14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    nl-x

NL iTunescode voor Belgisch account

Hoi,

Ik heb net voor mijn zwager een iTunescard gekocht bij de V&D.
    Toen ik de code aan mijn zwager gaf, werd de code geweigerd omdat het een NL code is, en zijn account Belgisch is.

Nu sta ik dus mooi voor lul.
    Hoe kan ik dit fiksen?

Kan ik de waarde bijv. op mijn eigen account zetten, en hem die dan als cadeau schenken via iTunes ofzo?!

Ik voel me echt bedonderd en schuldig tov mijn zwager.

Bijdrager
    hansiedejong

Hij moet een NL account maken en dan gewoon naar de NL store wisselen. Dat moet lukken.

Bijdrager
    nl-x

Ja, maar hij woont echt in België.
    Kan ik het niet eerst op mijn eigen NL account zetten, en dan aan hem overmaken of cadeau doen?

Bijdrager
    hansiedejong

Maakt niet uit of hij echt in Belgie woont. Ik heb ook een Amerikaans account terwijl ik in het echt in Nederland woon. Zo simpel is het.

Bijdrager
    nl-x

Ja, maar is er ook een manier om dit naar zijn reeds bestaande account over te maken?

Bijdrager
    hansiedejong

Nee. Hoezo zou je dat willen als het veel gemakkelijker kan:

1. Ga naar de NL store en voer dit uit:

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL

2. Geef hem die code, klikt hij op inwisselen en klaar.

Bijdrager
    nl-x

Waarom ik dat niet zou willen is omdat hij al een account heeft, alwaar zijn iphone aan is gekoppeld.

Er moet toch een manier rond deze ripp-off heen bestaan !?

Er is toch vrij verkeer van goederen in Europa, niet?
    Ze zouden dit in de VS eens moeten proberen. Iets in de ene staat niet laten overgaan naar de andere staat….

Bijdrager
    GillesVdG

Dat gaat hoor een Nederlandse account aan maken, ik ben een Belg ik heb dus US – UK – NL accounts

Bijdrager
    nl-x

Kun je gekochte muziek/apps van verschillende accounts op 1 en dezelfde iphone gooien?

Bijdrager
    hansiedejong

Ja, heb ik ook. Op mijn iPad en iPhone 4. Werkt dus heel gemakkelijk. Vertrouw me, het werkt echt!

Bijdrager
    nl-x

Ok, maar ik vind dit echt niet kunnen. Moeten liegen om een legaal gekochte waardebon (kaart) te gebruiken.

Even een vraagje:
    Kun je met je itunes account verhuizen naar een ander land?
    Zo ja, hoe? En wat gebeurt er dan met je ingevoerde tegoeden?

(Dus: ik verhuis de BE account naar NL, ga opwaarderen, en verhuis account terug naar BE.)

Bijdrager
    Pieterr

Het is toch allemaal niet zo moeilijk?

Je koopt in een bepaald land een Gift Card.
    Dat is een tegoedbon om in dat land iets te kunnen kopen in de iTunes Store.
    Als je zwager de bon zelf in Nederland had gekocht had ie hetzelfde probleem gehad.
    Een “probleem” waar een oplossing voor is, namelijk een account aanmaken voor het betreffende land. Zoals uitgelegd door hansiedejong en GillezStudios.

Je kunt voor zoveel landen als je wilt accounts aanmaken. Apple houdt je niet tegen.

Bijdrager
    nl-x

Als iemand die kennis heeft, graag …

Mijn vraag is: wat als je verhuist, en je hebt nog een opgebouwd krediet? En gekochte apps en zo?
    Mag je dat allemaal meenemen?

Want ik maak er nu een NL account van, en ga de kaart opwaarderen.
    Maar zodra mijn zwager terug is in BE, koopt hij een nieuwe kaart, en gaat hij die weer opwaarderen, als ie zijn account terug heeft verhuisd.

Weet iemand of ik dan tegen grappen aanloop zoals ‘je tegoed kun je niet mee verhuizen’ ?

Bijdrager
    Pieterr

Het interesseert Apple geen ene drol waar je woont.
    Alleen bij het aanmaken van het account moet je NAW gegevens invoeren.

Daarna is het enige wat ze interesseert:
    – je iTunes account id (een “email adres”)
    – hoeveel credit je nog hebt op dat account

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.