6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Nikon d70 dummie vraag (product foto's) tips?

Ik zit met het volgende probleem ik ben absoluut geen fotograaf maar iemand heeft mij gevraagd om te helpen met foto’s maken van een spiegel tv.

Kan iemand mij hier voor tips geven ik gebruik een spiegelreflex camera: NIKON D70 ik heb 2 lensen hier liggen alleen lukt het mij nou net niet om scherpe foto’s te krijgen van het product.

Dit ligt voor een groot deel aan mijn techniek maar ook aan de instellingen kan iemand mij mischien een aantal tips geven hoe ik dit kan aanpakken ik heb hier alvast een voorbeeld foto:

Alleen zoals jullie zien in deze niet scherp genoeg graag zou ik wat hulp van jullie ontvangen bijv. welke instellingen zijn de beste in deze situatie welke lens moet ik gebruiken etc…

(waarschijnlijk staan de instellingen ook niet goed)

Bijdrager
    J-P-H

Je kunt natuurlijk altijd handmatig scherp stellen, zodat je zelf bepaalt waar de scherpte in de foto ligt.
    Verder is het handig als er genoeg licht is. Dan kun je met een klein diafragma werken (bv. 11 of 16) en krijg je over het hele beeld meer scherpte.

Moderator
    unSOUND

Ik zie dat je met diafragma 4.0 hebt geschoten, dan heb je slechts een klein scherpstel-gebied, iets wat funest is als je iets schuin fotografeert waardoor de ene kant verder van de lens af staat als de andere kant. Probeer de hoek dus niet te groot te maken, en gebruik een hogere f-waarde, minimaal 16 denk ik.

Bijdrager
    McShamus

Wat unSOUND zegt…

Bovendien zou ik wat meer bewegen in de ruimte om te kijken of je storende factoren uit het beeld kunt krijgen. Streep in beeldscherm, raar ding links in beeld, weerspiegeling van flits ofzo rechts op muur.

Bijdrager
    Ir.Bob