9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Kareld

nikon vs canon auto focus

Hoi,

Welk merk van dslr is het best voor auto focus tijdens video?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Kareld

Zal de focus zo zijn bij alle nikon dslrs zijn? Of is manueel focussen het beste?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had een Nikon bridge camera, die tijdens filmen echt best wel een beroerde autofocus had.

Maar dat zegt natuurlijk ook niet zoveel.

Bijdrager
    pwgiskes

Hangt ook van het gebruikte objectief af.
    Canon heeft in ieder geval objectieven die beter geschikt zijn voor autofocus bij het filmen.
    Mijn ervaring is dat het dan nog regelmatig niet lekker loopt.
    Punt is natuurlijk dat de beelden dermate scherp zijn dat een beetje off-focus direct zichtbaar is.

Bijdrager
    Photovidy

Ik denk dat canon op film gebied beter is dan nikon, durf ik wel zeker te zeggen. ook al ben ik een veel gebruiker van Nikon kwam fotografie. De professionele wereld werkt volgens mij echt alleen met Canon, Sony en vast nog wel wat andere merken. Wat wil je bereiken met het filmen of wat is je doel van gebruik.

Bijdrager
    pwgiskes

De vraag ging over de werking van de autofocus en daar werken de pro’s dan meestal weer niet mee.

Bijdrager
    ramrod

Misschien dat Panasonic wat voor je is , weet je budget niet maar de GH4 is een geweldige foto/video camera en anders de goedkopere GX8 ,razend snelle AF
    Deze camera,s zijn geen DSLR maar de kwaliteit is qua video wel beter dan alles wat er op DSLR gebied is .

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  ramrod.

Geblokkeerd
    Humain

Filmen en autofocus op een DSLR zijn geen topcombo.
    Buiten het feit dat een SLR de neiging heeft tot huntent focussen heb je ook een externe mic nodig om je focusmotorgekuid niet te horen.

Ga je filmen met je DSLR kun je dat het best doen met MF glas met een fatsoenlijke focusslag, dus niet dat 2 centimeter draaien al een focusshift is van 13 meter.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.