5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

.NL domein voor privépersonen

Net een .nl laten registreren voor mezelf. Tot nu toe had ik dit alleen gedaan voor bedrijven of instellingen. Netjes alles opgegeven. Check ik in WHOIS mijn eigen domein, KOMT ALLES ZO NAAR VOREN. Alle info over naam, straat, tel. etc.

Van bedrijven snap ik het, maar van privé-personen gaat het me eigenlijk veel te ver.

Is dit nu echt nodig? De privacy is ver te zoeken! :evil: :x Volgens de verhurende dienst kan het niet anders, tenzij je voldoet aan een stel (belachelijke?) voorwaarden….

Kan ik hier iets aan doen? Behalve een ander tel.nr nemen, of verhuizen?

:cry: :cry:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Voor bedrijven snap ik eigenlijk ook niet waarom ze het doen, maar goed.
    Met een beetje logisch nadenken had je het kunnen weten…

Vriend van mij heeft alles op naam van de hosting provider laten zetten, hij betaalt alleen de rekening, that’s it:)

Bijdrager
    Mmmarco

Met een beetje logisch nadenken had je het kunnen weten…

Tja, haast om de naam vast te leggen.:| Maar je moet ook weer oppassen dat het niet een vage constructie wordt waarbij jij de domeinnaam denkt te hebben, maar hem in feite huurt van diegene waar je m hebt aangevraagd. Die is dan de wettelijke eigenaar. Mocht je site dan populair worden, moet je m ineens ‘overkopen’ …

Moderator
    Adriaan Mol
    ”Mmmarco”

Tja, haast om de naam vast te leggen.:| Maar je moet ook weer oppassen dat het niet een vage constructie wordt waarbij jij de domeinnaam denkt te hebben, maar hem in feite huurt van diegene waar je m hebt aangevraagd. Die is dan de wettelijke eigenaar. Mocht je site dan populair worden, moet je m ineens ‘overkopen’ …

Indien een hosting dit zou doen kan hij zijn naam wel meteen vergeten, daarnaast hebben de meeste hostings hiervoor een voorwaarde gemaakt dat ze dit niet mogelijk is.

Volgende keer via http://www.novahost.nl bestellen… sponser je meteen mij ook even.:)

Adriaan

Bijdrager
    Mmmarco

Ja, heb ik gezien toen ik WHOIS losliet op macosx.nl gecombineerd met google..:wink: Zit nu bij ADHosting. Beviel in verleden goed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.