11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vogel

Nog maar een keer, het multisessie-brandprobleem

Het is me in anderhalf jaar Panther gebruik nog niet één keer gelukt om vanuit het systeem meerdere sessies op een cd te fikken. Ik word hier zo langzaamaan knettergek van. Is Toast werkelijk de enige optie?

Open Schijfhulpprogramma (in de map ‘Hulpprogramma’s’ in de map ‘Programma’s’). Check.
    Plaats een beschrijfbare cd of dvd in de optische eenheid. Check.
    Wanneer de schijf op het bureaublad verschijnt, sleept u er de gewenste onderdelen naartoe. Check.
    Selecteer de beschrijfbare cd of dvd in het venster van Schijfhulpprogramma. Check.
    Kies ‘Brand’ uit het Schijfkopiebestanden-menu. Dat kan dus niet! “Brand” is grijs en niet aan te klikken.
    Klik op de driehoek in de rechterbovenhoek voor meer opties.
    Selecteer ‘Houd schijf beschrijfbaar’.
    Klik op ‘Brand’.

Verder heb ik geprobeerd om dan maar een disk image te bakken. Hier zie ik wel “houd schijf beschrijfbaar” maar de cd wordt alleen gezien in Disk Utility, niet op het bureaublad! Alles is keurig netjes ge-update, permissies hersteld, DiskWarrior gedraaid, maar niks werkt.

Bijdrager
    SUPERJORN

Het is me ooit gelukt om dat te doen. Op een cd twee sessies te branden.. Maar hoe, dat weet ik niet meer. :?

Bijdrager
    TonE

Heb je geen Toast dan? te duur?

Dit is er ook nog (shareware)

http://www.macupdate.com/info.php/id/16761

En gooit niet voor ieder sessie weer een extra icoon op je desktop:

BurnItAgainSam lets you add files to your CDR multiple times easily. Instead of showing a CDR icon for each session, the CDR burnt using burnItAgainSam shows all the files ever burnt together, as if you had burnt them at once. Equally named files are replaced during burn. The format of the CDR is also windows compatible. Plus: BurnItAgainSam lets you change the name of your CDR at each burn. More technically spoken burnItAgainSam creates linked ISO9660 joliet multisession CDRs

Bijdrager
    bieker
    Bijdrager
    sally

Volgens mij wil Vogel sessies branden met Panther

Je moet absoluut de maak een DISC IMAGE van je folder route gaan..

1. Create a folder for the session and drag the items you want to burn into the folder.
    2. Open Disk Utility, located in Applications/Utilities.
    3. Select Images > New > “Image from Folder.” Then select the folder you created in the navigation window and click Open.
    4.Type a name for the image, choose a disk format, and click Save.
    5. When the disk image is complete, select it in the left column of the Disk Utility window.
    6, Choose Images > Burn or click Burn in the tool bar.
    7. Insert a blank CD in the optical drive.
    8. Select the “Leave disc appendable” checkbox. If you don’t see this option, click the triangle in the top-right corner to see this option.
    9. Click Burn.

(natuurlijk is TOAST een heel fijn programma maar hiervoor geen musthave)

Bijdrager
    vogel

Ik wil eerlijk gezegd niet dokken voor iets dat allang standaard in het systeem had moeten zitten, maar ik ga eens kijken naar de methode van Sally (can dance).

”sally”

4.Type a name for the image, choose a disk format, and click Save.
    5. When the disk image is complete, select it in the left column of the Disk Utility window.

Welk format moet ik kiezen? Ik kan kiezen uit lezen, lezen en schrijven, compressie en dvd/cd-r en kiezen of ik AES128 codering of geen codering wil. Heb het nu ff met AES128 en als dvd/cd-r geprobeerd, maar na het branden wil de cd niet mounten op het bureaublad (heb die optie wel aangevinkt). Hij wordt alleen gezien als “sessie 1” in Disk Utility. Verder ben ik sowieso nooit gekomen, dusss…

Bijdrager
    vogel

@Bieker, ja dat is iets! Bedankt!

Bijdrager
    sally

default instellingen bij mij:
    read only
    no encription

Bijdrager
    vogel

Dank je Sally, maar voortaan regel ik deze taak met DiscBlaze. Kan ik tenminste ook op PC’s leesbare schijven branden i.p.v. alleen maar HFS+. Disk Utility is er voor de permissies, niet voor het op een knullige en zwaar beperkte manier van cd’s branden.

Bijdrager
    sally

Dat snap ik, geeft niks, maar voor wie het echt alleen op z’n Apples wil doen:
    Het werkt wel hoor.. :)

Bijdrager
    benj1989

in welk formaat worden de cd door disk utility gebrand?
    is het mac en pc compatibel?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.