9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn1994

No HPETs available

beste lezers, sinds vandaag wil mijn mac nog wel opstarten maar ik krijg meteen een melding dat ik hem weer moet uitschakelen omdat er geen HPETs beschikbaar zijn. Een klein deel van de melding:

panic(cpu 1 caller 0xffffff7f81a5f39b): “No HPETs available… cpu(s) configured incorrectly………

Moderator
    unSOUND

Welke versie van OS X draai je, en heb je toevallig onlangs iets aan het systeem gedaan ? ( updates geïnstalleerd, schijf opgeruimd, dergelijke. )

Bijdrager
    martijn1994

de nieuwste versie, niks bijzonders aan de hand geweest na het installeren staat er al een maandje op ongeveer.
    heb er gister nog mee gewerkt… niks raars meegedaan dus

Moderator
    unSOUND

Maar je zegt dat het sinds gisteren / vandaag gebeurt, dus de kans is dat daar een hint zit… Heb je dus niks gedaan qua software ? Dus niet alleen OS X, maar ook andere software ?

De reden dat ik dit vraag is omdat deze melding komt door een probleem met een kext bestand, wat een onderdeel van de fundering van OS X is, die zou niet spontaan mogen veranderen. Het is niet onmogelijk natuurlijk, maar wel onlogisch…

Bijdrager
    martijn1994

jaja dat begrijp ik, nou ik heb het nog even nagevraagd in huis, en ik hoorde dat er een update zou zijn geïnstalleerd van adobe. alleen weet ik niet zeker of die geïnstalleerd is

Bijdrager
    ocramarco

Moet zeggen dat ik die melding alleen ken van mensen die MacOSX op alternatieve systemen dan de Apple hardware draaien. ik ken eigenlijk ook alleen vrij ingewikkelde oplossingen om het op te lossen. Ik heb even wat rond gelezen voor je maar ik kan even geen kant en klare oplossing vinden. unSound wellicht wel?

Toch iets gevonden voor Leopard wellicht ook werkend voor SL:
    https://discussions.apple.com/thread/1827234?start=0&tstart=0

Bijdrager
    martijn1994

@ocramarco bedankt in ieder geval

Bijdrager
    martijn1994

hoe kan ik hem vanaf de originele dvd opstarten?

Bijdrager
    martijn1994

/Users/Martijn/Desktop/foto.JPG

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.