4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rverhoef

nog een vraagje over FCP

Ik heb 16:9 anamorphic materiaal ingeladen met FCP en vervolgens sequences aangemaakt en vergeten de instellingen van deze te wijzigen naar 16:9…alles staat nu dus in 4:3 in de sequence…

Is dit een probleem? want ik kwam erachter dat je achteraf niet meer deze instellingen kunt aanpassen voor wat al geplakt is in de tijdlijn.

En hoe moet ik dit materiaal nu exporteren? als 16:9 of als 4:3?

en nog wat ik heb de files gecaptured op een externe harde schijf met usb 2.0 ( 7200 rpm)…brengt dit kwaliteitsverlies mee?

Bijdrager
    SeaTrue

normaal geen kwaliteitsverlies. Dat hangt vooral af van de oorspronkelijke kwaliteit en usb is snel genoeg.

je eerste vraag.

Ik heb dit ook een keertje gehad. ik had toen echter weinig clips in de tijdslijn staan en dan heb ik het opgelost door de sequence op 16/9 te zetten en dan in elk van de 10 clips de aspect ratio (dacht dat het zo heette) van 32 terug naar 0 te zetten. Wat jij anders kan doen, is als je film af is, klaar om te exporteren heel de sequence nesten zodat je één grote clip krijg. En bij die megaclip de aspect ratio (moet je rechtermuis op de megaclip en dan open in viewer en dan naar motion en dan naar distort en dan bij aspect ratio) naar 32 zetten. Dan zou volgens mij het beeld terug goed moeten komen.

En dan gewoon als 16/9 exporteren natuurlijk.

Bijdrager
    kempovic

je kan een nieuwe tijdlijn aanmaken, op 16:9 zetten.

dan alles in de oude tijdline selecteren,
    en plakken in de nieuwe tijdlijn

voila

Bijdrager
    rverhoef

Bedankt voor de adviezen…Alleen een nieuwe tijdlijn aanmaken in 16:9 en dan de hele bende erin zetten werkt niet…Je krijgt dan wel breedbeeld…maar dan nog steeds met zwarte balken onder en boven aan het beeld…dus het wordt een supersmal uitgerekt beeld dan…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.