3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    SanderMichelsen

NL woordenboek/spelling check apple works

Ik heb een amerikaanse versie van Apple Works (onder OSX natuurlijk), en vraag me af of het ook mogelijk is om hier een nederlands woordenboek/spelling check aan toe te voegen.

Tot dusver heb ik nog niets kunnen vinden met betrekking tot dit onderwerp. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft of ooit iets over een oplossing gehoord heeft?

Bijdrager
    vhbart

Ik neem aan dat je in AppleWorks reeds Edit >Writing Tools >Select > Daar de knop “Choose” en dan in de lijst gezocht hebt naar “Nederlands”?
    Anders kan je misschien hier iets verder mee?

Bijdrager
    Turbanus

Das leuk en handig als je er dus het besturingssysteem bij hebt in die taal, of als je ook de AW in die taal hebt geïnstalleerd, het geen echter in het systeem geblokkeerd wordt. Ik heb al onder OS-9 geprobeerd om er dictionairies bij te voegen en ook via een fake in b.v. mijn eigen woordenlijst. Maar het is mij nooit gelukt. Ik moet bekennen dat ik het overigens nog niet onder OS-X heb geprobeerd. Ik ben veels te blij dat het nu eindelijk een beetje fatsoenlijk draait.
    Tip….
    Heb je een engels of vs systeem en je wilt AW toch in het Nederlands, sleep het dan vanaf een andere schijf gewoon op de schijf van je in gebruikzijnde systeem. Hij kopieert alles en het werkt gewoon goed!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.