7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

Nikon

Beste Nikon gebruikers,

Ik heb een vraag over mijn zoekveld.

In de zoeker heb je altijd van die soort vierkantjes die zwart gekleurd zijn als je focus veld daarop staat ingesteld. Nou zag ik laatst iets raars aan die vierkantjes, ik weet niet of het hoort, maar aangezien het me nog nooit eerder was opgevallen lijkt het me een fout.

Ik heb 5 focus punten. Als ik de linker of rechter heb is er niks aan de hand, maar als ik de middelste drie gebruik, zie ik een zwart lijntje naar buiten lopen. Bij de bovenste loopt ie naar boven. Bij de onderste twee loopt ie naar onderen.

Ik heb een plaatje gemaakt waar ik het een beetje illustreer. Beetje overdreven is die lijn hier, maar het is duidelijk.

Zo ziet het eruit als ik de linker of rechter selecteer:

Zo ziet het eruit als ik de bovenste selecteer:

Zo als ik de middelste selecteer:

En zo als ik de onderste selecteer:

Weet iemand wat dit is? Is dit een fabricage foutje? Want volgens mij was het nog niet toen ie nieuw was!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    mtb

welke camera is het?

zijn je foto’s out of focus?

Ik zou in ieder geval terug gaan naar de winkel want het lijkt mij erg irrietant met focussen

Bijdrager
    Scrobz

Dat is normaal, dat doen de nieuwe nikon’s allemaal. Toen ik een d50 had keek ik er ook met verbazing naar. Ik ben zelfs terug gegaan naar de speciaalzaak, waar een technici ook met een verbaasde blik door het venster keek. Zij wisten het ook niet en hebben hem opgestuurd. Best wel zuur wanneer je hem net hebt gekocht, maar nog beter was het commentaar toen ik hem terug kreeg. Er was niets aan de hand. Toch blijf ik vinden dat die mannetjes dat bij die zogenaamde speciaal zaak mij dan ook hadden kunnen vertellen.

p.s. die plaatjes doe je trouwens goed, heb je die helemaal nagemaakt?

Bijdrager
    Nick Nack
    ”Scrobz”

Dat is normaal, dat doen de nieuwe nikon’s allemaal. Toen ik een d50 had keek ik er ook met verbazing naar. Ik ben zelfs terug gegaan naar de speciaalzaak, waar een technici ook met een verbaasde blik door het venster keek. Zij wisten het ook niet en hebben hem opgestuurd. Best wel zuur wanneer je hem net hebt gekocht, maar nog beter was het commentaar toen ik hem terug kreeg. Er was niets aan de hand. Toch blijf ik vinden dat die mannetjes dat bij die zogenaamde speciaal zaak mij dan ook hadden kunnen vertellen.

p.s. die plaatjes doe je trouwens goed, heb je die helemaal nagemaakt?

Had ff zitten kutten in Photoshop voor die plaatjes.

Maar het hoort dus wel. Vaag, ja het is niet storend, maar als het er niet hoort, moeten ze het maar repareren.

Maar het hoort dus. Tnx.

Bijdrager
    Macosx

Stel je vraag hier eens:

http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/

:finderoud:

Bijdrager
    iJoost

Dat hoort zo. Staat ook gewoon in TFM.;-)

Bijdrager
    BenVG

deze lijntjes zijn de geleiders die ervoor zorgen dat er stroom geleverd wordt aan de lichtjes die in de vierkantjes zitten (welke branden bij het focussen). Onvermijdelijk maw

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.