15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    hifi

Nikon D40 iets los?

Als ik zacht schud hoor ik precies iets dat los zit in de body. Ligt niet aan het batterijcompartiment. Ook de lens is ok, want zonder lens rammelt er precies ook iets.

Heb mijn oude digicam er bijgepakt had dit ook. Is dit iets om me zorgen over te maken? Of gewoon doodnormaal bij digitale camera’s. Hijs net nieuw daarmee

groeten

Bijdrager
    Martijn Snels

Lekker doorschudden zou ik zeggen… Waarschijnlijk is het je spiegel heb ik zo’n vermoeden. Meestal schud je ook niet overigens met je camera.

Bijdrager
    Welles

Ik neem aan dat dit de sensor is die checkt of je de camera in landscape- of portrait-positie houdt. (een kogeltje o.i.d. is dat meen ik)

Bijdrager
    hifi
    ”Martijn

Lekker doorschudden zou ik zeggen… Waarschijnlijk is het je spiegel heb ik zo’n vermoeden. Meestal schud je ook niet overigens met je camera.

das waar:) maar ik wou toch even checken, voor de rest BEELDIG apparaat, letterlijk en figuurlijk. Schiet enorm mooie plaatjes echt een verademing:)

Bijdrager
    maarten20

Het is idd de spiegel die je hoort. Elke DSLR heeft dat tegenwoordig.

Bijdrager
    hifi

Dankjewel voor de snelle reacties ! Ik ga even de manual doorlezen want wat een boek zeg. Ik ben echt een noob op fotografiegebied en wil wel wat bijleren.

Bijdrager
    sypie

Bij mij 350D was het niet alleen de spiegel maar ook het scharniersysteem van de ingebouwde flitser.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Die Nikons zijn echt goede camera’s inderdaad.
    Het laat een Canon ver achter zich.

Bijdrager
    Ikreisrond
    ”hifi”

… voor de rest BEELDIG apparaat, letterlijk en figuurlijk. Schiet enorm mooie plaatjes echt een verademing:)

Wacht maar tot je eens met een D300 kunt schieten :wink:. Ik ben binnen een maand zomaar de “bedrijfsfotograaf” geworden temidden van ruim 80 medewerkers (w.o. een 450d-gebruiker, en een D80-gebruiker).

Bijdrager
    flyinghigh
    ”Junior”

Die Nikons zijn echt goede camera’s inderdaad.
    Het laat een Canon ver achter zich.

Je mag best iets toevoegen aan dit forum, maar waar baseer jij deze mening op?

Bijdrager
    Ikreisrond

Het zal toch persoonlijk zijn. Voor mij ten eerste al de grip (je houdt tenminste iets vast), en ten tweede de plaatsing van de knoppen/wieltjes. Verder komen de kleuren er tegenwoordig ook erg mooi uit, maar of dat de Canons doet verbleken weet ik niet. Voor mij zijn de andere twee verschillen doorslaggevend geweest om voor Nikon te gaan.

Bijdrager
    iLike

Ik kan dan persoonlijk weer niets met Nikon, wat mij betreft zitten de knopjes te verdeeld over de body. Dat is een van de reden en dat ik voor een Canon ben gegaan, daarnaast was de 40D met cashback gewoon een stuk goedkoper.

Als ik toch graag die Nikon had willen hebben had ik wel doorgespaard maar ik vond hem te “moeilijk”. Neemt daarnaast niet weg dat het een geweldige camera is, beter als de 40D, en dat het voor andere mensen wel weer totaal omgekeerd kan zijn.

Bijdrager
    hifi

Hm bij elke foto die ik trek zit er een klein vlekje bij . Maar door de zoeker zie ik het niet enkel als ik het op de pc zet. Heb de lens ook al gekuist en de in de body zacht geblazen maar het blijft aanwezig. Iemand?

Bijdrager
    iLike

Ja typische geval van stofje op je sensor. Met een blaasbalgje even proberen er vanaf te ‘blazen’ niet met je mond wat dat spetterd.

Bijdrager
    hifi

Nee dat was het niet, volgens mij is er iets mis aan het toestel, blaasbalgje lost niks op zitten twee krasjes op die sensor. Is me opgevallen toen ik die in het licht hield. Die waren er ook voor ik aan de slag ging met het blazen en blaasbalgje. Morgen even terug naar de MM voor een omruilinkje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.