3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjo

Nikon Capture NX2 loopt vast

Sinds ik een nieuwe iMac heb (3,0GHz, 8 mb RAM) ondervind ik veel problemen met Nikon Capture NX2. Het programma loopt regelmatig vast, ofwel tijdens het bewerken, of tijdens het opslaan van een afbeelding. Ik heb er nog geen duidelijk patroon in kunnen ontdekken. Van zowel OSX als Capture NX2 gebruik ik de meest recente versie.

Tot nu toe heb ik al geprobeerd Capture NX2 opnieuw te installeren (incl. verwijderen preferences en app support files). Zonder succes. Verder heb ik een nieuwe account aangemaakt en daar Capture NX2 op getest, hetzelfde probleem doet zich voor.
    Afgelopen weekend heb ik een schone installatie gedaan op mijn iMac (stond al in de planning), maar het probleem is er nog steeds.

Hier een text bestand met een foutmelding:
    Foutmelding NX2

Bij Nikon Support geven ze tot nu toe niet thuis.

Heeft iemand nog suggesties voor wat ik verder kan proberen.

Bijdrager
    Pieterr

Nog geen antwoord voor je gevonden.

Ik zie wel dat de memory-corruptie problemen in BB.ipm blijkbaar ook in de Windows versie voorkomen!

Bijdrager
    Sjo

Het probleem is even een tijd minder geweest, maar sinds afgelopen week loopt Capture NX2 weer om de haverklap vast. Ik kan er geen regelmaat in ontdekken. Inmiddels ook contact gehad met Nikon, maar daar komt het probleem niet bekend voor. Ze hebben het voorval doorgestuurd naar de ontwikkelaars (Nik Software). Ik heb ook geprobeerd of ander geheugen een oplossing biedt, maar het programma loopt nog steeds vast. Erg frustrerend als je net een tijd bezig bent geweest met het bewerken van je foto en al je werk is in een klap weer weg.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.