9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    nookie

nog een internet verbinding probleem

Dag maccers, hier nog een probleempje. Als ik iets download wat qua Mb veel is, dus dat duurt ff met downloaden en ik kom de volgende ochtend terug bij mijn beeldscherm, dan staat mijn internet verbinding uit. Is er een optie aan te vinken dat internet altijd verbonden moet zijn. heb het idee dat de provider mijn verbinding verbreekt, omdat deze denkt dat ik wel verbonden ben, maar niks aan het doen ben met die verbinding, kan dat kloppen??

Hoe kan ik hem laten denken dat ik wel degelijk gebruik maak van mijn internetverbinding.

In os9 had je wel bepaalde opties om aan te vinken geloof ik.

Heb kabel, wanadoo en osx 10.2.4

nookie

Bijdrager
    MacBigfoot

Probeer eens dat ‘ie je mail iedere x minuten controleert, heb je toch regelmatig contact, ook nuttig, en de verbinding blijft.

Bijdrager
    nookie

dat is een slim idee inderdaad, laat gewoon mijn mail aanstaan.

Hoop dat t lukt, thanks

nookie

Bijdrager
    2manydjs

Als dit een oplossing is is dat natuurlijk hardstikke leuk maar zo hoort het natuurlijk niet!!
    Ik heb chello kabel en die is gewoon 24h/dag open en zo hoort het ook met kabel. Daar betaal je ook voor!
    Het lijkt me sterk dat wanadoo je er af gooit omdat zij (als het goed is) niet eens door hebben dat je computer aan of uit staat..
    Omdat het modem altijd aanstaat.
    En als laatste als je ’s nachts iets download dan moet ie die verbinding sowieso vast houden omdat er tcp/ip verkeer is..
    Als ik jou was zou ik toch eens kijken wat er echt aan de hand is….

Bijdrager
    nookie

Ja, eens kijken wat er echt aan de hand is, daarom stuur ik deze vraag, om te kijken wie er weet wat er aan de hand is. Via wanadoo heb ik begrepen dat hun server elk kwartier op zoek gaat naat loze connecties, vandaar dat ik dus dacht dat er misschien een optie was om aan te vinken dat ik continu online ben in hun ‘ogen’.

nookie

Bijdrager
    Andre

Er zijn providers van kabel-internet die je om de x uur een ander IP nummer geven… Dit ter voorkomen dat er servers worden geplaatst.

Er zijn oplossingen voor, maar weet niet meer welke…

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Andre”

Er zijn providers van kabel-internet die je om de x uur een ander IP nummer geven… Dit ter voorkomen dat er servers worden geplaatst.

Er zijn oplossingen voor, maar weet niet meer welke…

Ik draai thuis een linux server die een pc netwerk onderhoudt. Tevens heb ik wanadon’t cable broadband premium. 100% stabiel ben regelmatig 5 to7 dagen online zonder 1 glitch.

Ik zou zoeken naar een optie “make connection persistent”

[kweenie of ik het goed schrijf]

wat voor een software heb je bij je wanedon’t abbo gekregen? Je bent niet in de war met ADSL? heeft wanadon’t nl ook.

[size=10:f12f5b9639][edit]tikfoutje[/edit[/size:f12f5b9639]

Bijdrager
    nookie

voor mac os 9 was dat enternet 300, voor mac os x heb je geen software nodig, dit kan je helemaal in je internet voorkeuren invullen. Heb echt kabel, geen adsl, premium abonnement. Tis erg raar dat mijn verbinding verbroken wordt, snap er niks van.

nookie

Bijdrager
    michelvdb

nookie’s oplossing.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.