30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)
  • Q:
    Bijdrager
    Dries

nikon d70 of canon eos350D

Ik zit te twijfelen tussen deze twee. Welke zouden jullie kiezen.. De canon is iets nieuwer. Ik had een nikon 5400. Die beviel echter totaal niet. Ik hoor jullie reactie graag

Bijdrager
    cardiac

kijk eens op http://www.dpreview.com voor vergelijkingen.

Bijdrager
    quuqske

Heb zelf als sinds december een D70 ! Prima ding hoor.
    Ik vond de Canon niet zo scherp als de Nikon.
    Kleuren van de Nikon vind ik ook mooier.
    Je moet gewoon naar een goede fotozaak gaan en er foto’s mee maken op de hoogste kwaliteit en dan thuis op je scherm bekijken.
    De Nikon is ook heel scherp geprijsd.
    Succes

Bijdrager
    Fabio

ik heb al een tijdje een d70 met de 18/70 kitlens, bevalt prima (in tegenstelling tot je avatar :sealed: )

je zou eigenlijk even de winkel in moeten lopen en de camera’s even beethouden, proberen.. de menu’s doorlopen etc.

alvast veel plezier toegewenst uiteraard (ook met het zoeken/proberen) 8)

Bijdrager
    wahlberg

Ik heb zelf de Nikon D70 gekocht, heb er geen moment spijt van.
    Werkt prima samen met OSX en de fotos als je ze laat afdrukken worden echt mooi.
    De functies die op de camera zitten zijn zeer uitgebreid.
    Ik ben een analoge spiegelreflexcamera nikon 801s gewend maar vond de overstap naar deze camera echt een vooruitgang.
    heb zelf geen ervaring met Canon maar ik fotografeer persoonlijk liever met Nikon.

Succes met je keuze

Bijdrager
    Robbes

post deze vraag eens op http://www.dutchphotozone.nl …. geniet van de reacties en doe je voordeel er mee.

Bijdrager
    bieker

Ik heb zelf de Nikon D70 en mijn zoon heeft de Canon 300D. Beide camera’s zijn zonder meer goed. De kwaliteit ontloopt elkaar erg weinig. De kwaliteit van de kitlens van Nikon is beter dan die van Canon. Maar koop je andere lenzen dan is de kwaliteit vergelijkbaar.
    Ik vind persoonlijk dat de Nikon beter in handen ligt dan de Canon (hij is wat zwaarder). Zeker met een zware lens is het veschil duidelijk merkbaar. Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk..
    De nieuwe Canon ken ik niet maar zal wel niet veel afwijken van de 300D. Een echt advies zul je ook niet krijgen denk ik. Bezitters van Nikon vinden soms Canon minder en andersom.
    Wil je de discussie verder met mij aangaan dan kun je me mailen.

Bijdrager
    mekker
    Bijdrager
    beammeup

Go for the Nikon D70.

Nikon = Canon is minstens zo erg als Mac = Windows.

Heb zelf de kit,.. met 18-70mm lens.
    Naar een fotozaak gaan is raadzaam. De Canon is een beetje ‘plastic-erig’.
    De Nikon inderdaad zwaarder en robuuster.

Heb een UV filter gekocht op de lens,.. de kleuren zijn dan nog wat mooier. Luchten zijn blauwer.
    Nikon heeft heel behoorlijke software voor de D70,.. Capture editor is een handig hulpmiddel.
    (Photoshop CS is beter, Capture heeft ook voordelen… bv. camerasettings.)
    Kameraexpress in Capelle a/d. Ijssel is een erg goede zaak,.. heel, heel veel voorraad, erg goede verkopers. Bij memoryshop.nl zijn de flashcards goed en goedkoop. (Extreme III.)

Succes!

Bijdrager
    ozzie X

De 350D is goedkoper en heeft meer megapixels (8), de D70 heeft daarentegen een magnesium body. Laat je leiden door je persoonlijke voorkeur. Kwalitatief zijn het beide topprodukten!

Bijdrager
    servir frais
    Bijdrager
    MacMartino

Tsja,

Canon is wel nieuwer, maar is wel van plastic. Dus een stuk lichter,
    dat kan een voor- of een nadeel zijn. Op internet zijn sample foto’s
    te downloaden en die zien er erg goed uit.
    Nikon is geloof ik 6 miljoen pixels, dus blijft wat achter bij de standaard.
    Dat is het grootste nadeel van de D70.
    Daarom zou ik voor de D20 of 350D gaan!

Succes met de keuze!

Bijdrager
    quuqske

Als je ‘m koopt moet je ‘m kopen bij Digitalstreet.nl in Beuningen. Die veranderen iedere donderdag de prijs en blijven de laagste van Nederland.

Vergeet niet meteen een extra batterij te kopen. Bij Nikon hoeft dat niet een origenele te zijn hoor en scheelt de helft in prijs.

Lexar zijn de beste geheugenkaarten en koop je echt het goedkoopst op Ebay is mijn ervaring als Ebayer! Kan tientjes schelen. En pak wel een snelle kaart dan heb je geen vertraging met fotograferen.

Bijdrager
    hans dorsman

Het zijn beide goede camera’s
    De canon is wat kleiner en lichter. Dit zou voor mij een voordeel zijn, want ik vind de D70 echt te groot, maar zoals je hierboven kunt lezen zijn er ook mensen die hier anders over denken.
    Verder is de Canon 8 Mpixel, maar of je dat nodig hebt, moet je zelf beoordelen.

Hans

Bijdrager
    planar1.4

als m’n het totaalpakkt bekijkt (inclusief kitlens) zou ik voor de D70 kiezen

maar alles hangt ook af van je foto-verleden

ik ben gewoon geweest aan de nikon f3 en f4 met subliem prachtige zoekers

werk momenteel met een contax st en die heeft ook zo’n prachige zoeker

als je dan door een canon d350 of een nikon d70 kijkt krijg je misschien wel claustrofobie door het “tunneleffect”

dit is misschien vergezocht en jammer genoeg kan ik me géén D2h of D1s permitteren

kijk ook eens naar de eos d20 waar de zoeker toch al wat beter is

Bijdrager
    Fabio

kamera-express zou ik zéker niet naar toe gaan… normaal ben ik niet zo van het op fora zetten van negatieve ervaringen, maar wat een botte, onbeschofte verkopers zijn dat zeg… daar koop ik nooit meer, ook al zijn ze goedkoop. die engerd zei het zelf tegen me; “nee, service verlenen we niet, daar hebben we geen tijd voor. je moet zelf je huiswerk doen en dan hier komen om te kopen, advies krijg je niet…”. brrrrrrrr, wat een eikel was dat zeg.:?

ben direct naar calumet gereden, waar ik uitgebreid te woord gestaan ben, onder het genot van een kopje koffie, een babbeltje en een goed advies (toevallig ook nog een goede prijs trouwens :evil: ).

sorry, my 2 cts :innocent:

Bijdrager
    mekker
    ”ozzie

meer megapixels (8)

Meer pixels maar op een gelijkwaardeig zelfs iets kleiner oppervlak dit is niet beter, zelfs slechter

Bijdrager
    georg88

Ook een Canon EOS-300D kan ik je nog aanbevelen.
    Deze is nog volop leverbaar en zeer interessant in prijs!

T.o.v. de Canon EOS-350D krijg je met de uitgebreidere Firmware de mogelijkheden van de Canon D10/20 binnen handbereik.

Deze EOS300D heeft dan veel meer mogelijkheden dan de EOS-350D.
    De Canon EOS-350D heeft 8 miljoen pixels t.o.v. de 6 miljoen van de Canon EOS-300D en een zwarte body i.p.v. zilveren.

Zelf ook bezitter van een Canon EOS-300D met een Tamron 28-300 lens.
    Meer info nodig kun je me altijd mailen;-)

Succes met je koop;-)

kijk ook eens op:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/index.php
    http://www.digitalrebel.nl/
    http://www.motordigitaal.nl/
    http://www.camerakoning.nl

Bijdrager
    Roggie
    ”quuqske”

Als je ‘m koopt moet je ‘m kopen bij Digitalstreet.nl in Beuningen. Die veranderen iedere donderdag de prijs en blijven de laagste van Nederland.

Haha, laat me niet lachen…die zijn bijna met alles duurder.

Bijdrager
    Fabio

laagste prijs, laagste prijs… persoonlijk betaal ik net zo lief de ‘normale’ prijs of iets meer als daar wat kennis, expertise en service tegenover staan hoor. mediamarkt is bijvoorbeeld vast erg goedkoop, maar de verkopers hebben nauwelijks een idee waar ze het over hebben en het wegconcurreren van de vakhandel is imho niet direct iets dat bijdraagt tot een gezonde markt. :o

Bijdrager
    jonnie

http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70vsRebelXT_pg3.shtml

Ik ben voor de 350d gegaan. lekker klein en snel. Beide camera’s hebben hun eigen sterke punten.
    Mijn collega heeft de d70, ook een erg goede camera, alleen als je de 350d naast de d70 zet, lijkt de d70 erg groot.

Beide camera’s maken erg goede plaatjes. Vraag bij een goede fotozaak om advies en zoek wat op internet en maak je keus. Welke je ook kiest, je hebt er een prima apparaat aan.

Ik heb de body gekocht met de nieuwe Tamron 18 -200 lens en ben meer dan tevreden met de 350d.

Bijdrager
    jonnie

“T.o.v. de Canon EOS-350D krijg je met de uitgebreidere Firmware de mogelijkheden van de Canon D10/20 binnen handbereik.

Deze EOS300D heeft dan veel meer mogelijkheden dan de EOS-350D.”

Dit klopt niet. Bij de 300d waren indd functies uitgezet in de firmware. deze werd natuurlijk gehackt zodat deze unlocked werden.

Bij de 350D zijn deze functies standaart aanwezig

Correctie:

“In a high level overview, the modified Digital Rebel has a few features that are not found in the Digital Rebel XT. These features are significant enough that they can’t be overlooked. On the other hand, the Digital Rebel XT beat the modified Digital Rebel in many other significant areas.”

http://www.camerahacker.com/Canon/DRebel_Comparison.shtml

Bijdrager
    Freek.

Nikon of Canon is een kwestie van wensen en smaak. Beiden goede producten. Zelf zou ik voor de Canon gaan omdat ik met name erg gecharmeerd ben van de geruisloze autofocussnelheid van de Canon USM-objectieven, het hele prettige lichtmeetsysteem en de prachtige combinatie met Canon’s EX-flitsers. Daarmee indirect flitsen blijft voor mij een openbaring. En als laatste argument kan ik aandragen dat we hier op het werk ook een paar Canon’s hebben en da’s makkelijk met lenen.
    Tip vd dag: Ga eens op zoek naar de D10. Die zijn 2e hands goed te krijgen omdat veel D10 bezitters overstappen op de D20. Jonge occasion voor relatief weinig geld.
    Succes met je keuze.

Moderator
    unSOUND

De twee camera’s omtlopen elkaar erg weinig. Bij vergelijkingen won de D70 met een neuslengte. Kortom: met geen van beiden zul je een miskoop maken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de D70 heb, omdat hij steviger in de hand ligt, en het menu wat handiger werkt.

Bijdrager
    Dries

thanx allemaal….

hoe zit het eigenlijk met het automatisch scherpstellen in schemeromgevingen?
    gaat dat met beiden goed? Met mijn 5400 is dat namelijk niet mogelijk

Moderator
    unSOUND

Volgens mij kan dat wel… mijn D70 heeft er weinig moeite mee in ieder geval, ik denk niet dat dat bij de Canon anders zal zijn. Volgens mij heeft de Canon, net als de D70, een ingebouwd lampje waarmee hij kan scherpstellen. Als je een goede fliter met infrarood hebt, kan de D70 scherpstellen met de infraroodlamp van de flitser.

Bijdrager
    Freek.

Inderdaad unSOUND, zelfde verhaal bij Canon.

Bijdrager
    planar1.4

en om de discussie nog wat leuker te maken

vanmiddag had ik een pentax istds in handen

enkel al voor de zoker zou ik dit toestel kiezen

dit is een echte zoeker in vergelijking met d70 of eos d350

Moderator
    unSOUND

En wat bedoel je in dit geval met een “echte” zoeker ?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

hij bedoelt dat de zoeker van de meeste digitale reflexen akelig klein is.
    Ik heb zelf een D70 en de zoeker is inderdaad heel erg klein, vergeleken met een “gewone” nikon.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.