23342def 75af0e03 – installed 2017-06-23) [Lookup]
    [loaded] com.macpaw.CleanMyMac3.Scheduler.plist (MacPaw Inc. – installed 2017-12-23) [Lookup]
    [loaded] com.maintain.ShowUserLibraryDirectory.plist (Apple, Inc. – installed 2017-11-30)
    [running] com.spotify.webhelper.plist (Spotify – installed 2018-01-07) [Lookup]
    [running] com.vladalexa.MagicPrefs.plist (Vlad Alexa – installed 2018-01-23) [Lookup]
    [not loaded] jp.co.canon.Inkjet_Extended_Survey_Agent.plist (? 5e3c5637 49162937 – installed 2012-06-18) [Lookup]
    [loaded] uk.co.canimaansoftware.clamxav.UninstallWatcher.plist (Mark Allan – installed 2018-01-22) [Lookup]

User Login Items: ⓘ
    MenuCalendarClock iCal Programma
    (/Applications/Handig/Menubalk/MenuCalendarClock iCal.app)
    SMARTReporter Programma
    (/Applications/Hulpprogrammas extern/SMARTReporter 09-17-01/SMARTReporter.app)
    BtBatStat Programma
    (/Applications/Handig/Menubalk/BtBatStat-0.9/BtBatStat.app)
    PopChar Programma
    (/Applications/TekstProgrammas/PopChar.app)
    Living Earth Desktop Programma
    (/Applications/Handig/Menubalk/Living Earth Desktop.app)
    Teksteditor Programma
    (/Applications/TextEdit.app)

Internet Plug-ins: ⓘ
    WacomNetscape: 2.1.0-1 (installed 2013-11-10) [Lookup]
    Default Browser: 537 (installed 2017-02-11)
    Flip4Mac WMV Plugin: 3.3.7.3 (installed 2016-02-05) [Lookup]
    OfficeLiveBrowserPlugin: 12.3.6 (installed 2013-03-12) [Lookup]
    VLC Plugin: 2.2.8 (installed 2017-11-22) [Lookup]
    AdobePDFViewerNPAPI: 17.009.20058 (installed 2017-07-12) [Lookup]
    FlashPlayer-10.6: 28.0.0.137 (installed 2018-01-09) [Lookup]
    PDF Browser Plugin: 2.3.2 (installed 2013-03-05) [Lookup]
    Silverlight: 5.1.50901.0 (installed 2016-10-12) [Lookup]
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (installed 2017-02-11)
    Flash Player: 28.0.0.137 (installed 2018-01-09) [Lookup]
    iPhotoPhotocast: 7.0 (installed 2015-12-29)
    SharePointBrowserPlugin: 14.7.7 (installed 2017-09-22) [Lookup]
    AdobePDFViewer: 11.0.01 (installed 2013-02-11) [Lookup]
    CANONiMAGEGATEWAYDL: 2.1.0.1 (installed 2006-04-21) [Lookup]
    WacomTabletPlugin: WacomTabletPlugin 2.1.0.6 (installed 2016-10-11) [Lookup]
    CANONiMAGEGATEWAYLI: 2.1.0.1 (installed 2006-04-21) [Lookup]
    EPPEX Plugin: 10.0 (installed 2016-03-02) [Lookup]
    JavaAppletPlugin: 14.9.0 (installed 2017-02-11) Check version

User internet Plug-ins: ⓘ
    Picasa: 1.0 (installed 2009-01-21) [Lookup]

Safari Extensions: ⓘ
    [not loaded] Reload Button – John Siracusa – http://siracusafamily.org/safari/extensions/ (installed 2015-12-30)
    [not loaded] WasteNoTime – Bumblebee Systems, Inc. – http://www.bumblebeesystems.com/ (installed 2018-01-22)
    [enabled] iTubeX – Joris Vervuurt – http://www.joris-vervuurt.com/ (installed 2010-11-21)
    [enabled] iTube Studio – iSkysoft Studio – http://www.iskysoft.com (installed 2014-08-06)
    [not loaded] Ghostery – GHOSTERY, Inc. – https://www.ghostery.com/ (installed 2017-02-13)
    [not loaded] AdBlock – BetaFish, Inc. – https://getadblock.com (installed 2017-11-09)
    [enabled] Videobox – TastyApps – http://www.tastyapps.com/extz.html (installed 2014-04-01)

Audio Plug-ins: ⓘ
    DVCPROHDAudio: 1.3.2 (installed 2012-12-23)

3rd Party Preference Panes: ⓘ
    Adobe Version Cue CS3 (installed 2010-10-03) [Lookup]
    BIAS Key (installed 2006-06-22) [Lookup]
    EarthDesk (installed 2012-03-29) [Lookup]
    Flash Player (installed 2017-12-15) [Lookup]
    Flip4Mac WMV (installed 2016-02-05) [Lookup]
    Growl (installed 2011-06-20) [Lookup]
    MacFUSE (installed 2013-07-10) [Lookup]
    MagicPrefs (installed 2016-01-20) [Lookup]
    MenuMeters (installed 2014-10-23) [Lookup]
    Perian (installed 2016-02-06) [Lookup]
    Quark Update Preferences (installed 2017-02-12) [Lookup]
    SneakPeek Photo (installed 2011-09-09) [Lookup]
    TechTool Protection (installed 2017-12-10) [Lookup]
    PenTablet (installed 2017-09-02) [Lookup]

Time Machine: ⓘ
    Skip System Files: NO
    Mobile backups: OFF
    Auto backup: NO – Auto backup turned off
    Volumes being backed up:
    HD: Disk size: 999.86 GB Disk used: 203.02 GB
    Destinations:
    Time Machine [Local]
    Total size: 2.00 TB
    Total number of backups: 49
    Oldest backup: 15-01-17 10:28
    Last backup: 21-01-18 10:25
    Size of backup disk: Adequate
    Backup size 2.00 TB > (Disk used 203.02 GB X 3)

Top Processes by CPU: ⓘ
    6% plugin-container
    5% mdworker
    5% mdworker
    5% WindowServer
    3% uTorrent

Top Processes by Memory: ⓘ
    624 MB firefox
    509 MB plugin-container
    478 MB kernel_task
    70 MB Cocktail
    68 MB mds_stores

Top Processes by Energy Use: ⓘ
    7.66 plugin-container
    4.54 uTorrent
    4.38 WindowServer
    2.86 firefox

Virtual Memory Information: ⓘ
    936 MB Available RAM
    31 MB Free RAM
    3.09 GB Used RAM
    905 MB Cached files
    36 MB Swap Used

Software installs (last 30 days): ⓘ
    DxO FilmPack 5 [REPACK]: (installed 2017-12-30)
    DxO ViewPoint 3 [REPACK]: (installed 2017-12-31)
    Filter Forge 6.005: (installed 2018-01-02)
    Filter Forge 6.006: (installed 2018-01-02)
    Filter Forge 3.007: (installed 2018-01-02)
    Filter Forge 3.007: (installed 2018-01-02)
    PhotoZoom Pro 7: 7.1.0 (installed 2018-01-05)
    Adobe Flash Player: (installed 2018-01-09)
    SmartScore X2 Pro Demo: (installed 2018-01-13)
    NoteAbilityPro_2.646: (installed 2018-01-13)
    Panotour Pro 2.5: (installed 2018-01-13)
    DVDFab10: (installed 2018-01-14)
    Toast 12 Titanium: (installed 2018-01-16)
    Toast Titanium Update: (installed 2018-01-16)

Install information may not be complete.

Diagnostics Events (last 3 days for minor events): ⓘ
    2018-01-23 16:13:11 Firefox.app Crash [Open]
    2018-01-23 09:43:36 Microsoft Word.app Hang [Open]
    2018-01-21 14:45:52 TechToolProDaemon.app Crash [Open]
    Cause: *** Terminating app due to uncaught exception ‘NSInvalidArgumentException’, reason: ‘*** -[__NSPlaceholderDictionary initWithObjects:forKeys:count:]: attempt to insert nil object from objects[4]’
    terminating with uncaught exception of type NSException
    abort() called

Bijdrager
    GoeieDag

Oeps, dat is nog eens een rapport. Jammer dan klaarblijkelijk de nieuwe OMT software de mooie duidelijke layout van het rapport verandert in een moeilijk leesbare lijst. Maar ik ben er naar aan het kijken. En misschien val iemands ook nog wat op in dit overzicht.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag, Ik zal wel screenshots maken, en die proberen samen te voegen. Over twee uur, want ik moet nu weg. Sorry

Nog een mankement op OMT: afbeeldingen zijn niet te uploaden…

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    sedikit

-Het uploaden van afbeeldingen  met Firefox gaat dus niet, wel met Safari

-Misschien vreemd, maar kan het aan mijn standaardbrowser Firefox liggen? Ik gebruik als test nu al ± 3 uur Google Chrome. De .rtf-documenten openen zoal het behoort. Meestal, met Firefox geopend en actief, willen de.rtf-documenten na minder dan een half uur al geopend worden met Word. Zou dat kunnen kloppen? Omdat GoeieDag ergens hier zei dat wellicht een (Firefox?) plug-in verantwoordelijk zou kunnen zijn. Ik wacht af…

Hierbij de screenshots (1+2, 3+4 en 5+6)

Bijdrager
    sedikit

Voor anderen die mogelijk dit probleem ook hebben/hadden:

-Ik heb het een week geleden voorgelegd op het Firefox-forum. Geen antwoord.

-Kreeg gisteren een mail van Firefox dat ze het uitblijven van reacties ook geconstateerd hadden. En gaven me een site waar de gangbare probleemoplossingen stonden. Die kende ik al, en werkten niet.

-Gisteren een mail rechtstreeks naar Firefox gestuurd met nogmaals het probleem uitgelegd.

-Vandaag (!!!!) een antwoord:

de Gebruikers/Bibliotheek/Application Support/Firefox/Profile folder/handlers.json verwijderen.

Conclusie: de service van Firefox is uitstekend!!!

Tot nu toe heeft dit  advies gewerkt. Als vandaag het probleem niet meer opduikt, plaats ik [Opgelost!] in de topic-titel.

Edit: te vroeg gejuigt. Na ± 5 uur draaien van Firefox, komt het probleem weer terug. Ik geef het nu op, en ga dan maar verder met Google Chrome…….

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Kun je de inhoud van de handler.json file eens posten?

(je kan het bestand gewoon in TextEdit openen)

Bijdrager
    sedikit

@night, bedankt voor de moeite die je weer hebt genomen. Maar ik heb me al lang neergelegd bij het falen van  Firefox op mijn Mavericks. Ik denk dat het een systeem kwestie is. Ik ben nu gewend aan de Google Chrome, en die vind ik eerlijk gezegd net zo goed, zo niet beter dan Firefox. Tenminste als je het volgen van Google e.d. voldoende weet te elimineren.

En binnenkort stap ik definitief over op El Capitan (ik doe het kalm aan!!), en daar bestaat dat probleem niet.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.