4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Nilles01

NMA onderneemt geen actie tegen apple

http://www.nu.nl/news/1224959/50/NMa_wijst_klacht_Consumentenbond_tegen_Apple_af.html

Uit dit artikel zou je kunnen opmaken dat koppelverkoop ook in Nederland verboden is.
    Dus zou de iPhone hier niet aan een provider gebonden mogen worden zoals tot nu toe overal het geval is met AT&T, T-Mobile en O2.

Bijdrager
    Aerea
    ”Nilles01″

http://www.nu.nl/news/1224959/50/NMa_wijst_klacht_Consumentenbond_tegen_Apple_af.html

Uit dit artikel zou je kunnen opmaken dat koppelverkoop ook in Nederland verboden is.
    Dus zou de iPhone hier niet aan een provider gebonden mogen worden zoals tot nu toe overal het geval is met AT&T, T-Mobile en O2.

Wat een zeik. Straks gaan mensen nog klagen dat ze Windows Mobile op de iPhone willen! Je krijgt gewoon een iPhone met de programma’s en het besturingssysteem dat erbij geleverd wordt, net zoals de provider die je erbij krijgt. En anders koop je lekker niet.:?

Bijdrager
    Nilles01

Het artikel heeft vrijwel niks met de iPhone te maken.

Het gaat erom dat volgens de consumenten bond je al je mp3 tjes via iTunes zou moeten kopen om ze op je iPod te kunnen zetten en dit zou koppelverkoop zijn.

Waar het mij ook gaat is dat koppelverkoop voor de iPhone dus niet zou zijn toegestaan en in Nederland je ‘provider-vrij’ bent.

Een verplichting van provider heeft 0,0 met het product te maken. De iPhone is volgens mij een super product maar bij een $%@#$ provider zou ik het niet kopen. En dus zou een verbod op koppelverkoop mij (en met mij wel meer denk ik) goed uitkomen. Dat de iPhone simlock vrij te maken is, is natuurlijk een uitweg maar het schijnt dat Apple de iPhone via latere updates weer zou kunnen locken en dan zit je met je iPod Touch…..

Bijdrager
    reposte

Ik vind het eerlijk gezegd nogal verbazingwekkend dat Europa nog niet is gaan steigeren. Koppelverkoop mag niet, dat moge duidelijk zijn. Toch word je gedwongen om een abonnement te nemen bij een provider. De kosten van dat abonnement komen op die van de iPhone. Dit is dus koppelverkoop.

Ik verwacht eigenlijk wel dat Europa binnenkort van zich zal laten horen… Daarom wacht ik even met het kopen van een iPhone: wellicht komen er goedkopere abo’s aan…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.