6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mira

Nog een aanschaf van laptop thread?!

Hoii,

zag dat anderen dat hier ook doen, dus ik waag het er maar op. Ik heb interesse in eventueel een (ouder) model van soort laptop dat op het mac OS draait.
    Ik vind het niet erg om een ouder model te nemen. Het belangrijkste voor mij is dat het werkt en ik het overal mee kan nemen in mijn rugzak of tas. Hierbij dacht ik ook eventueel de nu net er uitgehaalde macbook air van 11 inch. Al weet ik niet of dit echt goed of handig is.

Mijn wensen zijn voornamelijk schrijven, filmpjes bewerken, verder is het ook fijn als ik mijn bamboo tablet met usb kan aansluiten (om te tekenen) + ook usb om bestanden te backuppen, of over te brengen. Mogelijk haal ik nu allerlei dingen door elkaar en voel je vrij om deze mac noob hartelijk uit te lachen. Want alles wat ik van Apple heb is een 3e gen ipod touch (die ik er nog niet uit wil gooien omdat ik er nog prima muziek op kan luisteren + mensen hebben er hard aan gewerkt, dat waardeer ik tot de laatste toon er uit komt) en een ipad 2 + ipad air 2 die ik beide ook nog regelmatig gebruik.

In principe zijn mijn ipads ook wel fijn om op te schrijven en tekenen en ook heerlijk handig in meenemen dus ergens heb ik mijn handige technologie wel al. Ik vroeg mij dus deels ook af of het wel weer beter is om toch nog een model laptop extra er naast te hebben. Desktop zou mogelijk zijn, blijft alleen dat mijn huisje best klein is en ik daardoor liever aanpasbare bureau setups heb (ik wil dat bureau ook kunnen gebruiken om er gewoon met pen & podlood op papier te krabbelen). Een beeldscherm neemt dan ook wel toch een klein beetje extra ruimte weg waarbij je een laptop opklapt en in een kast goed kunt bewaren tot het volgende gebruik, op die manier.

Dus conclusie: laptop voor creatieve doeleinden naast ipads, raadzaam? Zo ja , welk model zal het dan aardig doen? Waar te kopen?

Bijdrager
    SvS

Leuk verhaaltje.:-)
    Allereerst: wat is je budget?

Ik denk zelf dat je met elk macbook prima uit de voeten kunt.
    Af en toe ’n beetje iMovie en schrijven kan elk Mac aan. Bij wat oudere modellen (tijdens renderen / exporteren) heb je wat meer tijd voor toiletbezoek of voor het koffiezetten, maar so be it.

Bamboo, even op wacom site checken met je model/type welk systeem het ondersteunt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou wel een 13″ MacBook Air nemen en dan een fijne Writers app erop die goed aansluit op je behoeftes. Ik durf te wedden dat als je daar 2 maanden mee aan het werk bent de de iPad meteen Marktplaats op gaat en je nooit meer een A4tje tikt op je iPad.

Bijdrager
    Milez

Wat schrijven op iPads betreft: je kunt het draadloze Apple-toetsenbord gewoon koppelen aan een iPad. Werkt prima en is erg handig. Wel opletten dat de Mac waarmee het toetsenbord ook gekoppeld is op dat moment niet aan staat (of ver genoeg ervan), want anders doet hij het niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Kwestie van Bluetooth uitslingeren..twee klikken.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Eens met Shmoo

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.