14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

niks werkt in VMWare Fusion

Hallo allemaal,

Ik heb een Mac osx 10.4.11
    Een paar maanden geleden heb ik VMWare Fusion geinstalleerd.
    Daarna me XP erop gezet en alles liep als een (langzame) trein.
    Dit ondanks de dualcore etc.

Maar nu nadat ik battlefield had geinstalleerd werkt niets meer in VMWare Fusion?
    Of ik nu op IE druk of op Battlefield of welk programma dan ook, er gebeurt gewoon helemaal niets meer.
    Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is, en belangrijker, hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Theo

Bijdrager
    deSpaanseRente

Een virtualizer is niet bedoeld om games mee te spelen, daar gebruik je Boot Camp voor.
    Losstaand daarvan is het niet “normaal” dat XP zo traag gaat, maar geef eens wat meer informatie over je mac, qua processor, geheugen etc, want het kan aan zoveel dingen liggen.

Bijdrager
    Barabas2005

En als je een uninstall doet van Battlefield?

Trouwens het gebruik van de dual core functie moet je speciaal aanvinken in VMWare als je de client er gebruik van wilt laten maken. En een snapshot maken voordat je iets nieuws installeerd in VMWare ;).

Bijdrager
    Fierry

werkt een snapshot terugzetten niet?

Hoeveel ram is toegewezen aan de VM?

Overigens kunnen kopers van Fusion 1 gratis upgraden naar Fusion 2, dit geeft ook betere 3D performance

Bijdrager
    wouwout

geheugen is bij mij het grootste probleem in Fusion. 2 GB is nog niet genoeg, XP of OS X kunnen dan heel erg vertragen.

zo te zien heb je 1GB. Daarmee kun je Fusion eigenlijk niet draaien.

Bijdrager
    Fierry

Op de iMac hier in huis is 1 GB (voor de VM, 2 GB in totaal) genoeg voor spellen uit lente 2006 [Star Wars Empire At War als voorbeeld] maar bij veel activiteit (20-30 capital ships die elkaar beschieten) kan het zeer vertragen.

Ik zie dat de TS ‘maar’ een GB aan geheugen heeft waarvan waarschijnlijk 256-512 MB aan de VM is toegewezen,dit is zeer weinig voor XP en al helemaal voor 3D applicaties.

aan de TS: heb je al geprobeerd om de VM opnieuw op te starten?

Bijdrager
    Fierry

(Per ongeluk geciteerd)

Bijdrager
    DouweM

Even een vraagje dat een beetje offtopic is: Met welke GeForce-processor is de Intel GMA X3100-processor in de MacBook 2.1 Early 2008 (White) te vergelijken?

Bijdrager
    Ikreisrond

Ook ik heb regelmatig rare dingen in XP onder Fusion. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik geef de schuld altijd aan XP :D.

Ik zou gewoon regelmatig een back-up maken van de VM op een externe (FW)schijf. Die 7 Gig poept ‘ie er met 2-en-een-halve minuut weer uit.

Bijdrager
    Calpa
    ”DouweM”

Even een vraagje dat een beetje offtopic is: Met welke GeForce-processor is de Intel GMA X3100-processor in de MacBook 2.1 Early 2008 (White) te vergelijken?

Ik kan Unreal Tournament 2004 op redelijke grafische instellingen spelen.. dus voor een 4 jaar oud spel is dat geen al te beste NVidia kaart..

Voor 3D spellen is de GMA gewoon een prutsding.. elke echte kaart is sowieso al beter dan deze grafische chipset.

Bijdrager
    DouweM
    ”PascalPas”
    ”DouweM”

Ik kan Unreal Tournament 2004 op redelijke grafische instellingen spelen.. dus voor een 4 jaar oud spel is dat geen al te beste NVidia kaart..

Voor 3D spellen is de GMA gewoon een prutsding.. elke echte kaart is sowieso al beter dan deze grafische chipset.

Okay, denk je dat een spel dat als minimum een GeForce 5700 aangeeft, en als recommended een 6800 een beetje kan spelen?

Bijdrager
    Theo7

Hallo Lord en alle anderen,

Tja in me signatuur staat eigenlijk alles al?
    Ik dacht eerlijk gezegd dat je gewoon windows onder fusion kon draaien.
    Dus ook window spelen. Maar dat werkt du niet.
    Ik kan zoals gezegd niks meer doen, dus ook niet battlefield uninstallen.

Is er iets wat ik kan doen zonder VM fusion opnieuw te hoeven installeren?
    Om de programma’s etc weer aan de gang te krijgen bedoel ik?

En bedankt voor de tip met bootcamp, ik zal dat effe opzoeken.
    Dat moet met mijn Mac ( een jaar oud) dus wel lukken met 1 gb?

In eerste instantie toen ik me Mac kocht had ik ook niet in de planning om spellen te spelen.
    Daarom had ik er bij de aankoop niet aan gedacht, maar heb ontdekt dat het toch wel een leuke afleiding is
    om af en toe me effe uitteleven in zo’n spel.

Alvast bedankt!
    Echt tof dat men hier altijd zo snel reakties krijg!:D

Theo

Bijdrager
    Theo7

oops,

Ben even wezen googlen op bootcamp.
    Maar bootcamp en mac 10.4.11 gaan dus niet samen?
    Het schijnt dat vele problemen hebben gehad met de upgrade naar 10.4.11
    Alleen degene die dus bootcamp hadden geinstalleerd kregen dus een vastloper.
    Met het gevolg dat de enige mogelijkheid was om de hele disk om teinstalleren met hetgevolg dat alle data dus is verdwenen.
    Dat soort toestanden zie ik dus niet zitten.

Is dat nog steeds aktueel?
    Weet iemand hier meer over?
    Is het echt niet mogelijk om American Army tespelen via VMfusion?
    Want ik word een beetje nerveus na alle probleem berichten over bootcamp en 10.4.11

Theo

Bijdrager
    CedricH

Ik heb mijn MacBook (midden 2007) Vista geïnstalleerd via BootCamp. In Fusion liep het eigenlijk voor geen meter hoewel ik dacht dat 2GB RAM voldoende was, ook qua processor was het een beetje krap en de fan maakte overuren.

Om BootCamp te gebruiken heb je nu Leopard nodig, op Tiger zal het niet meer werken. Bootcamp zelf gebruiken en Windows installeren ging vrij vlot. Ik heb m’n harde schijf wel moeten formatteren maar dat was het enige. In Windows heb ik maar twee problemen: de klok staat 2u achter en als ik heb juist zet staat hij 2u voor in OSX en F11, die in de guide aangegeven staat als printscreen, werkt niet.

Ik heb van anderen gehoord dat het mogelijk is XP te draaien via Fusion of Parallels maar ik geef zelf de voorkeur aan Bootcamp. De prestaties zijn veel beter, Office 2007 gebruikt ook vrij graag RAM (moet ik van school uit gebruiken) en Vista lust ook graag geheugen. Zeker als je zwaardere applicaties, zoals games, wilt gebruiken raad ik BootCamp aan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.