22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    migel

nintendo wifi stick met virtual pc for mac gebruiken

lollll

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij kan je in VPC alleen internetten doordat het internet via OSX wordt ‘doorgelust’. En niet andersom.

Bijdrager
    Turbanus

Koop een del, dan lukt het wel!

Moderator
    Koen van Tongeren

In overleg met Turbanus hebben we besloten dit topic weer te openen. Op het eerste gezicht leek dit een Windows gerelateerd yopic waardoor het geen bestaansrecht zou hebben op ons forum maar omdat de Nintendo Wifi stick niet op de Mac werkt en er voor PPC maccers dus niets anders op zit dan VPC voor dit ding kan er door gediscussieerd worden.

Laat ik meteen mijn duit in het zakje doen: de Nintendo WiFi stick is niets anders dan een soort Airport. Ik weet niet hoe je die via VPC aan de praat moet krijgen, maar ik voorzie wel grote compatibiliteitsproblemen. Is het niet handiger om gewoon een goedkoop wireless hubje aan te schaffen of is het daar te laat voor?

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Turbanus

Ik bedoelde een del en geen Dell…. Ik heb weinig verstand van draadloze ringwerken. ischien lukt het je een forummer te vinden die je probleem oplost.:wink:

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Ik neem aan dat het doel is om vanaf je Mac met iets van Nintendo te communiceren dus? Of moet dat geval van Nintendo via de Mac op internet? Of wat?

Bijdrager
    danielpunt

Je DS gaat op internet via je Mac.

TS: bekijk dit artikel eens:
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=20051119155606277&query=nintendo%2Bds
    Daar word je internet verbinding gedeeld via de Airport kaart in je Mac.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Maar die stick werkt dus niet. En bij mijn weten is VPC alleen één richting verkeer vanuit OSX naar VPC, zeker wat hardware betreft.
    Dus je moet ofwel een Airportkaart hebben, of een WiFi stick die wel door OSX wordt herkend (Belkin heeft er een paar, geloof ik).

Bijdrager
    danielpunt

Heb je ook geen Airport (draadloze kaart) in je Mac zitten?

Bijdrager
    Nikita
    ”migel”

ja dat weet ik maar ik heb geen airport

:wink:

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Oh, dan heb je nog geluk en kan er een Airport Extreme kaart in, en die kosten nieuw 50 euro.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Dit zit er toch in:roll:

Bijdrager
    danielpunt

Je hebt alleen een Airport kaart nodig in je Mac Mini en een internet verbinding (kabel)

Dan deel je je internet verbinding door je Aiport kaart waar mee je DS verbinding kan maken.
    En voor zo ver ik weet werkt die Nintendo WiFi stick niet met een Mac, ook niet met Virtual PC.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    bagagedrager

ik zou zo min mogelijk met de ds het net opgaan als ik jou was. reden hiervoor is dat je verbinding ‘versleuteld’ moet zijn met wep, wat ervoor zorgt dat mensen in no-time mee kunnen liften. ongelofelijk dat nintendo geen firmware upgrade naar wpa(2) heeft uitgebracht.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Oh, fijn dat Apple voor de Mac mini ook een adapter kaartje heeft gemaakt, dat wist ik niet. Dacht dat ze daar sinds de iMac G4 van waren afgestapt.
    Dat ding op het tweede plaatje is volgens mij trouwens de Bluetooth module, als ik me niet vergis.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.