19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    i93Jeffrey

Nog Combo Drives in nieuwe Macs?

Denken jullie dat 14okt. nog een Mac met de Combodrive wordt uitgerust.
    Of gaat die de deur uit

Bijdrager
    joasdekker

als ik in mijn glazen bol kijk denk ik dat de combo drive vervangen wordt door enkel een dvd player;)

Bijdrager
    Xserve

Normaal gezien zullen ze het wel vervangen, toch zeker voor de Macbook, bijna zeker voor de Mac mini.
    Ik denk dat Combo’s nu toch wel duurder zouden moeten zijn dan Superdrive’s: welke andere fabrikant gebruikt ze nog? Alleen Apple laat ze speciaal maken…

Bijdrager
    i93Jeffrey

inderdaad
    ze zijn dan ook duurder,
    maar Combodrive is ook niet 2008 meer,
    Apple moet echt overal een Superdrive inzetten.
    Toch wel een beetje lullig want voor 999.- (MacBook) wil je toch ook wel een Brander
    erbij in![/code]

Moderator
    unSOUND

Apple kennende blijft die combodrive nog wel even bestaan…

Bijdrager
    Neptunus

Ik gebruik de ComboDrive nog dagelijks.:)

Bijdrager
    LEXY

Ik brand nog nauwelijks CD’s, laat staan DVD’s. Van mij mag die hele drive er dus wel uit.

Bijdrager
    Afroman

Koop de Air.;)
    Ik gebruik mijn drive wel vaak. Importeer veel CD’s, kijk weel DVD’s. Brand ook zo en dan CD’s en DVD’s. Ben blij dat ik de superdrive heb.

Bijdrager
    LEXY

En dan koop jij toch de losse MacBook Air SuperDrive erbij…?!:P

Bijdrager
    Soulshaker

Pff , ik heb die superdrive niet echt nodig

Ik heb mss maar 15 DVD’s gebrand het afgelope jaar
    CD tjes brand ik dan wel eens af en toe, het zijn dan vooral muziek cd’s
    Ik durf wedden dat de combodrive blijft bestaan, men wil een verschil behouden tussen het duurdere en het goedkopere model
    Daarvoor is de cpu en HD echt niet genoeg.
    Tenzijn men een macbook gaat verkopen die dvd’s kan lezen en schrijven als standaard model , en een ander model die dit ook kan, maar ook nog blu-ray kan lezen , maar die kans is klein dat dit nu gaat gebeuren

Bijdrager
    Cloudsurfer

Heb hem zelf ook niet nodig, maar het is van de zotte dat Apple nog steeds combodrives gebruikt. Dat zie je echt nergens meer in de computerindustrie.

Bijdrager
    stel maar

in een desktop vind ik eigenlijk wel dat het er in hoort. en alleen de mac mini heeft een combo maar ik begrijp dat sommige mensen niet branden laat staan dvd’s. maar als een combo-drive duurder is ben je toch gek dat je niet een superdrive neemt. en eigenlijk heb je ook niks aan iDVD wat standaard bij iLife zit.
    Bij een notebook vind ik het minder erg. ik zou het dan toch eerder op mijn iMac branden maar het kan soms wel eens handiger zijn.

Bijdrager
    R-Flow

Gezien de kosten is het belachelijk dat Apple anno 2008 nog computers verkoopt zonder DVD-brander.

Bijdrager
    .Robin

Wat is dat voor een dom gelul dat het volgens sommigen er wel uit mag? Als je software moet installeren en het kan niet ”door de lucht” Dan moet je weer zo’n klote extern apparaat mee slepen, oh wat handig :x..

Bijdrager
    LEXY

Wat een flauwekul!!!
    De duurdere en grote software pakketten kunnen net zo goed met een USB stickje worden geleverd vanwaar geinstalleerd kan worden.
    Al het andere kan gewoon via het internet aangeschaft worden.

Bijdrager
    Stokky
    ”LEXY”

Wat een flauwekul!!!
    De duurdere en grote software pakketten kunnen net zo goed met een USB stickje worden geleverd vanwaar geinstalleerd kan worden.
    Al het andere kan gewoon via het internet aangeschaft worden.

Dan moet dat wel de nieuwe standaard worden, daarbij kan je om software te installeren best even thuis zo’n externe drive eraan koppelen dat is de moeite ook niet lijkt me. Het is neit zo dat je even in de trein zit en denkt oh laat ik is Final Cut pro gaan installeren.

Bijdrager
    Crap Os X

Nou ik denk eerder Blu-Ray drives…..

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het is natuurlijk duidelijk dat Apple graag meer van het duurdere model met superdrive wil verkopen, want tegenwoordig kost een dvd brander echt geen kont meer.

Bijdrager
    sven-

Klopt, blijft een van de smerige verkooptrucs van Apple.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.