7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

NL OSX maar mappen in engels

Ik heb OSX geinstalleerd in het nederlands, maar de namen van de mappen zijn sinds kort weer in het engels. Films is dus Movies geworden enzo. Weet iemand hoe dit kan en wat je eraan kunt doen?

Bijdrager
    Dirk Petre

Ik had het zelfde probleem en heb het als volgt opgelost : Ga naar de preferences van “Finder” en onder “Geavanceerd” vink je “Toon alle bestandsextensies”uit. Waar schijnlijk een kleine bug, maar na het uitvinken waren al mijn mappen wel weer “nederlandstalig”.:)

Bijdrager
    kenmasters

Thanx, het werkt.

Bijdrager
    pako

Het probleem met OS X is dat het multi-language is.
    Op zich geeft dat niet, maar aangezien het nog wel eens voorkomt dat je in een Engelstalig programma werkt, zet de finder op het moment dat je uit een Engels-talige omgeving komt alle mapnamen om naar Engels. Als je even op je finder-icoontje in de dock clickt worden ze weer NL. Heeft niets te maken met bestandsextensies aan/uit.

Op het moment dat je die aan/uit zet ga je weer in de (NL) finder werken en dat heeft dus bovengenoemd effect.

Moderator
    Strifer

wat pako zegt heb ik ook ervaren

Bijdrager
    ronald

Misschien weet je hier een oplossing voor:

als ik opstart krijg in engelstalig scherm: ipv sluimer, herstart, zet uit de engelstalige schermen en bij fast user switch ook (cancel, log in)

verder wel nederlandstalig zodra gebruiker actief is

Bijdrager
    pako

Ronald: heb je een Engels-talig programma in je opstart-items staan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.