6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Renze

Nog een keer: IMAP vanuit huis

Kan iemand mij vertellen waarom mijn uitgaande berichten van een imap-account in Mail niet wordt verstuurd. Ik heb met de provider, Tele2, gebeld en men weet het niet. Ook mijn werk kan mij geen informatie verschaffen. Alle instellingen zijn juist: de uitgaande server is smtp.versatel.nl. Ligt het aan de poorten of zo? Hoe raar is het dat de helpdesks tekort schieten? Help!

Bijdrager
    Tempest

Ondersteunt je server wel imap? Sommige servers hebben alleen pop3 namelijk… (of zelfs alleen web access, maar dat zal hier niet het geval zijn).

Bijdrager
    Dr. Maddox

In deze draad wordt onderaan verwezen naar poort 25:

mailprobleem in Snow Leopard metTele2

Bijdrager
    Pieterr

Kleine opmerking:
    IMAP en POP zijn protocollen om mail op te halen. Om mail te verzenden wordt doorgaans SMTP gebruikt.

Bijdrager
    Pieterr

En volgens de Tele2 website zijn dit de juiste instellingen:
    http://www.tele2.nl/adsl/support/faq/email.html#mailinstellingen

Q: Wat zijn de e-mail instellingen voor mijn Tele2 ADSL account?
    A. De e-mail instellingen voor Tele2 ADSL zijn als volgt: De accountnaam voor uw e-mail heeft u bij de registratie ontvangen. Als wachtwoord kunt u het door uzelf opgegeven wachtwoord gebruiken.
    De server voor inkomende mail is: pop.tele2.nl
    De server voor uitgaande mail is: smtp.tele2.nl
    De poort voor inkomende mail is: 110
    De poort voor uitgaande mail is: 25

Bijdrager
    sysop

Ik heb zelf veel gehad aan de optie in mail waarbij je een map (“postbus”) selecteert en vervolgens in het Postbus-menu kiest voor “gebruik deze postbus voor…”
    Ik denk dat je ergens een ‘sent messages’ (sub)folder moet selecteren, single-click, en aangeven dat je die wilt gebruiken voor ‘Verstuurd’..?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.