5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMaccie

Nog ff een vraag over oude PS 5.5

Hoi,ik had nog ff contact opgenomen met adobe,en die persoon had t erover dat ik een Transfer of Licence moest invullen.Maar ik heb geen gegevens van de vorige eigenaar,dus zij kunnen me niet meer helpen….

Maar als ik bv nou zou instaleren,en registreren,heb ik dan ook nog de pech dat ie nog op iemands naam staat,en dat t me dan niet gaat lukken?

Durf nu eigenlijk toch nog niet de upgrade CS2 te kopen,voor t geval dat t me niet gaat lukken

Is er hier iemand die ook een oude versie van iemand overgenomen heb,en m geinstaleerd,en zonder problemen geregistreerd?

Ik blijf toch nog een beetje huiverig…

Thnx:wink:

Bijdrager
    walterb

De enige mogelijkheid die je dan nog hebt is een kopie van een aankoopbewijs faxen. Je moet kunnen aantonen dat je deze versie op een legale wijze hebt verkregen.
    Je kan het nummer dat bij de versie hoort wellicht doorgeven zodat ze kunnen zien of die geregistreerd is.
    Je kan je CS2 upgrade niet zomaar installeren denk ik, hij gaat zoeken naar een photoshop versie, ik heb geen idee of een pre-7 versie ook geldt als upgrade.
    Als je een upgrade koopt krijg je een nieuw registratienummer, daarmee wordt je aangemeldt bij Adobe.

Bijdrager
    MacMaccie

Een aankoopbewijs heb ik dus ook niet:?

Dan kan ik 1 ding proberen,door versie 5.5 ff op pb van een vriend van mij te installen,en proberen m te registreren,lukt dat niet,dan zit ik er dus weer naast:roll:

iig,bedankt voor je reactie…:wink:

Bijdrager
    a la Mac

Of een snelcursus Classic;)

Open Schijfhulpprogramma (Programma’s –> Hulpprogramma’s) en kies in de menubalk Archief –> Nieuw –> Lege schijfkopie…

Kies nu als grootte aangepast en kies 400 MB. Een codering is niet nodig, en je wil natuurlijk zowel kunnen lezen als schrijven. Noem hem “Mac OS 9.2.2”. Als je schijfkopie aangemaakt is, dubbelklik er dan op (je krijgt dan het bekende witte schijfje).

Haal nu de DVD’s boven die bij je Power Mac zaten en je zult ergens iets zien van “OS 9 Install Disc” of “Classic support” of iets dergelijks. Installeer dat op je schijfkopie “Mac OS 9.2.2”. Kies bij taal Nederlands (tenzij je systeem in het Engels staat, dan valt International English of US English te prefereren). Installeer het besturingssysteem. Open nu Systeemvoorkeuren en je zal nu een extra regelpaneel zien met de naam Classic.

Hij zal automatisch de systeemmap vinden en gebruiken. In principe is alles nu in orde. Loop nog even in het schijfkopiebestand langs de Systeemmap. Open de map Regelpanelen. Dubbelklik op Toetsenbord. Classic zal opstarten. Kies hier je toetsenbordlayout. Open ook eens het regelpaneel Getallen en stel daar alles juist in. Open ook eens Weergave, selecteer bij Thema’s “Mac OS Standaaard” en bij Geluid “Platinageluiden”. Haal nu de CD van Photoshop boven en hij zal installeren ;-).
    Mocht het te traag gaan, lees dan zeker dit eens op de Truuks-pagina van MacOSX.nl: Classic optimaliseren.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

volgens mij kan je gewoon upgraden naar CS2
    na de installatie zoekt ie naar een eerdere versie
    omdat die niet op je schijf staat vraagt ie om het serienummer van de oudere versie.
    dan geef je het serienummer van de 5.5 versie en wordt het programma geinstalleerd.

dan vraag ie of je wilt registreren, kan je ook klikken “I prefer not to register” maar dat wil je niet, je wilt tenslotte legaal en geregistreerd eigenaar zijn.
    dan moet je activeren via het internet maar dat staat los van de registratie, dat kijkt alleen maar naar het aantal programma’s met hetzelfde seriemummer dat actief is.

Enige wat mis zou kunnen gaan is dat de 5.5 versie al (of nog) op naam van een ander geregistreerd staat, dan is het dus geen legale licentie. Maar de installatie zal wel lukken.

Een transfer of license moet idd door zowel de oude als de nieuwe licentiehouder ingevuld en ondertekend zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.