9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Nog ooit een nieuwe IPod Classic of stopt men ermee?

Hi all,

Het is al een eeuwigheid geleden dat Apple nog de classic een update gaf. Mijn muziekcollectie begint vol te geraken op mijn classic, dus een nieuwe classic met meer opslagcapaciteit zou meer dan welkom zijn. Ik vrees echter dat die misschien niet meer zal komen, al hop ik ten stelligste dat Apple nog een markt ziet in een klassieke speler met dat pluspunt dat hij een grote opslagcapaciteit heeft en je dus niet om de haverklap moet synchroniseren om te veranderen van muziek. Immers, met een touch heb je internet, beter en groter scherm. En met iCloud wordt de opslagcapaciteit ook aangepakt. Alleen moet je wel een internetverbinding hebben om hiervan gebruik te maken en die heb je niet overal constant….en moet je ook nog een abonnement op iCloud hebben en dat is ook beperkt als je meer dan 25.000 songs hebt.

Dus ik zie nog toekomst voor de classic. Weten jullie of er nog een nieuwe zal komen,of wordt dit segment afgestoten?

Bijdrager
    KarelWillem

…Weten jullie of er nog een nieuwe zal komen…

Nee.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Tja wanneer gebruik je op èèn dag 25.000 nummers. Ik heb zelf al enige tijd een iPod touch van 64GB, hierop kan je genoeg muziek zetten om een paar dagen achter elkaar muziek te luisteren:wink:
    Voordeel van de iPod touch is ook dat je dan veel meer mogelijkheden hebt omdat het eigenlijk een klein zak computertje is of ook wel een soort iPhone zonder mobiel bellen.

Hier kun je meer lezen over de iPod touch

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, natuurlijk luister je op één dag geen 25.000 nummers.

Maar er zijn situaties waarop het toch handig is als je hele collectie bij je hebt.
    De wetenschap dat je echt alles bij de hand hebt waaruit je kunt kiezen is dan fijn.

Dus ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die de Classic nog graag gebruiken.

Bijdrager
    Henriboersema

Met Icloud en Itunes match in mijn achterhoofd denk ik niet dat je veel opslag nodig zult hebben. Wifi is dan mee dan genoeg of 3g

Bijdrager
    Ernste

Maar er zijn situaties waarop het toch handig is als je hele collectie bij je hebt.
    De wetenschap dat je echt alles bij de hand hebt waaruit je kunt kiezen is dan fijn.
    Dus ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die de Classic nog graag gebruiken.

Inderdaad.
    Wie veel reist, lange perioden in het buitenland is, die neemt graag zijn/haar hele muziekcollectie mee. Muziek in de ‘cloud’ is in hele grote delen van de wereld geen optie, doordat er gebieden zijn zonder internet, doordat er grote gebieden zijn met slecht internet (te langzaam, onderbrekingen in signaal etc.), en als er wel internet is van voldoende kwaliteit, is het vaak te duur om muziek te gaan zitten streamen.

Zelf de muziekcollectie meenemen op een iPod Classic (of andere muziekspeler) is dan de aangewezen optie.

Bijdrager
    Vandevijverke

Heb beide en geef toe dat het een veilig gevoel is om je hele bibliotheek mee te nemen. Wanneer plots de mood opduikt om een bepaald lied te horen dan luister je gewoon en dat geeft een zalig gevoel:)

Maar langs de andere kant heb je bij de Touch juist het aspect van de extra toevoegingen zoals internet, apps, … En volgens mij is het juist datgene wat ervoor zorgt dat de Classic opzij geschoven wordt, jammer maar als je mij echt zou laten kiezen dan kies ik ook voor de Touch. En geef toe 64Gb is ook niet niets.

En zoals reeds gezegd denk ik niet dat er nog nieuwe modellen gereleased zullen worden. Vrees dat de markt hiervoor niet groot genoeg is, en Apple zal zoals elk bedrijf eerst aan de verkoopbaarheid denken in plaats van de wens van gebruikers

Bijdrager
    essiw

Je kan voor de zekerheid even wachten of ze iets er over laten horen als ze de nieuwe iPad uitbrengen, laten ze niks horen dan kan je zeker zijn dat et komende half jaar er in ieder geval geen nieuwe versie komt (aangezien ze de classic altijd in de 8-9e maand updaten, i.i.g. dat deden ze)

Moderator
    unSOUND

Over het wel of niet verdwijnen van de iPod Classic lopen al meer topics:

iPod Classic verdwijnt, wat nu..?

:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.