27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaZel

Nog geen iPhone abbo, geen wifi maar toch Internet?

Beste mensen,

Ik heb sinds gister een iPhone van T-Mobile ontvangen, mijn abbo gaat over een maandje of drie pas in maar ik gebruik gewoon mijn huidige relax-abbonement. Ik heb voor de zekerheid al mijn data-configs uitgezet, geen WIFI, geen 3G en geen Roaming.

Ik heb toen gisteravond mijn POP-mail ingesteld in de iPhone en tot mijn verbazing krijg ik soms gewoon nieuwe mailtjes in de iPhone te zien. Loopt er nu toch een connectie waarvan ik het bestaan heb gemist en gaat dit me nu bakken met geld kosten?

Ik zie ook dat het icoontje waar normaal de WIFI staat soms oplicht en soms gewoon zwart is, heeft dit misschien met elkaar te maken?

Alvast bedankt iedereen.:x

Bijdrager
    Nikita

Het kan gebeuren dat je dan alsnog via GPRS (of EDGE – hoewel dat niet actief is hier in NL) verbonden bent. Goed opletten dus, er zijn hier mensen op het forum die in gelijke situaties na een maand ineens een enorme rekening op de mat kregen van T-Mobile wegens het data-verbruik.

Het uitzetten van 3G zet dus niet je internettoegang uit, wat dat misschien wel suggereert. Wifi kan je wel aan laten staan, dat kost je geen extra geld.

Bijdrager
    AlphaZel

Ja dat vermoeden had ik idd al, is er geen manier om dat ook gewoon uit te zetten dan? Het lijkt er idd op dat het via GPRS/Edge verbindt.Wifi heb ik uitgezet om gewoon wat batterij te sparen. Die enorme rekening…nee dankje:wink:

Bijdrager
    Nikita

De enige zekere manier om dataverbruik te voorkomen is je iPhone uit te zetten en in de kast te leggen, totdat je abonnement in gaat. Hoe moeilijk dat ook is :wink:

Bijdrager
    AlphaZel

Hoe verleidelijk die optie ook is, ik denk dat ik morgen maar eens aan de telefoon ga hangen met de klantenservice of ze mijn datastroom uit kunnen zetten. Ik heb hier en daar gelezen dat dit een redelijk betrouwbare optie is :evil:

Bijdrager
    Nikita

Zou wel leuk zijn, als ze ‘m dan wel weer aanzetten als je iPhone abonnement ingaat :P

Bijdrager
    Gomsil

Indien je hem gewoon gebruikt zoals Apple en T-Mobile het willen, dus niet gehackt of gejailbreakt enzo, heb je onbeperkt datalimiet. In dat geval maakt het dus niet uit of je nou 40 mb per maand laad, of helemaal niets.
    Ik denk dat ze het abonnement per ongeluk nu al hebben in laten gaan. Zal vast wel weer ’n foutje zijn :wink: .

Bijdrager
    AlphaZel

Juiiist, het zou precies iets voor mij zijn om dat te vergeten :innocent: Ik ben iig blij dat ik er op tijd bij ben voordat mijn hele rekening geplunderd wordt. :lol:

Bijdrager
    Diviance1

Hmm. Ik heb zoiets dus ook. Ik heb gewoon een ‘oude’ iPhone, en daarop een prepaid SIM-kaart. Ik kan hier op de 1 of andere manier wel het weer checken en via Maps kaarten binnenhalen wanneer ik geen Wi-fi verbinding heb. Wel heel traag allemaal, maar het werkt wel. Graag zou ik dit willen uitzetten, maar ik heb geen idee hoe het moet…

Weet iemand hoe ik het uit kan zetten oid?

Bijdrager
    Gomsil
    ”Diviance1″

Hmm. Ik heb zoiets dus ook. Ik heb gewoon een ‘oude’ iPhone, en daarop een prepaid SIM-kaart. Ik kan hier op de 1 of andere manier wel het weer checken en via Maps kaarten binnenhalen wanneer ik geen Wi-fi verbinding heb. Wel heel traag allemaal, maar het werkt wel. Graag zou ik dit willen uitzetten, maar ik heb geen idee hoe het moet…

Weet iemand hoe ik het uit kan zetten oid?

GPS staat ook uit?
    Misschien werkt het hetzelfde als wanneer je zonder een sim-kaartje een nood-nummer (ex. 112) wilt bellen :P.

Bijdrager
    Diviance1

Hoe kan ik GPS uitzetten dan?

Misschien klinkt het heel dom maar ik kan het gewoon niet vinden. Ik draai de nieuwste firmware.

Bijdrager
    Afroman

Volgens mij gaat de GPS alleen aan als je apps draait waarbij GPS van toepassing is.(Maps, de camera, Speed etc)

Bijdrager
    Gomsil

Op mn iPhone 3G ga ik naar Instellingen -> Algemeen -> Locatie voorzieningen.
    Volgens mij is dat ook zo bij de iPhone 1G (?)

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Nikita”

De enige zekere manier om dataverbruik te voorkomen is je iPhone uit te zetten en in de kast te leggen, totdat je abonnement in gaat. Hoe moeilijk dat ook is :wink:

Je provider bellen en vragen om totale lockdown van je internettoegang is ook mogelijk. Ik laat dit altijd doen als ik op vakantie ga.

Bijdrager
    Diviance1

Thanks. Is nu gelukt door locatie voorzieningen af te doen:)

Bijdrager
    Gomsil

En dat doen ze dan ook :O

Bij mij: “Ja, natuurlijk, komt voor elkaar”.
    Dan gebeurt er niets, dan bel je ze en beweren ze dat je hun destijds helemaal niet gebeld hebt :P.

Bijdrager
    jabesse

GPS gaat aan zodra je ‘m in settings aan zet. Het gaat pas uit zodra je ‘m in settings uit zet. Maar: GPS kost stroom, geen geld.

De iPhone zelf zal altijd af en toe verbinding maken via 3G of EDGE/GPRS (als 3G uitgezet is in settings), om te kijken of er updates zijn voor je apps. Als je geen data-abonnement hebt, kan dit dus flinke kosten opleveren.

Er zijn maar 3 opties om dit te voorkomen:
    1) Zet het apparaat uit, totdat je abonnement ingaat;
    2) Bel je provider en vraag hen om data-verbinding helemaal uit te zetten totdat je nieuwe abonnement ingaat;
    3) Neem tijdelijk (indien dit bij je provider mogelijk is) een los data-abonnement, zodat de kosten beheersbaar blijven.

Bijdrager
    rvanloosen

Volgens mij kun je de datastroom wel uitzetten via Instellingen > Nieuwe gegevens waar je dan Push uitzet en Fetch op Handmatig

Als je dan gewoon niet je Mail of de AppStore e.d. opent zonder op WIFI te zitten is er niets aan de hand…

Bijdrager
    jabesse

@rvanloosen: volgens mij is dat alleen voor mail, niet voor AppStore.

Bijdrager
    sasquatch
    ”rvanloosen”

Volgens mij kun je de datastroom wel uitzetten via Instellingen > Nieuwe gegevens waar je dan Push uitzet en Fetch op Handmatig

Als je dan gewoon niet je Mail of de AppStore e.d. opent zonder op WIFI te zitten is er niets aan de hand…

Ik gebruik nu bijna een maand mijn Orange simkaart (abo is nog niet ingegaan bij t-mobile) en heb vanaf het begin ook die push uitgezet, fetch op handmatig. Het dataverkeer is bij mij maar ongeveer 400kb in totaal omdat ik het nooit gebruik. Maar er is inderdaad wel minimaal dataverkeer wat je gewoon niet kunt voorkomen. Hoe dan ook raad ik aan om deze maatregelen te nemen:)

Bijdrager
    Welles
    ”AlphaZel”

geen WIFI

Waarom, oh waarom zou je WiFi uitzetten? Zolang je abo nog niet in is gegaan is dat de enige manier waarmee je een beetje leuk je iPhone op internet kunt gebruiken… :roll:

Bijdrager
    AlphaZel

e Wifi heb ik nu gewoon uitstaan zodat ik ook wat batterij bespaar daarmee;) en als ik mocht willen internetten dan is wifi ook zo weer aangezet:)

Bijdrager
    AlphaZel
    ”Martijn
    ”Nikita”

Je provider bellen en vragen om totale lockdown van je internettoegang is ook mogelijk. Ik laat dit altijd doen als ik op vakantie ga.

Ik heb net met T-Mobile aan de telefoon gehangen en die vertelden me dat het niet kon!!!:x

Bijdrager
    Picazi

Ik heb hetzelfde probleem; T-Mobile schijnt het niet te kunnen, alles uitzetten. Ik zag in het begin al dat ik wat KB’s binnentrok zonder ook maar iets (Safari, maps etc) aan te klikken.

Ik ben erg huiverig voor de eerste rekening; ik internet thuis soms alleen als ik het Wifi teken zie verschijnen thuis van m’n livebox.

Heb Flex abo omdat ik veel tegoed van Orange mee kon nemen alleen op die manier.

Volgens mij heb ik morgen mijn eerste factuur…. to be continued
    Onwijs tof dat jullie meedenken wat je allemaal uit kan zetten maar een echt duidelijk antwoord op dit probleem is moeilijk te geven (het is steeds in de trant van “volgens mij kan je dit uitzetten en dat uitzetten”. Nogmaals super dat die suggesties worden gegeven maar een duidelijk antwoord via T-Mobile zou ik liever zien)

Bijdrager
    AlphaZel

Hou ons op de hoogte van je rekening:wink: Als het echt ernstig is dan stop ik de iPhone gewoon weer in de kast totdat mijn abbo ingaat. :cry:

Bijdrager
    spacefreek

Dit probleem werkte bij mij gewoon met het data-roaming.. Niet bij jou dus?

Bijdrager
    rvanloosen
    ”spacefreek”

Dit probleem werkte bij mij gewoon met het data-roaming.. Niet bij jou dus?

data roaming blokkeerd enkel data verkeer op een vreemd netwerk. In de praktijk dus een buitenlands netwerk.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.