16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    QuikCyborg

Nikon D80 Tas

Beste Mensen,

Weten jullie misschien een goede tas voor de Nikon D80 Body + 1x een Lens. Ik wil graag een kleine tas hij in me rugtas kan. Hebben jullie een website of een winkel waar ik dat kan bestellen ?

Alvast bedankt :)

Bijdrager
    Peter 3.2

check maar ff
    http://www.kamera-express.nl

Altijd raak!!

Peter

Bijdrager
    MacBoek

Lowepro heeft een breed en kwalitatief assortiment aan tassen voor de DSLR.

Neem een kijkje op http://www.lowepro.com/ voor het hele assortiment. Deze tassen zijn te koop bij elke winkel die digitale reflexcamera’s verkoopt.

Ik kan je deze tassen aanraden omdat ikzelf een tevreden bezitter ben van meerdere Lowepro-tassen. Het handige aan deze tassen / rugzakken is dat je ze helemaal kan aanpassen aan je eigen voorkeuren; bijvoorbeeld zelf de compartimenten indelen met behulp van een velcrosysteem. Een aanrader dus;)

PS Ik heb ook een D80. Wat voor ’n objectief heb je erop staan?

Bijdrager
    QuikCyborg

Ik heb een 18-135mm lens van Nikkor :wink:

Bijdrager
    Jogchum

Lowepro is goed spul, maar vergeet ook Crumpler niet deze tassen zijn super stevig en vallen niet meteen op als fototas.

Bijdrager
    MacBoek

Aha, de kitlens. Die heb ik ook. Ik ben niet zo enthousiast over deze lens, omdat de lichtsterkte toch niet optimaal is. Geef mij liever de 18-200 VR:)

Bijdrager
    MacBoek
    ”Jogchum”

Lowepro is goed spul, maar vergeet ook Crumpler niet deze tassen zijn super stevig en vallen niet meteen op als fototas.

Crumpler is zeker ook degelijk, maar volgens mij niet zo stylish;)

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”MacBoek”

Aha, de kitlens. Die heb ik ook. Ik ben niet zo enthousiast over deze lens, omdat de lichtsterkte toch niet optimaal is. Geef mij liever de 18-200 VR:)

Ja wat ik vaak heb is dat je echt met veel licht moet fotograferen anders is hij snel onscherp.

Bijdrager
    MacBoek
    ”QuikCyborg”
    ”MacBoek”

Ja wat ik vaak heb is dat je echt met veel licht moet fotograferen anders is hij snel onscherp.

Zet je ISO wat hoger, je kan gerust tot pakweg ISO 600 of 800 gaan zonder al te veel ruis;)

Bijdrager
    QuikCyborg

Ja dat doe ik ook wel :wink: . En me flits gebruik ik echt nooit xD. Want dat is zo lelijk :P .

Bijdrager
    MacBoek

Tenzij je een SB800 of 900 gebruikt;)

Bijdrager
    MacAanZee

Nikon heeft zelf ook tassen, die voor het model gemaakt zijn en dus prima passen. En de prijs valt mee. Het gekke is dat de meeste winkels ze niet in voorraad hebben, maar het wel even kunnen bestellen. Ze hebben wel vaak een catalogus waar je het in kunt bekijken, of via internet natuurlijk. Voor mijn Nikon (D70) heb ik een Nikon D70 tas die strak over camera + lens heenpast. Beschermt goed en ziet er perfect uit. Als ik ergens heen ga, doe ik ‘m ook nog in een iets grotere Nikon tas (was maar 25 euro!) waar wat meer dingen in kunnen. Die is zo stevig dat je ‘m zelfs kan laten vallen.

Bijdrager
    MacBoek

Of je Nikon in de tas past hangt uiteraard af van je objectief (dat er al dan niet op staat) en minder van de tas;)

Hoewel de meeste tassen toch ruimte genoeg bieden voor de meest courante objectieven natuurlijk.

Bijdrager
    MacAanZee

Op mijn D70 heb ik een 18-85 objectief en dat past prima in de originele tas. Het handige is dat de draagriem er uitsteekt en je de camera dus draagt aan zijn eigen riem. Ik vind dat handig.

Bijdrager
    Obi

Lowepro Slingshot, makkelijk te dragen in 2 verschillende standen en gaat niet irriteren.
    Heeft voldoende opbergruimte.

Bijdrager
    Noxa

Ik heb een Lowepro Rover AW 2. Onderkant is specieel voor je camera. Body met lenzen etc. En bovenin gewoon rugzak. Prima tas voor day tracking. Bovenvak is wel wat klein je kunt er bijvoorbeeld geen kleren in mee nemen. Lunchpak, drinken papieren etc.

Vind em zelf erg handig! Zit overigens een D40x in met 18-200 objectief en externe flitser. En er is nog zat ruimte over.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.