22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK

Nog steeds blij met mijn powerbook G4 17″ vanruim 5 jaar oud

Toch maar even een verzuchting. In maart 2003 een powerbook G4 17″ gekocht. Was toen (en nu ook nog trouwens, alhoewel een stuk goedkoper dan toen) voor mij een hele vracht geld en een openbaring. Echt de fijnste computer die ik ooit heb gehad. En inmiddels na meer dan 5 jaar werkt ie als een zonnetje onder leopard. Ik gebruik ‘m elke dag en staat bijna continue aan of op de sluimer stand.
    Nu maar hopen dat ie nog een tijd meegaat.

Bijdrager
    Toinef

leuk om te horen, hopelijk gaat mijn mac mini ook nog 5 jaar mee.
    was het ook precies 19 maart 2003 (staat onder je plaatje)?

Bijdrager
    Double_UK
    ”PeterK”

Toch maar even een verzuchting. In maart 2003 een powerbook G4 17″ gekocht. Was toen (en nu ook nog trouwens, alhoewel een stuk goedkoper dan toen) voor mij een hele vracht geld en een openbaring. Echt de fijnste computer die ik ooit heb gehad. En inmiddels na meer dan 5 jaar werkt ie als een zonnetje onder leopard. Ik gebruik ‘m elke dag en staat bijna continue aan of op de sluimer stand.
    Nu maar hopen dat ie nog een tijd meegaat.

Me too. Ik heb hem iets later gekocht, nu ruim 4,5 jaar geleden.
    Maar echt ALTIJD in gebruik. Gaat nooit uit, hooguit in sluimerstand.
    En ik neem hem overal mee. Fantastisch apparaat.

Tot vorige week toen ik leesproblemen kreeg met de harde schijf.
    Gelukkig altijd alles zwaar geback-upt (TimeMachine / Super Duper).
    Dus nu even op een leen-iBook terwijl hij (zij?) bij de dokter ligt.

Hoop dat ik er nog een half jaartje of misschien nog wel langer mee door kan werken. 8)

Bijdrager
    Afroman

Fijn dat er nog mensen blij zijn met hun “oude” Mac’s. Ik zie tegenwoordig iedereen met gloednieuwe MacBooks, iMacs etc.
    Hoop dat je nog lang plezier van het apparaat zult hebben. 8)

Bijdrager
    PeterK
    ”Toinef”

leuk om te horen, hopelijk gaat mijn mac mini ook nog 5 jaar mee.
    was het ook precies 19 maart 2003 (staat onder je plaatje)?

Of het 19 maart was weet ik niet zeker maar het was in ieder geval wel in maart 2003. Ik had overigens al een iMac G4, zo’n bolletje, die ik toen verkocht heb om de powerbook te kunnen betalen.

Bijdrager
    GJB

Ik ben dan niet de eerste gebruiker van mijn PB 15″, maar ze is toch ook al 5 jaar oud. Tot nu toe weinig problemen gehad. Ze wordt wel wat gammel, maar dat mag ook wel als je er een jaar elke dag mee heb lopen slepen en een half jaar er mee door Nieuw Zeeland te hebben gereisd.

Erg leuk om te horen dat niet iedereen de allernieuwst mac bezit. Dan weet je toch wel dat die dingen hun geld waard zijn omdat ze zo lang mee gaan.

Bijdrager
    Bolle1961

hier een 2e hands iMac G3 400. eind 2006 gekocht, staat sinds die tijd 24/7 aan. draait op 10.4.11 512 MB 80 gig HD

Bijdrager
    Gijs Raggers

Had ooit de eerste PowerBook G4 17″. Wat een feest was dat. En iedereen maar zeuren “oh veel te groot, das niet handig…”. Heerlijk ding, totdat de Intel versie werd aangekondigd. Op dag 1 ingeruild. Zelfde grootse feest maar nu ook een fatsoenlijke snelheid. In mijn 21 jaren met een mac is de spring naar Intel toch de grootste geweest. Het kan dus nog leuker.

Bijdrager
    Account Zonder Naam AZN

ik heb hier ook nog oude macjes staan van zn 9 jaar oud.
    ze doen het nog heel goed

Bijdrager
    dinck

Mijn PB 15″ 867Mhz (tussen 28-10 en 3-11-2002 gefabriceerd in de VS) met max. RAM (maar ja, dat is maar 1Gb) vertoont flinke gebruikssporen (kale plekken waar de verf is afgesleten), maar is technisch nog 100%. Wel spartaans: geen AirPort, geen Bluetooth, geen SuperDrive en maar 40Gb HD, maar dankzij externe DVDbrander en HD (LaCie d2’s) nog steeds volledig operationeel.
    Geen verrassing, de eerste Mac waar ik ca. 20 jaar geleden mee werkte, draaide 10 jaar later nog als mailserver bij mij toemalige werkgever, mij eigen LC’tje heb ik ook ruim 6 jaar gehad, en mijn Black Performa 5400 heb ik alleen maar vervangen omdat een laptop in mijn nieuwe baan zoveel handiger was…

(hoe kan ik overigens een screendump in dit bericht zetten? dit is de locatie: /Users/dinck/Desktop/identity.jpg Als ik de image-knop gebruik krijg ik dit: )

Bijdrager
    bommels

Mijn iBook G4 uit november 2003 is niet echt oud vergeleken bij de andere macs in dit topic, maar doet het ook nog als een zonnetje. Ben er nog steeds erg blij mee!
    Disk is een jaartje geleden vervangen door een 80GB exemplaar, en twee weken geleden heb ik nog maar eens geinvesteerd in een nieuwe batterij (van een namaakmerk, dat wel). Nu werkt mijn iBook weer zo 5 uur zonder netspanning, ha!

grtz bart

Bijdrager
    hobbes2210

Mijn powerbookje 12″ is mijn beste mac ooit.

echter laat de batterij het nu danig afweten….

Als de batterij in eens leeg is (voor dat de batterij zegt dat ie leegis) klapt de computer uit.
    Na de adapter aangesloten te hebben, start ie weer op, maar is ie al zijn datum info kwijt (default 01-01-1970)

Iemand enig idee?? Toch maar een nieuwe batterij?/ Dat zou mijn tweede worden in zijn levensduur

Bijdrager
    Afroman

Ik zou het doen. Je Mac doet het verder nog gewoon en een nieuwe batterij is duur, maar is altijd nog goedkoper dan een nieuwe Mac.(terwijl de huidige nog aan je wensen voldoet)

Bijdrager
    sven-
    ”dinck”

(hoe kan ik overigens een screendump in dit bericht zetten? dit is de locatie: /Users/dinck/Desktop/identity.jpg Als ik de image-knop gebruik krijg ik dit: )

Bedoel je een screenshot? Dan moet je eerst je afbeelding uploaden (bijv. bij http://imageshack.us ), en vervolgens typen:

[ img]link van directe afbeelding[/img]

(zonder de eerste spatie na [ )

Bijdrager
    dinck

@hobbes
    je batterij regelmatig ontladen en weer opladen, zie http://www.apple.com/benl/batteries/notebooks.html
    ook handig om de conditie van je batterij te testen is coconutbattery http://www.coconut-flavour.com/
    ik weet niet of powerbooks ook een back-up batterij (ook wel pram batterij) hebben, maar verlies van instellingen betekende vroeger altijd dat deze vervangen moest worden.

Bijdrager
    dinck

@sven-
    dank, dan weet ik dat voor een volgende keer…

Bijdrager
    sven-

Graag gedaan hoor:)

Bijdrager
    Cloudsurfer

De flight simulators hier op het werk zijn nog afhankelijk van een Macintosh II. Die draaien nog als een speer.

Bijdrager
    bommels

@hobbes: Ik zat ook erg te twijfelen. En ik vond £90 voor een officiele Apple batterij ECHT teveel. Nu heb ik een namaak exemplaar voor £32 (via eBay), en die heeft dezelfde capaciteit. Stiekem denk ik dat ze uit dezelfde fabriek komen.
    Ik heb geen spijt, zoals gezegd gaat mijn iBook nu weer uuuren op de nieuwe batterij. Ik gebruik de oude als ie thuis aan de netspanning hangt
    Grtz Bart

Bijdrager
    hobbes2210

Tja, die goede oude tijden van “zap the PRAM” en dan drie keer boing:-)

Ik heb geen idee, maar het lijkt er op dat de powerbook inderdaad zo’n pram batterij heeft.
    Iemand een idee??

ik ga maar eens kijken wat een batterij in America kost, met die lage dollar moet dat toch wel interessant zijn?!

Bijdrager
    bommels

mijn iBook heeft in ieder geval geen onboard batterij. Hij vergeet binnen een paar minuten de datum als hij niet aan de netspanning hangt en je de batterij eruit haalt.
    Ontwerptechnisch lijkt me het ook overkill, een PRAM batterij in een laptop. Ik denk dat ze erop rekenen dat er altijd nog wel genoeg in de batterij zit om de PRAM te voeden. Alleen met versleten batterijen gaat dat niet meer op, helaas.

Mijn batterij is ook in dollars betaald :) Moest ie wel helemaal uit Hongkong voor komen!

grtz bart

Bijdrager
    hobbes2210

Mijn batterij is onderweg vanuit Amerika.
    Heerlijk die lage dollar. Ze vragen hier de dollarprijs in euro’s.
    gelukkig kan je tot 150 euro zonder import duties invoeren…..

Nu maar wachten wanneer ie geleverd gaat worden

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.