12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ihans

nog 1 keer iChatAV

Ik waag het er meer weer een keertje op.
    ICHAT
    Ik kan geen verbindingen maken met iChatAV altijd een oa error-7.
    Aan 2 kanten staan de firewalls uit en beide kunnen met de testusers verbinding maken, maar niet direct met elkaar.

Anoniem

Met m’n vroegere SpeedTouch was het even pielen met de instellingen (daarna werkte het prima), met m’n nieuwe modem was het gewoon inpluggen en gaan.

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik heb het ook een keer geprobeerd met 2 webcams,
    maar na lange tijd kreeg ik time-out. heel vreemd.

Ik had voor de rest wel alles goed staan, helaas dat het niet heeft gewerkt,
    vond het wel erg teleurstellend.:oops:

Anoniem

Gebruik het tegenwoordig dagelijks… meerdere keren.

Bijdrager
    Thoomas
    ”ihans”

Ik kan geen verbindingen maken met iChatAV altijd een oa error-7.

Ja dit heb ik ook, maar alleen sinds ik een nieuwe modem heb. Het zal dus wel aan de instellingen liggen, maar wat is nou precies moet veranderen weet ik niet:(

Anoniem

Ligt (meestal) inderdaad aan je modem… SpeedTouch sucks bijvoorbeeld, D-Link is oké.

Bijdrager
    ihans

maar waarom doet mijn speedtouch het met de appleutest01 en 02 het wel

Bijdrager
    rastabob

Hier ook eindeloos geklooi met de Speedtouch 716,
    maar na aanvinken van ‘Use UPnP: yes’ werkte ’t perfect!

Universal Plug ’n Play wordt dus blijkbaar ondersteund door iChat.

Uptodate brengen van de firmware van je router/modem, is trouwens ook altijd aan te bevelen…..

Anoniem

Probleem is dat het ook aan je provider kan liggen… soms kunnen gebruikers bij eenzelfde provider geen verbinding maken met elkaar via iChat.

Bijdrager
    jspr

Video chatten werkt gewoon niet bij mij ivm het netwerk waar ik op zit (complex verhaal, maar het komt er op neer dat ijk mijn vriendin niet kan zien en een paar vrinden wel).

Ik heb de hoop al een hele tijd terug opgegeven na eindeloos testen. Inmiddels heb ik weer hoop omdat ik eindelijk over 3 weken ergens anders ga wonen. Ik heb dan ook een ander netwerk, en dus nieuwe kansen:)

In de plaats van iChat gebruik ik dus Skype, en dat werkt perfect (audio en video)

Bijdrager
    ihans

adsldirect en xs4all gebruik ik
    UPnP staat aan als ik de firewall op de router gebruik en de juiste poorten heb geforward.
    Maar het werkt zelfs niet zonder de firewalls op de 2 verschillende lokaties.
    Ik heb bijvoorbeeld geen problemen om een andere computer met remotedektop te besturen, of een httpserver te draaien

Bijdrager
    Marieke van Osch

Bij mij werkt het prima, volgens mij gewoon met de standaardinstellingen, maar het kan zijn dat ik een keer gegoogled heb op poorten en iChat en wat instellingen van poorten heb gewijzigd.

Ik heb een iChataccount met AIM en video werkt ook prima. Alleen nu even niet want mijn iSight heeft het begeven. Als ik een nieuwe heb dan werkt het weer (garantie).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.