15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Cars

Nog een paar vragen…

Ik mag binnenkort mijn Mac bestellen. Maar nog een paar laatste vragen: Ik wil mijn Mac bestellen in de Apple Store (internet). Als mijn Mac over een paar maanden kapot gaat binnen de garantie moet ik hem dan terug sturen naar Apple? Komen ze hem halen? Voor wij zijn de kosten (vracht etc.)

Het wordt een iMac 20″ met 256 VRAM en 1GB RAM. Ik heb niet van veel problemen gehoord met deze iMac…Iemand toch nog iets waar ik op moet letten als ik hem binnen heb?

Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

Als hij binnen het eerste jaar kapot gaat komt als het goed is UPS hem ophalen.

Er zijn wat problemen met deze grafische kaart geweest, maar dat is vaak op te lossen door de laatste OS X update te installeren.

Bijdrager
    Cars

En daar zitten geen kosten aan verbonden en arbeidsuren ofzo?

Moderator
    unSOUND

Zolang je binnen de garantie zit, en de het defect niet door “lomp gebruik” is, ziitten er geen kosten aan.

Bijdrager
    Cars

Dank je wel! Ik (meer mijn pa :satisfied: ….internet is niet veilig…. ) weet denk ik wel weer genoeg! :innocent:

Bijdrager
    Statics

Ik had een paar maandjes geleden met mijn ibook G4 hij was toen nog maar 3 maand oud. Ik apple bellen, maar dacht je dat ze mij wouden helpen nee, de telefonische servicetermijn was afgelopen en ze wouden hem niet komen ophalen. Toen heb ik hem zelf maar naar card services in zwolle gebracht. Bleek dat mijn logicboard de geest had gegeven (kreeg blauw scherm en toen liep hij vast), keurig gemaakt. Heb er zelfs een nieuwe hd in zitten, de oude was ma 3 mnd oud, maar toch!

Maar hoe tevreden ik was met de service van apple (ivm met ipod) hoe belazerd ik mij met men ibook voelde.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Vreemd verhaal, je hebt het eerste jaar namelijk sowieso garantie. Ik zou dit soort dingen trouwens eerder bij een Apple centre kopen, dan heb je namelijk altijd een adres waar je bij problemen naar toe kunt gaan, en heb je helemaal niks met Apple zelf te maken.

Bijdrager
    trabant

Uit bovenstaande blijkt dat het wel zo handig is om de machine toch maar in een echte winkel te kopen, eentje waar je iemand aan zijn stropdas over de toonbank kunt trekken, mocht het nodig zijn. Of je laat de aankoop door de huisadvocaat verzorgen…:evil:

Bijdrager
    Xigh
    ”Cars”

Dank je wel! Ik (meer mijn pa :satisfied: ….internet is niet veilig…. ) weet denk ik wel weer genoeg! :innocent:

Internet op een Apple computer is een stuk veiliger dan op Windows.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”unSOUND”

Als hij binnen het eerste jaar kapot gaat komt als het goed is UPS hem ophalen.

Niet, dus:( Toen m’n iMac, gekocht via de Apple webwinkel, 11 maanden na aankoop kuren ging vertonen, werd mij door Apple verteld dat ik hem zelf naar de dichtsbijzijnde monteur moest brengen — en die zit dus meer dan een uur rijden van me vandaan, en ik heb hoe dan ook geen rijbewijs … Inderdaad zou het handiger zijn geweest om hem via een “echte” verkoper gekocht te hebben, maar ja, als je daar verteld wordt “iMac G5 hebben we niet op voorraad, maar kunnen we wel bestellen; de prijs is dan hetzelfde als bij de Apple webwinkel” doe ik dat net zo liefst zelf.

Reparatie was natuurlijk dan weer wel gratis, want het was gewoon een defect dat onder de garantie viel, maar erg handig was het niet.

Bijdrager
    Machieru

Mjah ik heb nog geen mac, en dat begint bij mij ook steeds meer te twijfelen (wou eerst een intel powermac zodra ie uit kwam)
    Want de garantie van apples zijn op z’n zacht gezegd een beetje mager.
    Je hebt 1 jaar gratis garantie, waarvan máár 90 dagen pick-up-and-return (dat ze hem komen ophalen)
    verlengen is ook al een leuk prijzig gebeuren, dat naar mijn mening te duur is. Als je voor een windows bakje losse onderdelen koopt, zit er meestal minimaal 24maanden garantie per onderdeel op, wat dus dan al 2 keer zoveel is.
    Apple had gewoon minimaal 2 jaar garantie op hun systemen moeten gooien naar mijn mening, maarja wie ben ik he?

voor iedereen die niet gelooft dat er maar 90 dagen pick-up-and-return op zit:
    link

[size=9:6e54e343a5]edit:
    Link ingekort.
    MacBjorn[/size:6e54e343a5]

Bijdrager
    Mango NL
    ”Machieru”

Mjah ik heb nog geen mac, en dat begint bij mij ook steeds meer te twijfelen (wou eerst een intel powermac zodra ie uit kwam)
    Want de garantie van apples zijn op z’n zacht gezegd een beetje mager.
    Je hebt 1 jaar gratis garantie, waarvan máár 90 dagen pick-up-and-return (dat ze hem komen ophalen)
    verlengen is ook al een leuk prijzig gebeuren, dat naar mijn mening te duur is. Als je voor een windows bakje losse onderdelen koopt, zit er meestal minimaal 24maanden garantie per onderdeel op, wat dus dan al 2 keer zoveel is.
    Apple had gewoon minimaal 2 jaar garantie op hun systemen moeten gooien naar mijn mening, maarja wie ben ik he?

voor iedereen die niet gelooft dat er maar 90 dagen pick-up-and-return op zit:
    link

op de apple site staat inderdaad 1 jaar, maar ik heb een keer in zo’n blaadje van de consumenten bond gelezen dat je op computers etc. altijd recht hebt op 2 jaar

Gast
    Anoniem

En dat ga je dus altijd verliezen van Apple. Ze geven standaard 1 jaar, met de mogelijk heid te verlengen tot 3 jaar… op die manier omzeilen ze die 2 jaar met gemak en heb je dus geen poot om op te staan.

Bijdrager
    Pjottum

En als je verlengt, bloed je daar aardig voor.

Toch ga ik het denk ik alsnog maar doen voor mijn iMacje, wel zo prettig. Als is het 15% van de aankoopsom. (ding kostte indertijd 1600 euro, care ruim 210 euro)

Dit is echt één van de belangrijkste punten waar Apple zich op kan verbeteren: ik wil best bijbetalen maar dit is echt te gortig. Reken die 210 voor de lol eens om in guldens… gewoon, voor ol’time sakes

Bijdrager
    Cars

Zou op een iMac Intel 20″ met 1GB werkgeheugen, CS2 sneller zijn dan op mijn PC met 2,53 Ghz met 512 MB?

Gisteren n.l. nog een poster gemaakt en op A3 formaat heeft ie het veel zwaarder dan A4. Met A4 valt nog te werken….En dit wil ik niet op mijn iMac Intel.

Alvast bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.